Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Multivan 2.0 TDI BM Startline

Test

Vzadu je více místa než v limuzínách a k tomu navíc téměř bezedný zavazadelník. Volkswagen Multivan je zajímavou alternativou k velkým MPV.

Automobily Volkswagen Multivan 2.0 TDI BM Startline

Pátá generace transporteru, to je léty prověřená konstrukce. Její poslední modernizované provedení se opět posunulo směrem k osobním automobilům. Plně to platí i o verzi Multivan. Ta je ideálním autem pro rodiny s malými (i většími dětmi). Nemusíte přemýšlet, jak do něj naskládáte hromadu věcí. Pokud je zadní lavice více vpředu, vejde se za ni hluboký kočárek celý, a to i na délku. Na výletech můžete složit skládací stolek určený pro cestující na posuvné zadní lavici.

Automobily Volkswagen Multivan 2.0 TDI BM Startline

Zadní lavici lze podélně posouvat a před ní rozložit provizorní stolek.


Jízda s multivanem je příjemná, v zatáčkách se vysoký vůz naklání mnohem méně, než byste očekávali, a za volantem díky bezproblémovým jízdním vlastnostem nepostrádáte potřebnou jistotu. I velmi dobré odfiltrování nerovností má něco z osobních vozů. Totéž platí i o vysoce funkční kabině z kvalitních a trvanlivých plastů. Naše jediná výtka směřuje k umístění ovládání ventilace těsně za řadicí páku.

Automobily Volkswagen Multivan 2.0 TDI BM Startline

Palubní deska má přehledností a zpracováním blízko k osobním vozům. Řazení je přesné, převodovka je ale jen pětistupňová.

Přes nemalé vnější rozměry je multivan dobře přehledný. V jeho prostorné karoserii odvezete kromě pětice pasažérů i půlku domácnosti, přičemž zadní lavici lze podélně posouvat. Na přání lze mít samozřejmě i třetí řadu sedadel. Dodávkový původ multivanu má i své nevýhody – do většiny podzemních garáží se s ním nevejdete a boční posuvné dveře a zejména zadní víko jsou poměrně těžké na manipulaci. Nevyhnete se tedy příplatku za servodovírání (každé dveře za cca 4000 Kč). Další „povinnou“ položkou je elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek. I u multivanu si můžete dovolit vymoženosti jako u ostatních osobních modelů Volkswagenu. Takto se krok za krokem dostanete na 1,14 milionu Kč, tak jako v našem případě. Jen stěží ale budete hledat jiný podobný automobil, který si tak dobře drží cenu.

Svým charakterem je multivan automobilem, u něhož se očekává, že nepojede s prázdnou. V kontextu s tím se turbodiesel s jen 84 kW jeví jako poddimenzovaný. Zásluhou krátkého zpřevodování (jen) pětistupňové převodovky a maxima točivého momentu dostupného již v 1500 otáčkách poskytuje svižný rozjezd a slušnou spotřebu na úrovni 8,5 l/100 km, v kopcovitém terénu však již rychle narazíte na limity tohoto provedení. Vřele lze tedy doporučit volbu 103kW verze motoru 2.0 TDI, příplatku 66 184 Kč litovat nebudete.

Cena
Multivan 2.0 TDI BM Startline: 932 926 Kč
Testovaný vůz: 1 144 407 Kč

Automobily Volkswagen Multivan 2.0 TDI BM Startline

Distribuce vzduchu a světla do zadní části interiéru je velkorysá.


Celkové hodnocení

3.5
+
příznivá spotřeba
prostorný interiér
komfortní odpružení
jízdní vlastnosti
proti oděru odolné plasty
přesné řazení
malý pokles ceny při dalším prodeji
-
horší dynamika při větším zatížení
těžké zadní výklopné víko
jen pětistupňová převodovka
omezený vjezd do podzemních garáží a parkovišť
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: