Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Golf Cabrio 1.4 TSI DSG

Test

Za okny je sice minus dvacet, avšak to vám vůbec nemusí bránit v přemýšlení, čím že si v létě uděláte radost. Pokud plánujete nákup kabria s plátěnou střechou, zbystřete. Nástupce „košíku na jahody“ přišel sice o držadlo, ale jinak rozhodně nezklamal!

Automobily Volkswagen Golf Cabrio 1.4 TSI DSG

Takto by to mělo vypadat, říkáme si poté, co i během krátkého postávání na křižovatce se plátěná střecha během 10 sekund složila za zadními sedadly. Příjemné je, že slušný prostor pro zavazadla (0,250 m³) se tím dále nezmenší a střechu lze sklápět i do rychlosti 30 km/h. Menší praktičnost se projevuje především malým vstupním otvorem a obtížným zavíráním víka, to si žádá značný švih, jinak ho napoprvé nezaklapnete.

Automobily Volkswagen Golf Cabrio 1.4 TSI DSG

Plátěná střecha vytváří posádce atmosféru, o které si dnešní kupé-kabriolety mohou nechat leda zdát.

Jinak pro kabriolet platí vše jako pro klasickou verzi golfu. Léty prověřený podvozek představuje dobrý kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách, karoserie se nekroutí. Po chuti vozu nebyly pouze krátké příčné nerovnosti, na kterých s příplatkovým sportovním nastavením lehce znejistí. Na české silnice by se jako optimální jevily spíše šestnáctipalcová kola, sedmnáctky na rozbitém povrchu přínosem nejsou. Řízení je přesné a nepůsobí uměle, mohlo by být ale tužší, octavia je tomto ohledu lepší.

Interiér nabízí kvalitní zpracování, je ale stejně strohý jako u klasického golfu.

O velmi dobrou dynamiku se v testovaném voze starala 118kilowattová čtrnáctistovka s dvojitým přeplňováním spojená se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Na silničkách mimo město oceníte plynulý zátah od 1000/min až po 6000/min, sportovní zvuk ve vyšších otáčkách a jízdnímu stylu přizpůsobivý automat. Při poklidném stylu řadí sedmičku už v sedmdesáti.

Spotřeba se běžně pohybuje kolem 8,5 l/100 km, ve městě počítejte s 11 l/100 km. Naopak při plynulé jízdě na tempomat se dostanete i na šest litrů, na dálnici při 130 km/h (2800/min na sedmičku) pojedete za sedm. S větrnou clonou (10 200 Kč) můžete ve dvou uhánět klidně i sto šedesát.

Líbí se nám inovovaný palubní počítač, který paměti nerozděluje na „1“ a „2“, ale na „dlouhodobou“ a „od startu“, praktická je i možnost upravit si seznam položek. Rozmrzelí jsme byli z grafiky rádia RCD310.

Do vysoké ceny 661 700 Kč se promítá značný příplatek za DSG – 55 tisíc korun. V základní výbavě přitom stále chybí samočinná klimatizace, litá kola, tempomat, kožený volant, mlhovky i loketní opěrka. Dobře vybavený Peugeot 308 CC 1.6 THP (pouze s manuálem) stojí v akční ceně jen 579 900 Kč a navíc nabízí pevnou střechu. Ale golf je golf.

Zadní sedadla se dají prakticky sklápět páčkou na boku.



Celkové hodnocení

4
+
rychlá manipulace se střechou
možnost jízdy s otevřeným vozem i na dálnici
střecha dobře izoluje
výkonný a pružný motor
praktický interiér
-
menší zpětná zrcátka
zastaralá grafika základního rádia
poměr cena/výbava
malé odlišení od klasické verze
tenký věnec volantu





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Golf Cabrio 1.4 TSI 160 hp (2011)
Technické informace:
Objem motoru 1390 cm3
Výkon 118 kW
Točivý moment 240 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,4 s
Spotřeba 6,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: