Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium

Test

I po šesti letech od představení líčí Ford S-MAX úspěšně na dynamicky zaměřené řidiče. Jak mu jdou „k pleti“ technické novinky?

Automobily Ford S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium

V přirozeném nadání proplétat se zatáčkami s-max v kategorii MPV stále nenašel přímého konkurenta, což Fordu umožňuje stále držet mírně nadsazené ceny. Těžiště poptávky je nadále v dieselech, ač dostaly silnou konkurenci v nesmírně kultivovaných a přijatelně konzumačně náročných zážehových čtyřválcích Ecoboost. Zatímco 2.0 TDCI je pro šetřílky, 2.2 TDCI je již pro ty, kdo si mohou dovolit víc. Výborně táhne, je kultivovaný, se spotřebou na úrovni 7,7 l/100 km.

Automobily Ford S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium

I po šesti letech působí s-max stále aktuálně.

Dvouspojková převodovka (příplatek 50 000 Kč) je při zrychlení z klidu na 100 km/h oproti manuální jen o 0,3 s pomalejší (8,9 s), zejména při popojíždění v kolonách není spínání spojek zcela harmonické. V ostatních režimech ale převažují její pozitiva. Zklamáním je však fakt, že navzdory sportovnímu zaměření s-max postrádá páčky pod volantem pro uplatnění manuální volby.

Přes sportovní nastavení podvozku je pérování příjemně komfortní. Elektrický posilovač vznětové verze ale neposkytuje řidiči tak dobrou zpětnou vazbu jako hydraulický u zážehových verzí.

Automobily Ford S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium

Posaz za volantem je výborný, ovládání ruční brzdy a inforozhraní by si zasloužilo vylepšení. Vibrace do volantu od systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu jsou jen mírné.


Interiér působí útulně, některé detaily, jako například ovládání ruční brzdy či zbytečně složité ovládání inforozhraní Convers+, již volají po revizi. Pětimístná verze disponuje o něco větší hloubkou zavazadlového prostoru než sedmimístná, oproti některým jiným MPV využitelnost zavazadelníku u s-maxu omezuje svažující se strop. Šířka vstupního otvoru je ale velkorysá. Výborná je i možnost jedním pohybem zaklopit sedadla do podlahy.

Příplatkový adaptivní tempomat na rozdíl od konkurenčních systémů neumí vůz zcela zastavit. O bezpečnost se za příplatek může starat i systém hlídání neúmyslného opuštění jízdního pruhu, zabrnění do volantu je ale poměrně slabé.

Automobily Ford S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium

Zavazadelník je výborně přístupný.

Smíšené pocity jsme měli i ze systému informujícího o voze v tzv. mrtvém úhlu. Diody umístěné až na koncích vnějších zpětných zrcátek u takto širokého vozu řidič periferním viděním téměř nezachytí. Aby byl systém k něčemu, bylo by potřeba, aby byly blíže k řidiči, tak jako to mají vozy Audi či Volvo.

Cena
S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium: 1 015 790 Kč
Testovaný vůz: 1 124 500 Kč

Automobily Ford S-Max 2.2 TDCI Powershift Titanium

Sedadla poskytují posádce dobrou oporu.


Celkové hodnocení

4
+
optimální poměr sportovnosti
praktičnosti a hospodárnosti
jízdní vlastnosti
posaz za volantem
prostorný a variabilní interiér
bezzátkové hrdlo nádrže
-
Široké přední sloupky
ovládání ruční brzdy
absence páček řazení pod volantem
motor 2 2 TDCI je k dispozici jen u vyšších výbav
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: