Hyundai i20 1.2 16V
Proč je i20 třetí nejprodávanější vůz ve svém segmentu? Přestože polo nebo fabia to není, důvodů pro koupi jsme našli více než dost.
Argumentem, proč chtít „i-dvacítku“, může být třeba pětiletá záruka bez omezení počtu kilometrů. Daleko rychleji potom odbouráváte své pocity z ne zcela bytelně působícího interiéru, „plechovějšího“
zvuku zavírání dveří nebo jednoduchých potahových látek sedadel. Uvnitř vozu se přesto zabydlíte rychle. Řidič si optimální polohu za volantem najde bez problémů a nedostatkem místa netrpí ani
cestující vzadu. Trochu místa pro nohy ale ubírá středový panel spolujezdci sedícímu vepředu. Přesto se interiér malého hyundaie řadí k největším ve své třídě. Chválíme přehledné a intuitivní
ovládání autorádia na středovém tunelu a jednoduché ovládání palubního počítače velkým tlačítkem na přístrojové desce.
Pohonná jednotka nás na celém voze potěšila asi nejvíce. Vozu poskytuje dostatek dynamiky nejen ve městě, ale i při rychlostech kolem 130 km/h (3900/min), dálniční stoupání vás rozhodně nezpomalí. Plynule zabírá i pod 1500/min, a pokud motor netočíte přes 3000/min, téměř o něm nevíte. Při zemi se drží spotřeba paliva, jezdit na dálnici za 6,5 l/100 km je pro majitele „hátépéček“ jenom zbožné přání a do sedmi litrů se udržíte i ve městě.
Hyundai i20 není auto pro ty, kdo se rádi chlubí, zato praktičtější uživatele nadchne. Za cenu 276 990 Kč (s bonusem za 223 990 Kč) nabízí velkou užitnou hodnotu, velmi dobrou výbavu, jistý podvozek a nadmíru povedenou dvanáctistovku. To se pak rádi smíříte i se strohým vnitřkem.
Cena
i20 Inclusive Plus 276 990 Kč
Testovaná verze 287 890 Kč
Celkové hodnocení
Úsporný a dostatečně dynamický motor |
bezproblémové jízdní vlastnosti |
prostorný interiér |
dobrá ergonomie |
šest airbagů jako standard |
příznivá cena (bonusová akce) |
povrzávání v interiéru |
lacinější materiály |
utlumení podvozku |
hluk při vysokých rychlostech |
nedostatečná zpětná vazba řízení |
řazení |