Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ
Největším nedostatkem nejlevnějšího sedmimístného MPV od Chevroletu může pro mnohé být právě to, že existuje pouze v sedmimístné verzi.
Chevrolet Orlando se sice vyrábí v Jižní Koreji, na první pohled jde ale o typickou „ameriku“. Tento dojem vytváří kromě obří masky hlavně mohutná kapota, takže na rozdíl od většiny evropských nebo
japonských MPV má orlando spíš dvou- než jednoprostorovou karoserii. Asi byste nehádali, že takový „kus auta“ pořídíte již za 362 900 Kč…
Hranatá karoserie slibuje velký interiér, což se potvrdí i po nasednutí. Relativní dostatek místa má i dvojice pasažérů v zadní řadě, kde ale může vadit poněkud nízký posaz s „koleny u brady“. Při
nastupování sem je třeba si dát pozor na trčící zámky prostředních sedáků, které se snadno vyklápějí díky plynovým vzpěrám.
Sedmimístné uspořádání prakticky vylučuje převoz jakýchkoliv zavazadel, situaci nezachrání ani schránka pod podlahou.
Jako pohonnou jednotku pro orlando můžeme doporučit testovaný vznětový dvoulitr v jeho výkonnější verzi se 120 kW, který nás potěšil pružností i utlumením. Výkonu poskytuje tak akorát, slabší verze by při plném obsazení již mohly být na pokraji sil. Spotřebu lze udržet do 6 l/100 km, pokud ale hodláte jezdit převážně po městě nebo na dálnici, počítejte spíš se sedmi až osmi litry. Podvozek tlumí nerovnosti statečně, až příliš ale o sobě dává vědět akusticky.
Celkové hodnocení
nejlevnější sedmimístné MPV |
prostorný interiér |
výkonný a utlumený motor |
dobrá ovladatelnost |
komfortní odpružení |
pouze v sedmimístné verzi |
malý zavazadlový prostor |
prostřední sedadla nejsou posuvná ani vyjímatelná |
hlučnější podvozek |