Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Forester 2.0 XS Comfort

Test

Faceliftovaný forester je jako stvořený pro kličkování mezi dírami na tuzemských silnicích. A modernizovaný zážehový dvoulitr s ním drží basu.

Automobily Subaru Forester 2.0 XS Comfort

Zážehový dvoulitr, to je objemová kategorie, která dlouhá léta patřila k nejtypičtějším pod kapotou středně velkých vozů. Dnes je ale již vlivem vítězného tažení downsizingu a turbodieselů druhem téměř na vyhynutí. Subaru ho hájí před zánikem zcela novou generací motoru, která vznikla zejména kvůli splnění přísnějších emisních norem.

Automobily Subaru Forester 2.0 XS Comfort

Dvoulitrový boxer výborně táhne z nízkých otáček.

Jak je u této japonské značky tradicí, jedná se opět o agregát s protilehlými válci, jehož výhodou je nízké těžiště. Inovovaný vůz má pod kapotou stejný výkon 110 kW, ale při 198 Nm o 2 Nm větší točivý moment než dříve. Ten je ale nyní dostupný až v 4200 otáčkách, zatímco v minulém provedení to bylo o tisíc otáček níže.

Obavy o dostatečnou pružnost jsou ale liché. V praxi agregát potěší zejména svou ochotou táhnout z nízkých otáček. Vzhledem ke zpřevodování se ochotně plouží i na zařazené vyšší rychlostní stupně a na pokyny plynového pedálu reaguje spontánně. V těch vyšších je to již slabší a je nutné více řadit.

Automobily Subaru Forester 2.0 XS Comfort

Přes nerovnosti se forester přenáší s jistotou sobě vlastní.

Boxer je při běžné jízdě velmi tichý, při dálničních přesunech je ale jeho specifický zvuk v kabině již poměrně dotěrný. Na hranici tuzemského dálničního maxima totiž točí 3500 otáček, na rozdíl od dieselu se musí spokojit jen s pěti rychlostními stupni, vznětovou verzi ale zase nelze z prostorových důvodů zkombinovat s redukční převodovkou.

Vznětová verze je po dynamické stránce jen nepatrně horší, ve srovnatelné výbavě XS Comfort ale stojí o nemalých 90 000 Kč více. Se zážehovým motorem lze běžně jezdit za 8,0 až 10 l/100 km, zatímco diesel se podle předchozí zkušenosti spokojí s 6,5 až 7,4 l/100 km. Rozdíl v ceně se tedy bude stírat poměrně dlouho.

Modernizované Subaru Forester rozráží vzduch novou maskou a v testované výbavě i s blikači v krytech vnějších zpětných zrcátek. Světlá výška 215 mm potěší, stejně jako pneumatiky s vysokým profilovým číslem, které i na českém tankodromu zajišťují velmi dobrý cestovní komfort, byť za cenu většího náklonu v zatáčkách.

Automobily Subaru Forester 2.0 XS Comfort

U verze Comfort je parkovací kamera s výstupem na velký displej v sériové výbavě.

Plasty v prostorném interiéru jsou nyní na pohled kvalitnější, nadále ale tvrdé. Středový panel Subaru přepracovalo, v testované lepší výbavě potěší dobře čitelné optitronové přístroje, palubní počítač se ale nadále ovládá tyčkou v přístrojovém štítu. Stále je co zlepšovat.

Cena
Forester 2.0 XS Comfort               689 000 Kč
Testovaný vůz                             691 500 Kč

 
Automobily Subaru Forester 2.0 XS Comfort

Redukce přijde vhod v terénu a při tažení přívesů.



Celkové hodnocení

4
+
kultivovaný motor
přesné řízení
cestovní komfort
prostorný interiér
na SUV výborné terénní schopnosti
standardně dodávaná redukce
-
hlučnost motoru při rychlé jízdě
nepřesné řazení
ovládání palubního počítače
tvrdé plasty v kabině





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: