Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic kombi

Test

Mercedes třídy C byl ve výborné kondici už dříve, nedávno si ale dal vitaminovou kúru, která pozvedla hlavně jeho interiér. Testovali jsme faceliftované kombi s pohonem všech kol.

Automobily Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Kombi

V Česku je třída C trochu ve stínu manažerského snu Audi A4 a vybroušeného BMW řady 3, ale vůbec ne právem. Jde o plně konkurenceschopné auto, navíc dost možná nejvyváženější a také velmi všestranné.

Automobily Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Kombi

Stále dvě přídě: Avantgarde má sportovnější masku bez hvězdy na kapotě.

Rozumnými rozměry, dobře využitelným interiérem a hlavně všeobecnou robustností a trvanlivostí se vrací k tradičním hodnotám značky. Po čtyřech letech výroby a průběžné modernizaci motorů a převodovek přišel facelift, který se zaměřil na jedinou výraznější bolístku původní varianty: příliš strohý vnitřek, přidal ovšem i novinky v oblasti pohonu (šestiválcová 350 posílila z 200 na 225 kW) a zajímavosti ve výbavě.

Pravidelní čtenáři našich periodik znají třídu C více než dobře: před třemi lety jsme podrobili téměř ročnímu testu kombi 220 CDI (ještě se starší verzí motoru). Společně s německými kolegy jsme došli k závěru: třída C je i kvalitou auto na jedničku.

Automobily Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Kombi

Volant pochází z CLS, prostřední část přístrojové desky „zéčkovatěla“.

Importér k zápůjčce novinky zvolil variantu Avantgarde 250 CDI 4Matic. Dvoustupňovým turbem vybavený 204koňový motor 2,2 l a jistota „čtyřkolky“ nejsou k zahození, přesto ale za nejlepší tip ke koupi i nadále považujeme 125kW variantu 220 CDI s pohonem jen zadních kol. Je lehčí, umí jezdit mimořádně úsporně a jízdně potěší více než těžkopádnější 4Matic. Navíc s trakcí nemá současná třída C ani na sněhu problémy, takže „čtyřkolku“ bychom doporučili jen hodně náruživým lyžařům.

Nejen oni ovšem na „céčku“ ocení mnohem honosnější přístrojovou desku. Vyjížděcí displej se už napevno zabydlel vedle přístrojů, ty mají také modernější grafiku (s výjimkou Classiku), málem jako z „éčka“ je středový panel. To, co obsáhne jedna věta, je ovšem ve skutečnosti důležitý upgrade hodný prémiové značky. K tomu přibyly některé bezpečnostní doplňky z třídy E, třeba hlídání únavy nebo bezproblémový adaptivní tempomat. Inovované jsou bixenonové světlomety, nyní s LED diodami pro denní svícení u všech provedení a také s funkcí automatických dálkových světel. Přitom zůstalo vše, co dělalo „céčko“ vydařeným mercedesem: vynikající, trochu vyšší posaz v dokonalých sedadlech se spoustou místa pro řidičovy nohy (na rozdíl od superbu), s výborným výhledem vpřed díky střízlivě tlustým sloupkům (což je sen passatu), ale také bezvadným celkovým komfortem (čímž zase poráží BMW řady 3).

Automobily Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Kombi

Komfortní sedadla s odvětráváním přijdou na 31 tisíc, kůže na 48 tisíc.

Skutečně na výši je ovšem jízda, kombinací pohodlí a jistoty je třída C bezesporu jednou z nejlepších nabídek dneška. Za volant se proto těší jak opatrný šofér, který hledá klidné a rychlé auto na dlouhé cesty, tak rozvášněný mladík hledající limity v každé zatáčce.

U testované verze 4Matic se řízení zdá být vláčnější, ale stále velmi přesné na bezproblémové míření do oblouků. Hlavní je, že bohatě dimenzovaný podvozek snese nevídané věci, ať už při hrubším zacházení v prudkých zátočinách nebo při překonávání asfaltových kráterů z poslední zimy. I mírně tvrdší varianta Avantgarde na 17palcových kolech je nad věcí a podle našeho názoru je nejlepší volbou pro každodenní ježdění těch, kdo si s volantem tykají. Zatáčkomilní mají ještě v záloze paket AMG s „osmnáctkami“, od něhož také rozhodně nebudeme zrazovat.

Automobily Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Kombi

Sedmistupňový automat řadí pomaleji, ale hladce.

Proti verzi C 250 CDI 4Matic zrovna tak nelze nic namítat: kdo chce hodně výkonný turbodiesel, navíc volitelně s pohonem všech kol, je tu na správné adrese. Sériový 7stupňový automat řadí hladce, ale váhavě – divočejší jezdci by proto měli k příplatkům zahrnout řazení na volantu (bohužel jen s paketem AMG za min. 55 321 Kč). Spotřeba se dá uhlídat kolem 8 l, ale chce to hodně odříkání, běžný průměr i mimo Prahu byl o litr vyšší. A to je v dnešní době dost, i proto tedy volbou číslo jedna zůstává modernizované C 220 CDI se stále dobrou dynamikou, ale schopností žádat do 7 litrů paliva.

Přesto si inovovaný Mercedes třídy C i v testované verzi zaslouží takřka plné hodnocení. Papírově sice není tak velký, ale je otázka, nakolik potřebujete rozlehlost mondea či délku superbu. „Céčko“ je naopak příjemně kompaktní i dostatečně prostorné, jízdně prvotřídní. Prémioví konkurenti A4 a „trojka“ proti němu vytahují trumfy v dostupnějším pohonu všech kol (s dvoulitry 125 a 135 kW stojí o 50 až 100 tisíc méně), jenže C 250 CDI 4Matic je jednak překonává dynamikou, jednak cena mnohých jeho příplatků není tak závratná. Nakonec se 17“ koly, aktivními bixenony, navigací a parkovacími čidly stojí mercedes s automatem téměř totéž co slabší dvoulitrová A4 i 320xd (pod 1,2 mil.) a naopak o nějakých sto tisíc méně než třílitrové varianty.

Cena
250 CDI 4Matic               1 051 200 Kč
Testovaný vůz                1 447 000 Kč

Automobily Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Kombi

Natáčecí bixenony s automatickým přepínáním dálkových světel vřele doporučujeme.


Celkové hodnocení

4.5
+
luxusnější interiér
prvotřídní jízdní vlastnosti
vysoký komfort
klidné i přesné řízení
vynikající brzdy
výborná manévrovatelnost
hladká změna stupňů
tenké přední sloupky
velkorysé záruky
prověřená robustnost
-
vyšší spotřeba s pohonem 4x4
váhavý rozjezd
hrubší chod motoru ve vyšších otáčkách
pomalejší řazení
4Matic až s verzí 250 CDI
nelze k ní objednat manuál





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mercedes-Benz C Kombi 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY (2011)
Technické informace:
Objem motoru 2143 cm3
Výkon 150 kW
Točivý moment 500 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,4 s
Spotřeba 5,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: