Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Green tec Ambiente
Fabia Green tec s 1.2 TSI (77 kW) razí správnou cestu k úsporám. Výkonný motor se s vozem nenadře, a je tak úsporný nejen na papíře.
Není zdaleka pravidlem, že hodnoty nízké spotřeby u ekologických verzí se musí zaručeně projevit i v praxi. A je už spíše výjimkou, že podobné úpravy negativně nepoznamenají dynamiku. Fabia Green tec
se silnějším „téesíčkem“ pod kapotou tou výjimkou je. Ekobalíček zahrnující stop-start a rekuperaci energie alternátorem nijak neobtěžuje. Převody zůstaly poskládané stejně jako u klasické verze,
jsou sice i tak dlouhé, ale pružný motor si s tím poradí.
Jízdní vlastnosti se nijak neliší od běžné verze, přes znatelné náklony v zatáčkách drží fabia stopu velmi dlouho a na nerovnostech nemají kola tendenci odskakovat. Patnáctipalcová kola s 60procentním profilem jsou dobrým kompromisem, tak dobře žehlit rozbité vozovky jako třeba nové rio sice fabia neumí, přesto ostré rázy do interiéru nepropustí. Interiér je tradičně velmi dobře zpracován, hodně místa mají cestující v podélném směru, málo pak v příčném. Příplatková navigace s velkým displejem omezuje pravou nohu řidiče. Řazení funguje lehce a přesně, řízení pracuje také dobře, koncernová sestra Ibiza je na tom ale lépe.
Paket Green tec se dodává k motorům 1.2 HTP (51 kW) a oběma 1.2 TSI za 7100 Kč, kromě toho si ale musíte přikoupit ESP za 16 800 Kč. Silnější, 77kilowattová verze se nedodává ve výbavách TSI Start, je proto o citelných 33 tisíc Kč dražší (s výbavou Classic od 302 900 Kč) než ta s výkonem 63 kW. Pokud s fabií neplánujete dlouhé cesty po dálnici, tak slabší jednotka vyhoví také.

S motorem 1.2 TSI (77 kW) zrychlí fabia na stovku za 10,1 s a rozjede se na 193 km/h, pohodlně si přitom vystačí i se 6 l/100 km. Stop-start funguje bezproblémově, vypínat ho nemusíte.
Celkové hodnocení
silný motor s velkou výkonovou rezervou |
nízká spotřeba paliva |
kvalita zpracování |
snadná ovladatelnost |
přehledná karoserie |
bezpečné jízdní vlastnosti |
vysoký příplatek za silnější verzi TSI |
k paketu Green tec nutno dokupovat i ESP |
úzká karoserie |
výraznější naklánění v zatáčkách |