Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente

Test

Je to jako držet dietu, ale mlsat. Verze Greenline zákazníky nezaujaly, Škoda tedy servíruje ekoúpravy v rámci nového paketu Green tec.

Automobily ©koda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente

Kvůli pár deci u již tak úsporných modelů mít omezenou výbavu, komfort a funkčnost? Není divu, že zájem o verze Green je line minimální. Mladoboleslavská značka tedy v případě modelů Fabia, Roomster a Octavia přichází v rámci modelového ročníku 2012 s jakousi zlatou střední cestou. Soubor eko-opatření (systém stop-start, rekuperace brzdné energie prostřednictvím alternátoru, pneumatiky se sníženým valivým odporem) si je možné objednat jako paket v rámci širšího rozsahu motorů, ve všech výbavách a s možností volby z kompletního rozsahu příplatkových prvků. Pro zákazníky je tento přístup mnohem čitelnější a vzhledem ke standardní světlé výšce si lze objednat i tažné zařízení, které je o 15 mm nižšímu greenlinu zapovězeno.

Automobily Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente

Eko-verzi prozrazuje jen zelený štítek na zádi.

U octavie si lze paket Green tec objednat v kombinaci se zážehovým motorem 1.4 TSI/90 kW nebo s turbodieselem 1.6 TDI/77 kW, v obou případech jen v kombinaci s manuálním řazením. U verze Prima přijde na 10 000 Kč, od provedení Ambiente výš je pak za polovic. Kdo hodně jezdí po městě, pro toho má Green tec největší smysl. Systém stop-start funguje spolehlivě, řidiče nijak neomezuje, neboť motor startuje stejně svižně, jako zhasíná.

Automobily Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente

Spotřeba se v praxi výrazněji neliší od běžné verze.

Vznětová šestnáctistovka po dynamické stránce bohatě postačuje. A to i po větším zatížení, ke kterému „jeskyně“ v zádi octavie přímo vybízí. Čtyřválec táhne plynule v relativně širokém spektru otáček a svým charakterem tak má blízko k zážehovým agregátům. TDI je pružné odspodu a bez problémů se nechá točit přes 5000 otáček. Ve všech režimech jízdy se jedná o příjemného společníka. Zásluhou na diesel širokého rozsahu využitelných otáček není nutné tak často řadit. Motor se ochotně podtáčí, což oceníte při proplétání se městem. I při rychlé jízdě po dálnici navíc systém common-rail zajišťuje klidný chod.

Podle naší zkušenosti to ale v běžné praxi na nějaké velké šetření nevypadá. V průměru jsme jezdili za 6,5 l/100 km, tedy prakticky se stejnou spotřebou jako v provedení bez Green tecu. Po městě jsme spotřebovali ještě o půl litru víc, na dálnici jsme pak bez problémů jezdili za 5,5 l/100 km. Lepších výsledků by bylo nepochybně možné dosáhnout prostřednictvím šestistupňové převodovky, kterou však motor 1.6 TDI z nabízených dieselů jako jediný postrádá.

Automobily Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente

1.6 TDI táhne v širokém spektru otáček, systém stop-start funguje spolehlivě.



 

Celkové hodnocení

4
+
tichý a kultivovaný motor
příznivá spotřeba
dobře fungující systém stop-start
přesné řazení
vysoká užitná hodnota
kvalitní materiály
-
mírná prodleva turbodmychadla
chybí šestistupňová převodovka
faktická úspora paliva je jen minimální





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: