Volvo S60 T6 AWD Summum
Test
Zapomeňte na seversky chladnou minulost, nové volvo je spíš jižansky žhavé. Ze všech svých 304 koňských sil nám to dokazovala nejvýkonnější S60.
Když na již tak efektně prohýbanou karoserii „es-šedesátky“ nasadíte ještě příplatkové stříbrné nástavce prahů a díly pod nárazníky, vůz na silnici skutečně budí respekt. Tomu v našem případě
odpovídala také pohonná jednotka – dvakrát přeplňovaný, netradičně napříč umístěný řadový šestiválec o objemu tři litry, který díky výkonu 224 kW dostane vůz na stokilometrovou rychlost za pouhých
6,1 sekundy.
Což o to, velmi dobré dynamiky dosahovala už vrcholná verze T5 minulé generace S60 nebo i dřívější verze R modelu 850, slabším místem ale býval podvozek, který příliš potěšení ze sportovního svezení nenabízel. To se však nyní rapidně změnilo.
Přesné a citlivé řízení s malým a výrazně tvarovaným volantem jako by snad ani nebylo z volva, stejně tak je minulostí i silná nedotáčivost dřívějších modelů. Podvozek působí velmi jistě také díky standardnímu pohonu všech kol. Absence příplatkového adaptivního podvozku v testovaném voze nám ani nevadila, standardní nastavení je dobrým kompromisem mezi sportovními vlastnostmi a komfortem.

Paket zahrnující efektní nástavce pod prahy, větší koncovky výfuků a výraznější mřížku chladiče volvu rozhodně sluší.
Stejně jako karoserie, tak i interiér zaujme svým šarmem, na přístrojové desce se nám ale nelíbil jediný středový výdech klimatizace a příliš malý displej navigace.
Volvo S60, stojící na pomezí střední a vyšší střední třídy, si stále zachovává své relativně kompaktní rozměry, což se negativně neodráží ani tak v místě pro cestující, jako spíš ve velikosti zavazadlového prostoru o objemu pouhých 0,380 m3. To představuje jednu z nejmenších hodnot mezi všemi sedany na trhu, napříč všemi segmenty. Naopak pozitivní vyzdvihnutí si zaslouží cena, vrcholná verze s maximální výbavou Summum stojí stále relativně příznivých 1 320 000 Kč.
Cena
Volvo S60 T6 AWD Summum 1 320 000 Kč
Testovaný vůz 1 354 000 Kč
Nejlepší DVD systém zahrnuje i dvě obrazovky v opěrkách hlavy.
Celkové hodnocení
4
dynamika |
citlivé řízení |
nastavení podvozku |
sladění motoru se samočinnou převodovkou |
design |
relativně příznivá cena |
malý zavazadlový prostor |
velký poloměr otáčení |
vyšší spotřeba |
malý displej navigace |