Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 Aut. Sport

Test

Úsporný a výkonný diesel a k tomu navíc systém pohonu všech kol. Zdá se, že Opel Insignia 4x4 nemohl přijet ve vhodnější dobu.

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 Aut. Sport

Automobily s pohonem všech kol se těší stále větší oblibě. Se štítkem 4x4 se stále častěji setkáváme i u manažerských sedanů a kombi. Jedním z mála neprémiových manažerských vozů s tímto druhem pohonu je i Opel Insignia.

U něj se dodává v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 2.0 Turbo/184 kW či šestiválcem 2.8/239 kW, zdaleka největší šanci na rozšíření má ale vznětové provedení 2.0 CDTI/118 kW. To je přímým konkurentem Superbu 2.0 TDI 4x4/125 kW a Passatu 2.0 TDI 4Motion, zatímco Ford u mondea „čtyřkolku“ nenabízí.

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 Aut. Sport

Posaz za volantem nemá chybu, ovladače na palubní desce jsou zpočátku malým rébusem. Kulisa „automatu“ působí pouťově.

Opel si za systém 4x4 účtuje oproti „předokolce“ nemalých 72 000 Kč, zatímco u superbu je k mání za 60 000 Kč a u passatu za 45 600 Kč. Insignia stejně jako ony používá mezinápravovou spojku haldex, ale vyšší cenu ospravedlňuje i elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD. Již tak dobré jízdní vlastnosti insignie se díky tomu ještě vylepšily. Vůz působí v zatáčkách ještě o poznání jistěji, trakce je výborná.

Insignia je v tomto provedení o 80 kg těžší, a tak se tento dvoulitrový diesel zdá pro tento manažerský vůz tak akorát. Spotřeba se díky „automatu“ pohybuje na volné silnici okolo 7,5 litru a ve městě flirtuje s devíti litry. Motor jde dobře odspodu a k plynulosti jízdy přispívá i samočinná převodovka. Že čtyřválec spaluje naftu, ale poměrně stále vnímáte.

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 Aut. Sport

Liftback od klasického sedanu zezadu jen stěží rozeznáte.

Zorientovat se v ovladačích na palubní desce nějakou dobu trvá a nepotěší ani nepřehledná záď a malá vnější zpětná zrcátka. Posaz za volantem je však přirozený a ke spokojenosti přispívá nejen přesné řízení, dobře „na očích“ umístěné přístroje, ale i pohodlná sedadla a komunikace palubního počítače v češtině, což stále není ani v této třídě samozřejmost. Palubní deska ale působí poměrně stroze, tak trochu pouťová kulisa řazení celkový dojem příliš nezlepšuje.

Na zadních sedadlech je mnohem méně místa než v superbu či mondeu, a to nejen pro kolena, nýbrž také pro hlavu. Kdo nechce kombi, tomu lze doporučit spíše liftback než klasický sedan. Výklopná záď totiž významně zvyšuje možnost využití.

Cena
Insignia 2.0 CDTI 4x4 Aut. Sport: 851 900 Kč
Testovaný vůz: 964 300 Kč

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 Aut. Sport

Vstupní práh je vysoko, výklopná záď ale umožňuje převoz i rozměrných předmětů.


Celkové hodnocení

4
+
výborná trakce
zásluhou zadního diferenciálu s omezenou svorností ještě lepší jízdní vlastnosti než u verze s předním pohonem
pružnost motoru
výborná poloha za volantem
přesné řízení
-
malá vnější zpětná zrcátka
nepřehledné zadní partie
zpočátku složitá orientace v ovladačích na středovém panelu
strohý interiér





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1956 cm3
Výkon 118 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,2 s
Spotřeba 6,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: