Renault Espace 2.0 dCi aut.
Velký Renault Espace dostal maličký facelift. Za takřka stejnou oponou karosérie jsou úspornější motory, lepší výbava a nižší cena.
Co se však u espace už třetí dekádu nemění, to je prostornost, navíc již dotažená do maličkostí. Výjimka se však najde, také v tzv. třetí fázi čtvrté generace nemá řidič kam odložit drobnosti.
Velkých schránek je tu dost, ale na mobil, klíče nebo drobné tu najdete jen jednu malou zavírací přihrádku se stojánkem na kafe za řadicí pákou. Znám mnohem menší automobily, které tuto potřebu
cestujících vpředu řeší výrazně lépe.
Svérázné pojetí přístrojové desky se zakrytým rádiem nedoznalo změny, jen materiály jsou kvalitnější. Navigace je standardem.
Standardem se po faceliftu stala navigace a komunikační systém Carminat Tom Tom, umožňující také hlasové ovládání telefonu přes bluetooth. Navigaci by si asi pochválili ve Velké Británii a dalších zemích s pravostranným řízením, pokud tedy i v této verzi zůstane obrazovka poměrně daleko vpravo. Její umístění takřka před spolujezdce totiž při pravostranném provozu odvádí zrak od dění na silnici. Také displej je relativně malý a ačkoliv dohlédnout lze (i ovládání a funkčnost jsou bezproblémové), větší a lépe umístěný displej by byl vítaný. Ovšem cena TomTomu i mapový rozsah v jeho paměti musely zvítězit. Rádio je zakryté za dvířky středové schránky, ale díky ovládání kolem volantu a z multifunkčního displeje ho nemusíte hledat. Obvyklá výbava je bohatá, modernější technologie (pre-crahs systém, adaptivní tempovat) do MPV zatím cestu hledají.
Vagon připomíná zadní část vozu, kde i za šestou a sedmou sedačkou ve verzi Grand zůstane místo pro zavazadla.
K rozeznání novelizovaného Renaultu Espace bude možná třeba výkladu. Ceník však potěší na první pohled, novinka vychází totiž přes vyšší výbavu o 50 000 Kč levněji než předchůdce. Za to se dá pokrýt vyšší výbava Initiale (60 000 Kč) nebo si připlatit na delší verzi Grand (+ 40 000 kč). Tu rozhodně doporučuji kvůli prostoru na zavazadla v sedmimístném provedení.
Dvoulitr prověřený v mnoha modelech v silnější verzi má být úspornější. Ve městě stále za 10 l/100 km.
Závěr
Průkopník mezi evropskými MPV ve verzi Grand Espace nabízí hodně prostoru i pro sedm lidí. V testovaném pětimístném provedení nemusí posádka omezovat ani zavazadla. Předností je komfortní podvozek a také cena, i když v testovaném provedení přelezla hlavně kvůli dvěma příplatkům (skleněná střecha, videosystém) milion korun.
Celkové hodnocení
prostor |
cena |
motor |
rozsah výbavy |
ovládání multifunkčního ovladače |
spínač varovných světel na stropě |