Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ

Test

Největším nedostatkem nejlevnějšího sedmimístného MPV od Chevroletu může pro mnohé být právě to, že existuje pouze v sedmimístné verzi.

Automobily Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ

Chevrolet Orlando se sice vyrábí v Jižní Koreji, na první pohled jde ale o typickou „ameriku“. Tento dojem vytváří kromě obří masky hlavně mohutná kapota, takže na rozdíl od většiny evropských nebo japonských MPV má orlando spíš dvou- než jednoprostorovou karoserii. Asi byste nehádali, že takový „kus auta“ pořídíte již za 362 900 Kč…

Hranatá karoserie slibuje velký interiér, což se potvrdí i po nasednutí. Relativní dostatek místa má i dvojice pasažérů v zadní řadě, kde ale může vadit poněkud nízký posaz s „koleny u brady“. Při nastupování sem je třeba si dát pozor na trčící zámky prostředních sedáků, které se snadno vyklápějí díky plynovým vzpěrám.

Automobily Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ

Široké zadní sloupky zhoršují výhled při couvání.

U velkého MPV je poněkud zarážející, že prostřední řadu nelze ani posouvat, o vyjmutí sedadel ani nemluvě – veškerá „variabilita“ se omezuje na nastavení sklonu opěradel. Vyndat z vozu není možné ani třetí řadu, což je obvyklé i u konkurentů, u nichž ale většinou máte při koupi vozu na výběr mezi pěti- a sedmimístnou verzí – podle toho, zda požadujete převážet víc pasažérů nebo nákladu. Orlando se prodává jen jako sedmimístné, takže mnohé odradí podprůměrný zavazadlový prostor – v pětimístném uspořádání jen 0,454 m3, což je méně než například u Fabie Combi. V sedmimístné konfiguraci chevrolet převeze jen vskutku symbolických 0,089 m3.

Automobily Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ

Sedmimístné uspořádání prakticky vylučuje převoz jakýchkoliv zavazadel, situaci nezachrání ani schránka pod podlahou.

Jinak se za zpracování interiéru orlando stydět rozhodně nemusí, kvalitně vypadá i ergonomicky zdařilá přístrojová deska. Její specialitou je výklopný panel s ovladači rádia (resp. navigace), za kterým je ukryta schránka pro uložení připojeného MP3 přehrávače nebo telefonu.

Jako pohonnou jednotku pro orlando můžeme doporučit testovaný vznětový dvoulitr v jeho výkonnější verzi se 120 kW, který nás potěšil pružností i utlumením. Výkonu poskytuje tak akorát, slabší verze by při plném obsazení již mohly být na pokraji sil. Spotřebu lze udržet do 6 l/100 km, pokud ale hodláte jezdit převážně po městě nebo na dálnici, počítejte spíš se sedmi až osmi litry. Podvozek tlumí nerovnosti statečně, až příliš ale o sobě dává vědět akusticky.

Automobily Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ

Přístrojová deska jako by z oka vypadla opelům, za panelem s ovladači rádia je „tajná“ schránka.




Celkové hodnocení

3
+
nejlevnější sedmimístné MPV
prostorný interiér
výkonný a utlumený motor
dobrá ovladatelnost
komfortní odpružení
-
pouze v sedmimístné verzi
malý zavazadlový prostor
prostřední sedadla nejsou posuvná ani vyjímatelná
hlučnější podvozek





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: