Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i20 1.2 16V

Test

Proč je i20 třetí nejprodávanější vůz ve svém segmentu? Přestože polo nebo fabia to není, důvodů pro koupi jsme našli více než dost.

Automobily Hyundai i20 1.2 16V

Argumentem, proč chtít „i-dvacítku“, může být třeba pětiletá záruka bez omezení počtu kilometrů. Daleko rychleji potom odbouráváte své pocity z ne zcela bytelně působícího interiéru, „plechovějšího“ zvuku zavírání dveří nebo jednoduchých potahových látek sedadel. Uvnitř vozu se přesto zabydlíte rychle. Řidič si optimální polohu za volantem najde bez problémů a nedostatkem místa netrpí ani cestující vzadu. Trochu místa pro nohy ale ubírá středový panel spolujezdci sedícímu vepředu. Přesto se interiér malého hyundaie řadí k největším ve své třídě. Chválíme přehledné a intuitivní ovládání autorádia na středovém tunelu a jednoduché ovládání palubního počítače velkým tlačítkem na přístrojové desce.

Automobily Hyundai i20 1.2 16V

Kvalitou zpracování palubní deska nevyniká, přehledností ano.

Po stránce jízdních vlastností patří Hyundai i20 mezi malými vozy k těm lepším, tvrdší odladění podvozku dává dostatek prostoru i pro rychlejší průjezdy zatáček bez dramatických náklonů a stabilní zůstává i na dálnici, přímý směr ale musíte korigovat častěji než u konkurence. Postrádali jsme také výraznější zpětnou vazbu řízení, při malých úhlech natočení se volant vůbec nevrací. Řazení funguje bez problémů, ale dráhy jsou dlouhé a vůle v kulise větší. Lepší by mohlo být utlumení podvozku i komfort pérování, zvláště když vůz jezdí na sedmdesátiprocentních pneumatikách. Při rychlé jízdě slyšíte kromě odvalujících se kol také aerodynamický svist od velkých zpětných zrcátek (která jinak chválíme) a také motor.

Automobily Hyundai i20 1.2 16V

Úsporná dvanáctistovka pod kapotou hravě překoná řadu konkurentů.

Pohonná jednotka nás na celém voze potěšila asi nejvíce. Vozu poskytuje dostatek dynamiky nejen ve městě, ale i při rychlostech kolem 130 km/h (3900/min), dálniční stoupání vás rozhodně nezpomalí. Plynule zabírá i pod 1500/min, a pokud motor netočíte přes 3000/min, téměř o něm nevíte. Při zemi se drží spotřeba paliva, jezdit na dálnici za 6,5 l/100 km je pro majitele „hátépéček“ jenom zbožné přání a do sedmi litrů se udržíte i ve městě.

Hyundai i20 není auto pro ty, kdo se rádi chlubí, zato praktičtější uživatele nadchne. Za cenu 276 990 Kč (s bonusem za 223 990 Kč) nabízí velkou užitnou hodnotu, velmi dobrou výbavu, jistý podvozek a nadmíru povedenou dvanáctistovku. To se pak rádi smíříte i se strohým vnitřkem.

Cena
i20 Inclusive Plus           276 990 Kč
Testovaná verze            287 890 Kč

Automobily Hyundai i20 1.2 16V

Přístupem i velikostí patří zavazadlový prostor (0,295 m3) mezi nejlepší.



Celkové hodnocení

3.5
+
Úsporný a dostatečně dynamický motor
bezproblémové jízdní vlastnosti
prostorný interiér
dobrá ergonomie
šest airbagů jako standard
příznivá cena (bonusová akce)
-
povrzávání v interiéru
lacinější materiály
utlumení podvozku
hluk při vysokých rychlostech
nedostatečná zpětná vazba řízení
řazení





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Hyundai i20 1.2 (2009)
Technické informace:
Objem motoru 1248 cm3
Výkon 57 kW
Točivý moment 118 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,9 s
Spotřeba 5,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: