Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Jetta 1.4 TSI Highline

Test

Kompaktní sedan Volkswagen Jetta vznikl hlavně kvůli americkému trhu, vyrábí se proto v Mexiku. Malou ameriku si ale můžete dopřát i v ČR. Jaká je v kombinaci s přeplňovanou 1.4 TSI?

Automobily Volkswagen Jetta 1.4 TSI Highline

Mezi evropskou a americkou jettou je pochopitelně několik rozdílů. Rozmazlení obyvatelé starého kontinentu si například mohou užívat víceprvkovou zadní nápravu. Jízdní komfort ale ani s touto „vymožeností“ není nejsilnější stránkou malého sedanu. Podvozek je tvrdší a po přejezdu nerovností se neustále ze zadní části vozu ozývalo jakési chrastění. V zatáčkách se ale jetta drží a až na občasné poskočení na nerovnosti vám horké chvilky za volantem nepřipraví.

Automobily Volkswagen Jetta 1.4 TSI Highline

Nejsilnější stránkou vozu je motor 1.4 TSI, je kultivovaný a táhne z nízkých otáček.

K hbitému projevu na okreskách ostatně patří i přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 90 kW, největší klad testovaného vozu. Agregát známe již z jiných modelů VW a i v jettě nás těšil svojí kultivovaností a zátahem již od přibližně 1500/min. I s dlouhými převody 6st. manuálu mu nečiní problém srdnatě držet dálniční tempo bez nutnosti podřazovat. Dlouhodobá spotřeba? 8,0 l/100 km, s lehkou nohou budete jezdit i za 7 l/100 km.

Vraťme se ale ještě k převodovce, ta totiž na poměry německého koncernu nemá tak přesné dráhy, jak jsme zvyklí. Řízení je naopak vcelku přesné, posilovač pomáhá s přiměřeným účinkem, ocenili bychom ale větší zpětnou vazbu od kol.

Automobily Volkswagen Jetta 1.4 TSI Highline

Interiér je přehledný a z velké části z měkčených plastů.

Interiér známe z ostatních volkswagenů a líbí se nám vcelku rozsáhlé použití měkčených plastů, ve výplních dveří už se na ně ale zapomnělo. Bílé čalounění není zrovna praktické a naše kolena protestovala proti ostré hraně na středovém panelu. K téměř prémiovému charakteru VW nám také úplně neseděl plechový zvuk dovírání předních dveří a závěsy víka zavazadlového prostoru, které mohou poškodit neopatrně umístěný náklad. Vlastní kapitolou je pak sklápění zadních sedadel, kvůli kterému musíte obejmout C-sloupek.

„Malý passat“ vyjde ve verzi High-line s 1.4 TSI/90 kW na 496 200 Kč, široká je nabídka příplatků. Kvůli méně přehledné zádi doporučujeme parkovací senzory za 12 400 Kč, oproti golfu si bohužel nelze připlatit na výborné bixenony. Ty naopak může mít za 20 200 Kč konkurenční Renault Fluence, který s motorem 1.6 16V/81 kW ve výbavě Privilege stojí 353 900 Kč.

Cena
Jetta 1.4 TSI Highline: 496 200 Kč
Testovaný vůz: 567 900 Kč

Automobily Volkswagen Jetta 1.4 TSI Highline

Místa je vzadu více než v některých větších vozech.



Celkové hodnocení

3.5
+
kultivovaný motor s dostatečným výkonem a přiměřenou spotřebou
důstojný vzhled
velký zavazadelník
dostatek místa na zadních sedadlech
-
méně komfortní podvozek
plechový zvuk dovírání dveří
závěsy víka zavazadelníku mohou poškodit náklad
nepohodlné sklápění sedadel
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: