Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Megane RS: Hot-king

Test

Stačí vteřinku vydržet, než se motor sebere. A potom přichází brutální zátah dvoulitrového turba a Megane RS s řevem tahá za volant v drtivé akceleraci.

Automobily Renault Megane RS

A potom? Přichází zatáčka, okamžik nedotáčivosti, ubrání, plný plyn a mechanický samosvor vytahuje černého chuligána s jistotou pryč...

Nabídka hot-hatchů nižší střední třídy v současnosti? Můžete mít třeba relativně civilně vypadající, ale velmi rychlou Mazdu 3 MPS. Nebo VW – odtažité, ale velmi funkční Scirocco R nebo tradiční, precizní Golf GTi. Pak je tu efektní (zejména zvukově) Audi RS3 a brzy se objeví Mercedes A 250 Sport. Leon Cupra R není správně okořeněn a na novou Astru OPC si musíme ještě počkat. Co tedy zbývá?

Automobily Renault Megane RS

Nový design 19palcových kol dokresluje image drsného hocha. Celek vzbuzuje zaslouženou pozornost.

V tomto segmentu se rozhodně podívejte na nabídku Renaultu, pokud chcete předohrabavé ostré auto, je Megane RS vaší volbou. A pročpak? Má to několik důvodů.

Megane RS je zcela živočišné auto, drsné, dravé a neustále zatahující řidiče do děje. Umí být i celkem hodným ratlíkem na vodítku, ovšem agresivní, osvalená vizáž s vykukujícími třmeny brzd Brembo naznačují, že tenhle pes štěká i kouše. Zejména pokud mu povolíte šňůrku, což ve skutečnosti znamená tři vteřiny podržet tlačítko ESP. Nejen že se vypne hloupá elektronika, ale celé RS najednou ožije. A vy si můžete do sytosti vychutnávat rotvajlera utrženého ze řetězu.

Automobily Renault Megane RS

S posilněným motorem (o 15 koní a 20 Nm) koresponduje i upravený, hlasitější výfuk.

S vypnutým ESP je to paráda – motor se točí s dávkou adrenalinu v pístech, přední 19" odhrnují asfalt, podvozek Cup (za 40 000 Kč) pracuje na plný výkon a mechanický samosvor zpříjemňuje zatáčky. Ano, je to sice předokolka, ale neustále vás nutí být ve střehu. Je potřeba ji řídit, nedává zážitky úplně zadarmo a to je to, co u ostrého auta hledáme. Nudná superrychlost, kterou některé odtažité vozy umějí, je spíše nebezpečná než zábavná, ale v RS se královsky bavíte, i když je na tachometru relativně střízlivá hodnota.

Sportovní recara jsou skvělá, řazení přesné, tuhé, řízení přímé, v rámci možností komunikativní. Pedály fungují, jak mají – progresivní brzda, sladěná spojka, pedál plynu toužící se neustále přátelit s podlahou...

Automobily Renault Megane RS

Příplatková recara stojí za investici 30 300 Kč. Skvěle drží tělo a jsou i pohodlná.

A co za to? Stroj na zážitky vyjde kolem 800 tisíc, což je dobrá nabídka za nejlepší hot-hatch současnosti. Ale pokud chcete klouzat zatáčkami, podívejte se raději k Toyotě...

Cena
Megane RS: 745 900 Kč
Testovaný vůz: 888 000 Kč

Automobily Renault Megane RS


Závěr

Nejlepší hot-hatch současnosti a zároveň nejlepší Renault si zaslouží plný počet bodů. Je živočišný, zábavný, dravý a v neposlední řadě nezkazí náladu ani při pohledu do ceníku. Renault Sport je v poslední době záruka úspěchu!

Celkové hodnocení

5
+
výbušný charakter
zábavné chování
podvozek
sedadla
-
nutnost vypínat ESP
ovládání rádia
komfort na českých silnicích





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Renault Mégane R.S. Trophy (2009)
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 195 kW
Točivý moment 360 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6 s
Spotřeba 8,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: