Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium

Test

Přeplňované litrové tříválce jsou stále pod kapotou bílou vránou. Je to cesta pro Ford Focus a také jiné modely nižší střední třídy, nebo slepá ulička?

Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium

Výjimečnost s sebou nese problémy. Od prvního okamžiku po nastartování jsem byl doslova na číhané, abych odhalil všechny odlišnosti tříválcového motoru.

Co se týče jeho hlasu, poměrně marně. Jen necelou minutu po nastartování byl jeho zvuk výraznější, ale při jízdě ani akceleraci jsem výrazné rozdíly vůči šestnáctistovce nezaznamenal. Velmi příjemně mne překvapily jeho reakce na dálnici, kde vůz ochotně akceleroval také z nejvyšší přípustné dálniční rychlosti a na šestku zrychloval i do táhlého kopce.

Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium

Už letmý pohled na přístrojovou desku naznačuje, že je poněkud nepřehledná, a ta kombinace materiálů...

Samozřejmě jsem se zaměřil hlavně na spotřebu malolitrážního motoru pod kapotou relativně velkého vozu. Optimistická čísla z laboratoří nemohu samozřejmě bezvýhradně potvrdit, nicméně s litrovým focusem se dá dosáhnout zajímavé spotřeby. Existuje k tomu i řada pomocníků na displeji, kde je řidič odměňován kytičkami, ale i bez jejich sledování jsem s lehkou nohou na plynu svůj celkový průměr v testu stlačil pod 6 l na 100 km. Ve městě i na dálnici se dá jezdit i pod sedm litrů a při plynulé jízdě s rychlostí kolem 90 km/h to jde i pod 5 l/100 km.

Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium

Tento ecoboost má tři válce a měl by nižší spotřebou šetřit.

Důležité je však i to, že tyto údaje neznamenají, že musíte rezignovat na využití výtečných jízdních vlastností. Vynikající fordovský podvozek jsem ocenil jak v zatáčkách, tak při žehlení nerovností a rovněž při tradičním držení stopy ve vysoké rychlosti. Vynikající je řízení i řazení.

Testovací vůz ve výbavě s řadou příplatkových prvků (cena 522 690 Kč, po slevě 436 690 + 136 300 za příplatkové prvky) přijde na 572 990 Kč. Alespoň jsem však poznal, co vše si lze do focusu objednat. Z pěti sad jsem ocenil mj. funkčnost aktivního parkovacího asistentu a moderní bezpečnostní systémy. Tato rozmařilost se mi však jevila jako rozporuplná vzhledem k šetření pod kapotou.

Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium

Displej měl během testu hodně podob, přičemž kromě informací zaměřených na úsporný styl jízdy poskytuje údaje o různých systémech.




Závěr

Focusu s litrovým motorem se není třeba obávat, spořit však bude jen ten, kdo se režimu motoru podřídí. Díky výtečným jízdním vlastnostem se leckdo smíří i s tím, že na centimetry docela dlouhý focus má uvnitř vlastně málo místa.

Celkové hodnocení

3.5
+
jízdní vlastnosti
vyvážený podvozek
řízení a řazení
úsporný motor
-
vyšší cena (i bez příplatků)
jen průměrné dílenské zpracování
malá zpětná zrcátka





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Ford Focus 5dv. 1.0 EcoBoost 125 hp (2011)
Technické informace:
Objem motoru 999 cm3
Výkon 92 kW
Točivý moment 170 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,3 s
Spotřeba 5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: