Mercedes-Benz C 250 CDI Coupé
Test
Počet tzv. singles roste a Mercedes rychle posiluje nabídku kupé. Je C Coupé 250 CDI tím pravým pro ty, kdo zatím nenarazili/ly na tu pravou/pravého?
Společně s lehkou optickou modernizací třídy C přichází i odvozené kupé, které je nepatrně menší a levnější alternativou k modelu E Coupé, jež rovněž konstrukčně vychází z třídy C. Stuttgartská
novinka ale postrádá bezrámečkové dveře i stahovací zadní boční okénka a při pásání budete marně čekat na podavač pásů, C Coupé ho totiž nemá.
Silnější verze vznětového čtyřválce 250 CDI o objemu 2,2 l se výkonem 150 kW vyrovná řadovému třílitrovému šestiválci pod kapotou BMW 325d Coupé a strčí do kapsy motor V6 2,7 l/140 kW v Audi A5 Coupé. Že se jedná o diesel, si uvědomíte jen po nastartování a při větším vytočení, kdy jeho bručivý zvuk připomíná šestiválec. Zážehové motory jsou ale přesto kultivovanější, trumfem dieselu je však jeho úspornost. S vozem s 1000 ujetými kilometry jsme bez nějakého omezování jezdili v kombinovaném provozu do sedmi litrů. Dynamika je výborná, stejně jako pružné zrychlení. Stovku vykouzlí za rovných 7 s, tedy o sekundu rychleji než BMW, ale o desetinku později než BMW. Trakce za mokra není nejlepší. Přece jen, přenést těch oproti konkurenci nadstandardních 500 Nm (Audi disponuje 450 Nm, BMW 430 Nm), dostupných již od 1600 otáček, prostřednictvím jen zadních kol není jen tak.
Muže potěší, jak se C Coupé vrhá do zatáček s nadšením a že oproti sedanu má trochu ostřejší řízení. Ženy zase pro změnu příjemně hladká jízda, a to i na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 ZR 18. Trochu rušivě působí jen nepřeslechnutelný valivý hluk od pneumatik, pozor si je třeba dát mimo silnici, světlost podvozku je totiž velmi malá. Na kotoučové brzdy je spolehnutí, stejně jako na nové asistenční systémy, jako je čtení dopravních značek či asistent jízdy v pruzích. Zvyknout si je třeba jen na trochu tužší řazení šestistupňové převodovky.
Čtyřválcové C 250 CDI Coupé vyjde s cenou 1 051 200 Kč nepatrně dráž než šestiválcová konkurence. Audi A5 Coupé 2.7 TDI je o 36 000 Kč levnější a při koupi BMW 325d vydáte 4000 Kč. Pokud si ale pořídíte výhodný paket Edition 1 za 101 640 Kč se speciálním lakem Diamond White Bright, AMG paketem, 18palcovými disky AMG, koženým čalouněním Artico a dekorem piano, vychází stuttgartský model velmi příznivě.
Celkové hodnocení
4
výkonové parametry motoru |
nízká spotřeba |
výborně tvarovaná přední sedadla |
jízdní dynamika |
cestovní komfort |
dobře fungující systém stop-start |
nízká kabina nevhodná pro cestující nad 180 cm |
malá světlost podvozku |
tužší řazení |
výhled vzad |
valivý hluk od pneumatik |