Citroën C4 1.6 e-HDi Exclusive
Test
Evropa se amerikanizuje, a tak i Citroën u modelu C4 namíchal koktejl nafty a automatizované převodovky. S jakým výsledkem?
Směsice vznětového motoru a robotizovaného řazení dělá z tohoto francouzského modelu zajímavou kombinaci. Tomu, kdo nerad řadí, má za příplatek ve výši 23 000 Kč umožnit komfortnější obsluhu.
Miniaturní volič šestistupňové převodovky BMP6 působí velmi designově a dobře ladí s velmi moderně působící palubní deskou.
Zcela ideálně převodovka nepůsobí ani při jízdě. Podobně jako i u jiných robotizovaných převodovek si je třeba zvyknout na pocitově příliš dlouhou prodlevu při přeřazení.
Dvouspojkové převodovky konkurence pracují nesrovnatelně rychleji. Dobré není ani sladění s charakteristikou přeplňované šestnáctistovky s výkonem 82 kW, která jinak patří k tomu nejlepšímu, co se v této objemové kategorii nabízí. Prostřední nabízený turbodiesel je kultivovaný a k jeho solidně nízké spotřebě 6,0 l/100 km přispívá dobře fungující systém stop-start.
Model C4 nyní působí nejen konzervativněji, ale i o poznání hodnotněji. Mohutná palubní deska vzbuzuje pocit mnohem většího vozu. V jednotlivých tubusech přístrojů je možné nastavit barvu podsvícení, krátké ručky přístrojů ale příliš radosti nepřinášejí.
Komfortní ladění citroënu podtrhují pohodlná sedadla. Prostorové poměry preferují přední cestující, velkorysý prostor je pro zavazadla (0,380 m3), osazenstvo na zadních sedadlech se ale nepříjemně tísní.
Zastaralá platforma s vlečenými rameny se negativně projevuje zejména na rozbité vozovce, kde se vůz ve spojení s nepřesným řízením s velkým převodem chová občas trochu nepředvídatelně. Připravte se i na trochu větší náklony v zatáčkách. Citroën C4 působí honosněji než dříve a je určený spíše klidnějším řidičům bez sportovních ambicí.
Celkové hodnocení
3
kultivovaný motor |
odhlučnění kabiny |
prostornost vpředu |
velký zavazadelník |
kvalita zpracování |
nejednoznačné polohy řazení převodovky |
prodleva při přeřazení |
zastaralý podvozek |
nepřesné řízení |
prostornost na zadních sedadlech |