Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline

Test

Bude nový velký pick-up od Volkswagenu skutečně používán ke svému užitkovému účelu, nebo skončí jako alternativa SUV pro ty, kterým přijde touareg malý?

Automobily Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline

Základní verze Volkswagenu Amarok je skutečným užitkovým vozem, který řidiči nenabídne ani klimatizaci. Pokud však vůz vyšperkujete chromovaným rámem, stupačkami, rozšířenými blatníky či devatenáctipalcovými koly, interiér opatříte koženým čalouněním, navigací a pořádným audiosystémem, rázem máte velmi dobře vyhlížející, bezmála dva metry široký a 5254 mm dlouhý off-road, který může skončit také v hledáčku těch, kterým se stýská po již nevyráběných hummerech.

Automobily Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline

V interiéru jde o typický volkswagen, vše je jen poněkud větší.

Hned po usednutí na místo řidiče si ale budete připadat jako v jakémkoliv jiném volkswagenu, poznáte autorádio, panel klimatizace, volant… Jen ta přístrojová deska je jaksi větší a spolujezdec sedí dál. Místa je dostatek také na zadních sedadlech, vadit zde mohou snad jen značně svislá opěradla. Ta lze sklopit a prostor využít k převozu dalšího nákladu bez rizika poškození čalounění sedadel.

Hlavní prostor pro náklad je ale samozřejmě na korbě, která je u verze s pětimístnou kabinou (dvoumístná verze se u nás neprodává) s rozměry 1555 x 1620, širší než delší. Podlaha je standardně kovová, takže hrozí její poškrábání. Kdo by požadoval převézt víc než cca 800 kg, může si bez příplatku zvolit tvrdší zadní listová pera a poté převézt víc než tunu nákladu. Zadní tuhá náprava s listovými pery u nezatíženého vozu způsobuje poskakování zádi na nerovnostech, s tím je ale nutno počítat u každého pick-upu. Jinak je ovládání vozu bezproblémové, typicky „volkswagení“ je i řízení a přesné řazení.

Automobily Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline

Víko korby je bytelné, ale značně těžké.

Dvakrát přeplňovaný motor 2.0 Bi-TDI vyniká hlavně točivým momentem 400 Nm již od 1550/min, což spolu s velmi krátkým prvním a druhým převodovým stupněm přijde vhod v náročnějším terénu. Zde se uplatní také možnost uzavření zadního diferenciálu. Verzi s pohonem všech kol 4Motion (příplatek 50 000 Kč) doporučujeme nejen pro jízdu v terénu, ale také kvůli trakci nenaloženého vozu. Základní cena čtyřkolky s motorem 2.0 BiTDI, se kterým jsme jezdili se spotřebou kolem 10 l/100 km, je 725 049 Kč, kdo by se spokojil s výkonem o 30 kW nižším, může si vybrat jednoturbovou verzi a ušetřit 56 000 Kč.

Cena
Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline           866 610 Kč
Testovaný vůz                                        920 130 Kč

Automobily Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline

U terénního vozu je zarážející, že standardně nemá kryt pod motorem.


Celkové hodnocení

4
+
univerzální využití
silný motor bez turboefektu
dobrá ovladatelnost
přesné řazení
prostorná kabina
dobré zpracování interiéru
-
záď poskakující na nerovnostech
nechráněná podlaha korby
standardně chybí kryt pod motorem
příliš svislá zadní opěradla





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: