Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Test

Plazmová televize Bang & Olufsen, audiosoustava Harman Kardon, bedna šampaňského Moet & Chandon… Kvalitně čalouněný „kufr“ Audi A6 Avant je připravený na expresní převoz výrobků renomovaných značek.

Automobily Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Mezi podběhy je v nové generaci A6 Avant k dispozici metr místa a maximální délka jeho ložné plochy činí bez čtyř centimetrů rovné dva metry. V kombinaci s prostřední výkonovou verzí třílitrového turbodieselu se 180 kW tedy teoreticky není problém převézt pračku či ledničku rychlostí 243 km/h. V praxi ale čalounění pozná kromě značkových produktů spíše tlapky velkých psů, golfové náčiní, srolované plány architektů či právnické kufříky s haldou spisů.

Automobily Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Zadní opěradla po sklopení zůstávají trochu naklopena. Odjišťovat je můžete i na dálku páčkou.


Kombi z Ingolstadtu je oproti sedanu při srovnatelném rozvoru o 11 milimetrů delší. Základní objem jeho zavazadlového prostoru je 0,565 m3 a po sklopení zadních opěradel se dopracujete 1,680 m3. To jsou hodnoty přibližně odpovídající Octavii Combi (0,580/1,620 m3). Model z Ingolstadtu za sebou s mírným odstupem nechává BMW 5 Touring (0,560/1,670 m3), spolu s nímž se zdáli dívají na Mercedes-Benz E Kombi v této třídě s nepřekonatelnými parametry 0,695 a 1,950 m3.

Automobily Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Za lepší prostornost a variabilitu se u kombi oproti výchozímu sedanu připlácí 67 200 Kč.


To ale za cenu přece jen užitkověji působící zadní partie, zatímco ta u audi se blíží vozům kupé. Skloněné zadní víko tedy trochu více omezuje jeho využitelnost než u mercedesu. Opěradla zadních sedadel lze sklopit, jak je již dnes běžné, zepředu, ale i páčkami ze zavazadelníku. Zadní opěradla ale po sklopení zůstávají trochu naklopena. Za lepší prostornost a variabilitu se u kombi oproti výchozímu sedanu připlácí 67 200 Kč. Při objednávání vozu to chce nezapomenout zatrhnout položku „fixační sada“ za 4353 Kč, jinak vám budou převážené věci cestovat ze strany na stranu.

A že se jezdí hodně ostře! Nejen díky potenciálu třílitrového turbodieselu (180 kW, 500 Nm) sladěného s rychle a hladce řadícím sedmistupňovým DSG. Spotřeba se ale drží na rozumné úrovni 8 až 9 l/100 km. Standardní rozložení přenosu točivého momentu 40:60 ve spojení s aktivním zadním diferenciálem (příplatek 29 523 Kč) a přibrzďováním vnitřních kol v zatáčkách simulujícím samosvorné diferenciály potlačují vrozenou neotáčivost.

Automobily Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Palubní deska vyniká stylem a typicky německou organizovaností. Velmi promyšlené je zejména uspořádání přístrojového štítu. Výsuvný osmipalcový displej navigace má výborné rozlišení a propracovanou grafiku. Prémiové audio od firmy Bang & Olufsen zní skvěle, ale stojí nemalých 168 588 Kč.

K jistému pocitu v rychle projížděných zatáčkách přispívá i přesné řízení a účinné brzdy. Jízda s tímto vozem je na hony vzdálená od sterilnosti dřívějších audin. Příplatkové vzduchové odpružení zajišťuje i přes montáž pneumatik rozměru 255/35 R 20 překvapivě dobrý cestovní komfort. Při ceně 54 811 Kč přijde sice přibližně o třetinu dráž než u mercedesu, rozbité silnice ale dokáže vyhladit tak, že mu přemrštěné příplatky rychle odpustíte.

I díky tomu, že na ně po usazení do výborně zpracované a výtečně odhlučněné kabiny rychle zapomenete. I zásluhou citlivě zakomponovanému dřevěnému obložení působí velmi útulně. Potěší i dobrá ergonomie, tedy až na rozložení ovladačů rozhraní MMI, které se neobejde bez občasného pohledu dolů na jeho tlačítka. Výsuvný osmipalcový displej navigace s výborným rozlišením a propracovanou grafikou povyšuje interiér na mnohem vyšší úroveň a kožené čalounění a prémiové audio Bang & Olufsen mu dodávají dojem dokonalosti. Základní cena této verze 1 391 600 Kč se ale v takto vyšperkované podobě dokáže vyšplhat o dalších 600 000 Kč. A to je již opravdu hodně.

A6 Avant 3.0 TDI quattro svede boj o zákazníky s Mercedesem E 300 CDI Kombi (170 kW/ 1 398 000 Kč) a BMW 530d xDrive Touring (190 kW/1 458 750 Kč). Nechybí mu kultivovanost prvního ani obratnost a sportovní nadání druhého. Ti, kdo rozhodují o nákupu firemních vozů, tak dostali silné argumenty pro to, aby se opět rozhodli pro zástupce koncernu VW.



JÍZDA POD DOHLEDEM ELEKTRONIKY

Automobily Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Radarový tempomat, noční vidění, head-up displej či navigace využívající map a funkce Street View od Googlu. Zájemci o Audi A6 mohou být hodně vybíraví. Kdo jezdí hodně v noci, tomu lze zcela určitě doporučit výborné hlavní LED světlomety s asistentem dálkových světel za 77 289 Kč. Otázkou zvyku je systém nočního vidění za 56 196 Kč, který zobrazuje obraz z infrakamery v přístrojovém štítu, i head-up displej za 38 783 Kč. Ten nově dokáže zobrazovat nejen aktuální rychlost, ale i další údaje.



Automobily Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

180kW verze motoru 3.0 TDI překypuje výkonem při rozumné spotřebě okolo 8,5 l/100 km.



Celkové hodnocení

4.5
+
design
kvalitní zpracování a hodnotné materiály
příjemné řízení
živý a úsporný motor
dobré jízdní vlastnosti
komfortní odpružení
odhlučnění kabiny
-
Ovládání MMI odvádějící od řízení
vysoká cena příplatkových prvků





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Audi A6 Avant 3.0 TDI 245 hp Quattro (2011)
Technické informace:
Objem motoru 2967 cm3
Výkon 180 kW
Točivý moment 500 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,3 s
Spotřeba 5,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: