Cadillac CTS-V
Jízdní dojmy
Nejrychlejší sériový cadillac, model CTS-V, má přeplňovaný osmiválec, který díky absenci omezovače s vozem uhání přes 300 km/h. A to i jako kombík.
Podvozek CTS-V ladili technici na Severní smyčce Nürburgringu a výsledek je opravdu znát. Blahořečili jsme zejména adaptivním tlumičům s elektromagnetickým nastavením, které zajišťují opravdu
perfektní kontakt kol s vozovkou i na rozbitém povrchu. Svou charakteristiku dokáží upravovat až 1000x za sekundu. Kdovíjaké pohodlí ale nečekejte, podvozek je naladěn sportovně, přestože nabízí i
komfortní režim, rozdíl v pérování jsme nepociťovali žádný.
Nejvyšší rychlost činí v případě manuální převodovky 308 km/h, se samočinnou vlivem jiného odstupňování 282 km/h. Aby bylo možné přenést obří točivý moment 735 Nm, stará se o jeho přenos dvoukotoučová spojka. Samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem nabízí optimální kompromis mezi rychlostí přeřazení a komfortem. Na kickdown reaguje s drobnou prodlevou, ale v ručním módu řidiče poslouchá na slovo. Spotřeba paliva není příliš citlivá na styl jízdy, osmiválec si bere 16 až 17/100 km. Na tempomat při 130 km/h mu stačí 14 l/100.
Interiér působí dostatečně hodnotně, rozpačití jsme ale byli z některých ovládacích prvků, evropské vozy jsou intuitivnější. Vůz se v ČR už běžně prodává, velice zajímavá je cena vozu těsně pod dva miliony – to je o milion méně, než kde se pohybuje německá konkurence. Cadillac je přitom více než rovnocenný soupeř.

Displej palubního počítače je sice malý, ale dokáže zobrazovat řadu údajů včetně příčného přetížení.