Kia Cee´d 1.6 GDI Exclusive
Do českých showroomů Kia dorazil expres Cee’d slovenské Tepličky nad Váhom. Zábavy za jeho volantem si užijete určitě více než v rychlíkovém kupé.
Kia se totiž má stát sportovně zaměřenou značkou koncernu. Chybí jí sice velké úspěchy na poli motorsportu, nový cee’d ale nepůsobí dravě jen navenek. Oproti předsériové verzi podvozek ztuhl, auto se
nijak výrazně nenaklání. Přitom si zachovalo komfort, rozhodit ho dokážou jen velké nerovnosti, odskakování v zatáčkách je pro nejnovější kiu také velkou neznámou. Bez chybičky v tomto směru ale
není, zlepšit by totiž zasloužilo odhlučnění podběhů. Při dálniční jízdě valivého hluku od kol proniká dovnitř přespříliš.
Hysterické podřazování v každém dálničním stoupání, ve kterém se vyžívá samočinná převodovka v Hyundaii i30 se stejným motorem, v případě kombinace 1.6 GDI a přesného šestistupňového manuálu opravdu není zapotřebí. Ve 130 km/h agregát točí cca 3200/min a svah, ve kterém cee’du vyloženě dojde dech, budete hledat dlouho, my jsme ho nenašli. Pokud nebudete příliš tlačit na pilu, spotřeba se ustálí okolo 7,5 l/100 km, ostrá jízda znamená posun o litr výše, 1.6 GDI v praxi není tak hladový, jak by se mohlo zdát. Hnidopichové by přímovstřikové jednašestce vytkli snad jen lehce obyčejný zvuk ve vyšších otáčkách.
Ke sportovnímu podvozku a příjemnému motoru přidávají v Tepličce prostorný a ergonomický interiér, který je více orientovaný na řidiče než u koncernového sourozence. Kaplička s přístrojovým štítem plynule přechází ve středový panel s displejem rádia. Bohaté uplatnění našly měkčené plasty. Drobným přešlapem v ergonomii ovládání je množství tlačítek na spodním rameni volantu, nepříjemná je také ostrá hrana, která utlačuje řidičovo pravé koleno v místě „stylového“ vybrání schránky před řadicí pákou.
Interiér je přehledný, tlačítka na volantu se ovládají hůře. Vzadu je dost místa jak v podélném, tak svislém směru.
Prostorná karoserie by mohla být přehlednější, vpředu vadí vytažené okraje kapoty, vzadu široké C-sloupky. Parkovací senzory jsou tak nezbytností (a zadní ve výbavě Exclusive standardem), škoda jen, že se po jejich zapnutí automaticky neztlumí rádio.
Základní cena za cee’d ve výbavě Exclusive s 1.6 GDI je 409 980 Kč, se startovní 1.4 MPI ušetříte asi 25 000 Kč. i30 ve výbavě Trikolor stojí s 1.6 GDI 345 990 Kč, připlácet ale musíte za hliníková kola, dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory a další.
Cena
Cee’d 1.6 GDI Exclusive: 409 980 Kč
Testovaný vůz: 422 980 Kč

Po sklopení zadních opěradel naložíte 1,318 m³. Pod dnem zavazadelníku jsou šikovné přihrádky.
Celkové hodnocení
jistý a komfortní podvozek |
přehledný interiér |
dostatek prostoru na zadních sedadlech i v zavazadelníku |
dostatečně výkonný a kultivovaný motor |
dobře odstupňovaná a přesná převodovka |
Špatné odhlučnění podvozku |
přílišné množství tlačítek na volantu |
horší výhled |
méně komunikativní řízení |