Subaru Forester 2.0 XS Comfort
Test
Faceliftovaný forester je jako stvořený pro kličkování mezi dírami na tuzemských silnicích. A modernizovaný zážehový dvoulitr s ním drží basu.
Zážehový dvoulitr, to je objemová kategorie, která dlouhá léta patřila k nejtypičtějším pod kapotou středně velkých vozů. Dnes je ale již vlivem vítězného tažení downsizingu a turbodieselů druhem
téměř na vyhynutí. Subaru ho hájí před zánikem zcela novou generací motoru, která vznikla zejména kvůli splnění přísnějších emisních norem.
Obavy o dostatečnou pružnost jsou ale liché. V praxi agregát potěší zejména svou ochotou táhnout z nízkých otáček. Vzhledem ke zpřevodování se ochotně plouží i na zařazené vyšší rychlostní stupně a na pokyny plynového pedálu reaguje spontánně. V těch vyšších je to již slabší a je nutné více řadit.
Boxer je při běžné jízdě velmi tichý, při dálničních přesunech je ale jeho specifický zvuk v kabině již poměrně dotěrný. Na hranici tuzemského dálničního maxima totiž točí 3500 otáček, na rozdíl od dieselu se musí spokojit jen s pěti rychlostními stupni, vznětovou verzi ale zase nelze z prostorových důvodů zkombinovat s redukční převodovkou.
Vznětová verze je po dynamické stránce jen nepatrně horší, ve srovnatelné výbavě XS Comfort ale stojí o nemalých 90 000 Kč více. Se zážehovým motorem lze běžně jezdit za 8,0 až 10 l/100 km, zatímco diesel se podle předchozí zkušenosti spokojí s 6,5 až 7,4 l/100 km. Rozdíl v ceně se tedy bude stírat poměrně dlouho.
Modernizované Subaru Forester rozráží vzduch novou maskou a v testované výbavě i s blikači v krytech vnějších zpětných zrcátek. Světlá výška 215 mm potěší, stejně jako pneumatiky s vysokým profilovým číslem, které i na českém tankodromu zajišťují velmi dobrý cestovní komfort, byť za cenu většího náklonu v zatáčkách.
Plasty v prostorném interiéru jsou nyní na pohled kvalitnější, nadále ale tvrdé. Středový panel Subaru přepracovalo, v testované lepší výbavě potěší dobře čitelné optitronové přístroje, palubní počítač se ale nadále ovládá tyčkou v přístrojovém štítu. Stále je co zlepšovat.
Cena
Forester 2.0 XS Comfort 689 000 Kč
Testovaný vůz 691 500 Kč
Celkové hodnocení
4
kultivovaný motor |
přesné řízení |
cestovní komfort |
prostorný interiér |
na SUV výborné terénní schopnosti |
standardně dodávaná redukce |
hlučnost motoru při rychlé jízdě |
nepřesné řazení |
ovládání palubního počítače |
tvrdé plasty v kabině |