Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Enjoy

Test

Až sedmimístný Opel Zafira Tourer lze dovybavit držákem kol Flexfix. Stane se z něj pak sen každého velocipedisty s rodinou?

Automobily Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Enjoy

Tak úplně bohužel ne. Dvě pozice na kola, kterými je držák vybaven, jsou velice blízko u sebe, takže hrozí poškrábání bicyklů. Navíc je nutné nastavit řídítka nebo sedla tak, aby kola vůbec šla na Flexfix umístit. Problém nenastává, pokud chcete převážet jen jedno kolo, ale s tím se vzhledem k přepravní kapacitě Zafiry Tourer moc nepočítá. Za deště také cyklisty nepotěší, že se jejich stroje na zádi vozu poměrně dost špiní nebo že před každým „cyklovýletem“ budou muset „přehazovat“ registrační značku. Při parkování si pak budou muset vypnout parkovací senzory, které kola berou jako překážku a svým neustálým pípáním by je pravděpodobně dohnaly k šílenství. Je tak otázkou, jestli nebude lepší pořídit si klasický střešní nosič. Flexfix pro dvě kola stojí 19 400 Kč a k dostání by mělo být i rozšíření pro další dvě.

Automobily Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Enjoy

Přístroje jsou přehledné, ovládání navigace a rádia vyžaduje cvik.

Víc kol na dovolenou stejně nemá smysl vozit, v sedmimístném uspořádání se jinak objemný zavazadlový prostor redukuje na pouhých 0,152 m³, takže s dlouhou cestou a týdenním pobytem v sedmi lidech nepočítejte. Ve výbavě Enjoy je sedm míst za příplatek 17 000 Kč.

Automobily Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Enjoy

Maximální objem zavazadelníku je 1,860 m³.


Pro menší počet osob na palubě je ale nejnovější zafira příjemným společníkem i na dlouhých cestách. Interiér je dobře odhlučněný, a tak dálniční štreky nebudou končit nervovým zhroucením. Studený motor o sobě jen dává vědět typickým klapáním.

„Prostřední“ vznětový agregát startuje ve verzi Enjoy na 595 900 Kč a s výkonem 96 kW se pro běžné použití zdá býti dostatečnou volbou. Spořivé rodiče navíc potěší svojí spotřebou, náš celkový průměr dosáhl na velice příjemných 5,8 l/100 km. Většina našich cest ale neprobíhala s plným zatížením. Svoji roli v tom hrál i šestistupňový manuál s dlouhými převody, ve 130 km/h ukazuje otáčkoměr hodnotu pouhých 2150/min, ve městě se pak se zařazenou čtyřkou budete spíše trápit. K dobrému, byť nepříliš kultivovanému motoru přidává Zafira Tourer jistý a vcelku pohodlný podvozek. Připlácet 24 000 Kč za adaptivní Flexride nemá dle našeho názoru velký smysl.

Automobily Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Enjoy

Dvoulitrový „diesel“ je úsporný, mohl by být ale kultivovanější.

I s nosičem kol, který každému nemusí vyhovovat, je MPV od Opelu jedním z nejlepších vozů své třídy. Největší souboj svede na našem trhu s francouzskou konkurencí, zatímco Renault Grand Scenic vyjde na podobné peníze, Citroën Grand C4 Picasso je levnější o 50 000 Kč jen díky masivní akční slevě přes 200 000 Kč.

Cena
Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy: 595 900 Kč
Testovaný vůz: 686 900 Kč

Automobily Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Enjoy

Na nosiči Flexfix jsou držáky příliš blízko a kola se mohou odřít.


Celkové hodnocení

4.5
+
velkorysý vnitřní prostor
úsporný a přiměřeně výkonný vznětový motor
chytré řešení interiéru
pohodlný a jistý podvozek
-
nosič kol Flexfix není tak praktický
jak na první pohled vypadá
méně kultivovaný motor
nepřehledná příď
složité ovládání navigace a rádia





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: