Citroën C4 Aircross 1.8 HDi Exclusive 4WD
Legendární šlechtitel Mičurin by měl určitě radost. Z Mitsubishi ASX naroubovaný Citroën C4 Aircross vyrostl do krásy. Bude ale nést také tak sladké plody?
Po větším modelu C-Crosser je tak C4 Aircross dalším adoptovaným vozem Citroënu od japonského Mitsubishi. Podle designu byste to ale určitě nepoznali, Francouzi odvedli skvělou práci. Po nastoupení
do kabiny ale nastává rychlé vystřízlivění. Veškerou energii totiž věnovali zevnějšku, zatímco kabina zůstala beze změny. Identická s předlohou je dokonce i grafika přístrojů, ale to asi
bude vadit jen málokomu. Zpracování je kvalitní, kvalita materiálů průměrná, stejně jako prostornost. Nabídka místa je solidní a stejné je to se zavazadelníkem, který pojme s rezervním
kolem 0,416 m3, tedy o trochu více než u Škody Yeti.
Podvozek je s ohledem na typickou klientelu této značky naladěný měkčeji než u ASX, více komfortu to ale nepřineslo, aircross se kvůli tomu v zatáčkách jen více naklání. Na
nerovnostech jsou kromě hluku od podvozku cítit i nepříjemné rázy, zejména od zadní nápravy. Ač má aircross jako jediný z řady C4 vzadu víceprvkový závěs, při jízdě vám to vůbec nepřijde.
Záď má totiž na nerovném povrchu v zatáčce tendenci odskočit. Slabinou je i nekonzistentní řízení. Při klidné jízdě po kvalitním povrchu to nevadí. Nerovnosti se přenášejí do volantu
a velké výmoly mají tendenci řidiči vytrhávat volant z rukou.
Převodovka má poměrně dlouhé převody a motor výrazněji zatahuje až na pomezí 2000/min. Ve spodním spektru je s ním třeba zacházet více „v rukavičkách“. A pokud chcete jet plynule, není radno nechat motor poklesnout pod 1500/min, kdy se projevuje turboefekt. Rozsah využitelných otáček je však široký a pružnost ukázková. Čtyřválec dovoluje bez úbytku tahu točit až k pětitisícové rysce, což doprovází tlumený svistot turbodmychadla. Sériový systém stop-start funguje ještě na principu startéru, nikoliv alternátoru. Tomu odpovídá i delší doba nastartování motoru po uvolnění plynového pedálu, která je v některých situacích až nebezpečně dlouhá.

Přes snahu o komfortnější nastavení podvozku jsou výsledkem jen větší náklony v zatáčkách a nepříjemné rázy na nerovnostech.
C4 Aircross přijíždí do přeplněného segmentu. V top verzi francouzský model stojí 699 900 Kč. Domácí matador Škoda Yeti 2.0 TDI 103 kW 4x4 přijde na 708 900 Kč a výchozí Mitsubishi ASX v provedení Intense stojí 744 900 Kč.
Cena
C4 Aircross 1.8 HDi Exclusive 4WD: 699 900 Kč
Testovaný vůz: 805 000 Kč
Celkové hodnocení
neznatelný dieselový projev |
rozsah otáček |
spotřeba |
design |
omezený komfort na nerovnostech |
hluk od zadních kol |
odskakování zadní nápravy |