Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline
Test
Bude nový velký pick-up od Volkswagenu skutečně používán ke svému užitkovému účelu, nebo skončí jako alternativa SUV pro ty, kterým přijde touareg malý?
Základní verze Volkswagenu Amarok je skutečným užitkovým vozem, který řidiči nenabídne ani klimatizaci. Pokud však vůz vyšperkujete chromovaným rámem, stupačkami, rozšířenými blatníky či
devatenáctipalcovými koly, interiér opatříte koženým čalouněním, navigací a pořádným audiosystémem, rázem máte velmi dobře vyhlížející, bezmála dva metry široký a 5254 mm dlouhý off-road, který může
skončit také v hledáčku těch, kterým se stýská po již nevyráběných hummerech.
Hlavní prostor pro náklad je ale samozřejmě na korbě, která je u verze s pětimístnou kabinou (dvoumístná verze se u nás neprodává) s rozměry 1555 x 1620, širší než delší. Podlaha je standardně kovová, takže hrozí její poškrábání. Kdo by požadoval převézt víc než cca 800 kg, může si bez příplatku zvolit tvrdší zadní listová pera a poté převézt víc než tunu nákladu. Zadní tuhá náprava s listovými pery u nezatíženého vozu způsobuje poskakování zádi na nerovnostech, s tím je ale nutno počítat u každého pick-upu. Jinak je ovládání vozu bezproblémové, typicky „volkswagení“ je i řízení a přesné řazení.
Dvakrát přeplňovaný motor 2.0 Bi-TDI vyniká hlavně točivým momentem 400 Nm již od 1550/min, což spolu s velmi krátkým prvním a druhým převodovým stupněm přijde vhod v náročnějším terénu. Zde se uplatní také možnost uzavření zadního diferenciálu. Verzi s pohonem všech kol 4Motion (příplatek 50 000 Kč) doporučujeme nejen pro jízdu v terénu, ale také kvůli trakci nenaloženého vozu. Základní cena čtyřkolky s motorem 2.0 BiTDI, se kterým jsme jezdili se spotřebou kolem 10 l/100 km, je 725 049 Kč, kdo by se spokojil s výkonem o 30 kW nižším, může si vybrat jednoturbovou verzi a ušetřit 56 000 Kč.
Cena
Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline 866 610 Kč
Testovaný vůz 920 130 Kč
Celkové hodnocení
4
univerzální využití |
silný motor bez turboefektu |
dobrá ovladatelnost |
přesné řazení |
prostorná kabina |
dobré zpracování interiéru |
záď poskakující na nerovnostech |
nechráněná podlaha korby |
standardně chybí kryt pod motorem |
příliš svislá zadní opěradla |