Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 3 1.6 MZ-CD TX

Test

Slovy vinařského degustátora – všechny dosavadní ročníky Mazdy 3 byly lahodné. A povedl se i ten poslední. Mazda 3 totiž zraje jako víno.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD TX

Po krátké době znovuinovované provedení se liší drobnými úpravami nárazníků, masky i světel a podobně nenápadné změny jsou i v interiéru. Při jízdě zaznamenáte lépe odtlumený, komfortněji naladěný podvozek, zásluhou lepší aerodynamiky je tišší i kabina.

Mazda 3 je nadále automobilem s přívlastkem sportovní. Výborně vyladěný agilní podvozek, přesné řízení, krátké sportovní řazení – jakmile se jednou napijete, máte chuť na další a další doušky.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD TX

Dojem z efektní palubní desky kazí nesourodé displeje a přehršel tlačítek. Krátké sportovní řazení potěší, stejně jako pohodlná sedadla.

Srdce sice tíhne k „benziňáku“, rozum ale říká, kup si diesel! A v tomto případě dává Mazda na výběr buď šestnáctistovku nebo objemnější a také těžší a dražší agregát 2,2 l. Z hlediska dynamiky, spotřeby a pořizovací ceny se tedy jako optimální volba jeví ta první.

Osvědčený motor ze spolupráce Fordu a PSA dává k dispozici velmi slušných 85 kW a 270 Nm. Za tyto parametry by se dříve nemusel stydět ani leckterý dvoulitr. V novém provedení je agregát ještě trochu kultivovanější a odspodu zatahuje plynuleji než dříve. Mazda se chlubí dalším snížením spotřeby na úroveň 4,3 l/100 km. Vznětová šestnáctistovka si v praxi řekne o něco víc – obvykle mezi 5,5 a 6,0 l/100 km, i to je ale velmi dobrá hodnota. Silnou stránkou této verze je rovněž kultivovaný chod motoru.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD TX

Propracovanější tvary karoserie kryje nová bronzová metalíza.

Japonští konstruktéři evidentně nechtěli vystřílet všechen prach najednou a nechali si zadní vrátka pro další úpravy. S podprůměrnou nabídkou místa na zadních sedadlech a s úzkými zadními dveřmi otevíranými do malého úhlu se toho v této generaci příliš udělat nedá, některé laciněji působící tvrdé plasty si ale říkají o výměnu a dva displeje vedle sebe o sladění grafiky. K jednoduššímu ovládání by navíc přispěly jak přehlednější středový panel přístrojové desky, tak multifunkční volant.

Přes cenové zvýhodnění navíc Mazda 3 nadále není z laciného kraje. K bohatému buketu a křišťálové čirosti si tedy lze přát ještě trochu lepší dochuť.

Cena

Mazda 3 1.6 MZ-CD TX: 519 900 Kč
Testovaný vůz: 556 337 Kč

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD TX

Kultivovaný a úsporný turbodiesel 1,6 l je černým koněm nabídky.



Celkové hodnocení

4
+
agilní jízdní vlastnosti
kultivovaný diesel s nízkou spotřebou
přesné řízení
krátké sportovní řazení
kvalita zpracování
nápaditý design
-
vzadu málo místa na kolena
zadní dveře se otvírají do malého úhlu
řazení zpátečky
menší objem zavazadelníku
detaily provedení palubní desky





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mazda 3 1.6 MZ-CD (2011)
Technické informace:
Objem motoru 1560 cm3
Výkon 85 kW
Točivý moment 270 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11 s
Spotřeba 4,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: