Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 530d xDrive Touring

Test

Otestovali jsme BMW řady 5 s pohonem všech kol. Co ztratila a co získala nabrala „pětka“ připojením pohonu přední nápravy?

Automobily BMW 530d xDrive Touring

Pohon všech kol je u některých modelových řad téměř životně důležitý, zvláště na našem trhu. „Pětkové“ BMW mezi ně patří, méně už „éčko“ od Mercedesu, téměř za samozřejmost se bere u „á-šestky“.

Důvody hledejme spíše v oblasti marketingu než v hornatém charakteru většiny republiky. Pohonem 4x4 sice získáte větší jistotu v zimě, u vozů s pohonem zadních kol ale zároveň ztratíte něco na lehkosti řízení a v případě testovaného BMW i jistou „žiletkovost“. Pro většinu typických uživatelů to jsou přijatelné ústupky, stejně tak velkomyslně mávnou nad nestoudným příplatkem 140 tisíc korun (ovšem včetně 8st. automatu v ceně 55 tisíc). Příznivci ostrého svezení by ale měli dvakrát zvážit, jestli za vyšší hmotnost a jistou váhavost čtyřkolky připlácet.

Automobily BMW 530d xDrive Touring

Interiér jako v „sedmičce“ dýchá kvalitou z každého detailu.

Silnému šestiválci pohon všech kol svědčí, jeho 560 Nm se na všechna kola přenáší plynule. Ale znatelnější nedotáčivost vyvolá v rychlejším oblouku zapískání pneumatik, a to i příplatkových o průměru 18 palců. Řízení je také méně citlivé než u verze se zadním pohonem, znalci předchozích řad bohužel musí konstatovat, že to ovšem není problém pohonu všech kol, ale trend doby. S ohledem na cenu a zaměření vozu jsme na BMW řady 5 přísnější, ale zkrátka předchozí generace byly jízdně hravější a řidiči uměly zpěnit krev. Novinka je rychlejší a vlastně i jistější, ale už nezprostředkuje takový zážitek z řízení, vše funguje až moc samozřejmě.

Automobily BMW 530d xDrive Touring

Záď víc než reálným objemem zaujme přístupností a důvěryhodným čalouněním.

Dříve jsme také byli zvyklí na nižší spotřebu. Ne že by námi dosažných 9,5 l bylo na velikost a komfort výrazně narostlé „pětky“ špatných, ale s udávanými 5,7 l rozhodně nepočítejte. Úsporný styl v nedělním provozu umí vykouzlit 7,5 l, méně leda když se pustíte z Krkonoš o tisíc výškových metrů níž do Prahy nebo Hradce. Nikomu ale neříkejte, za kolik jste šplhali do kopců...

Velký posun udělala „pětka“ v oblasti komfortu. S výjimkou leckdy překvapivých tupých ran od přední nápravy na krátkých nerovnostech je pérování i bez extra příplatků pohodlné, to samé můžeme říct o utlumení motoru. BMW 530xd Touring je impozantní automobil, který nyní oslovuje mnohem širší sortu zákazníků, kteří by možná dříve sáhli po audi. A díky jeho náskoku na trhu tak možná i leckterý udělá.

Automobily BMW 530d xDrive Touring

Kombík pětkové řady vypadá mimořádně elegantně a opticky snad ještě vyváženěji, než výchozí sedan.



Celkové hodnocení

4
+
elegantní i dravý výraz
luxusně působící interiér
skvělé materiály i zpracování
dobrý celkový komfort (s jistou výhradou)
skvělá dynamika
příjemná ovladatelnost
široká možnost individualizace
servis na 5 let zdarma
-
méně žiletkové jízdní vlastnosti než dříve
krátké rázy citelné už na 18palcových kolech (i kvůli runflatům)
zženštilé řízení
průměrný prostor pro náklad
jen průměrná spotřeba paliva





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW 530d Touring xDrive
Technické informace:
Objem motoru 2993 cm3
Výkon 190 kW
Točivý moment 560 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,2 s
Spotřeba 5,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: