Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo

Test

Mohutné kombi Opel Insignia ST se konečně dočkalo motoru, který si kvůli své vysoké hmotnosti zaslouží.

Automobily Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo

O vrcholném biturbodieselu se u Opelu mluvilo již před třemi lety u příležitosti představení Insignie ST. Až nyní na něj došlo.

Tandem turbodmychadel se ukazuje v nejlepším světle zejména ve středních a vyšších otáčkách, kde obyčejně vznětové motory rychle vadnou. Insignia ale není ten případ. Vytrvale táhne až téměř k pětitisícové hranici. Na úrovni českého dálničního limitu čtyřválec Opelu točí na diesel nijak nízkých 2400 otáček. O tom, jaké palivo spaluje, pod plným plynem není pochyb, jeho zvuk však v interiéru při dálničním „plutí“ nijak neruší. Odspodu ale není nástup točivého momentu tak plynulý, jak bychom očekávali. Malé turbodmychadlo zabírá až někde okolo 1300 otáček, pod nimiž řidiči neunikne hluché místo a při rozjezdu či popojíždění není radno ztratit otáčky, neboť motor má tendenci zhasnout.

Automobily Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo

Chladič mají obě turba. Motor se ochotně točí, dole má ale prodlevu.

Když se na hranici 1900 otáček k malému turbodmychadlu přidá i velké, následuje masivní rychlý nárůst točivého momentu, se kterým si přední kola ani na suchu nedokáží poradit se ctí. Situaci lze vyřešit pohonem všech kol, za který si Opel účtuje 87 000 Kč. Ten trakci zlepší, již tak těžká Insignia ST ale dostane navíc další závaží.

Šestistupňová převodovka potěší přesným a lehkým řazením, její jednotlivé stupně jsou ale kvůli vysoké hmotnosti poměrně krátké. Ne zrovna příjemné je pronikání vibrací do spojkového pedálu, který klade velký odpor, což při popojíždění příliš nepotěší. Na volnoběh motor provází i poměrně hrubší chod.

Automobily Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo

Řazení šestistupňové převodovky je přesné, její odstupňování ale není právě ideální.

Vysoká hmotnost a krátké převody nejsou ideálním základem pro nízkou spotřebu. Výsledných 7,5 l/100 km ale není vůbec špatná hodnota.

Jízdní vlastnosti insignie jsou ukázkové, a to zvláště s příplatkovými 19“ koly, která se podílejí na větší citlivosti na nerovnosti. Potěší i přesné řízení a účinné brzdy. Současně s novým motorem dostala insignia i systémy známé již ze Zafiry Tourer. Do adaptivního tempomatu (příplatek 22 000 Kč) se určitě vyplatí investovat.

Automobily Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo
Poněkud „obézní“ kombi není s novým motorem žádnou raketou, jak by se možná mohlo podle označení zdát. Hodnoty 143 kW, 400 Nm a 8,7 s působí velmi dobře, ale jen do té doby, než je srovnáte kupříkladu s Fordem Mondeo Kombi 2.2 TDI (147 kW, 420 Nm, 8,3 s, 225 km/h) či Peugeotem 508 SW 2.2 HDI (150 kW, 450 Nm, 8,4 s, 232 km/h).

Cena
Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo: 877 400 Kč
Testovaný vůz: 1 131 400 Kč

Automobily Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo Cosmo


Celkové hodnocení

3.5
+
tah motoru ve středních a vyšších otáčkách
agilní jízdní vlastnosti
příznivá spotřeba
-
trakční problémy
hrubší zvuk motoru a vibrace
tuhá spojka





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 195 hp (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1956 cm3
Výkon 143 kW
Točivý moment 400 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,9 s
Spotřeba 5,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: