Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Test

Suzuki do Evropy přivezlo první sedan střední třídy. Suzuki Kizashi, vůz s poněkud těžko zapamatovatelným jménem, se prodává s jediným motorem a výbavou, přiobjednat si můžete jen pohon všech kol.

Automobily Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Suzuki Kizashi bylo původně určeno jen pro americký trh, snad i proto se u nás nabízí s jediným motorem buď s manuální převodovkou a pohonem všech kol nebo se čtyřkolkou a bezestupňovým automatem, který jsme měli k dispozici.

Střední třída je pro Suzuki novou záležitostí, tato značka se etablovala coby výrobce skvělých off-roadů a malých aut. Ale ani kizashi, což v překladu znamená změna, není žádný obr. Na délku měří pouhých 4650 mm, takže na první pohled má blíž Škodě Octavia (4569 mm) než VW Passat (4765 mm). Podobně dlouhá je Toyota Avensis s 4698 mm. Šířkou 1820 mm i rozvorem 2700 mm už ale suzuki do střední třídy patří. Dojem menšího vozu vyvolávají proporce s krátkými převisy a až agresivní design, něco mezi Mazdou 6 a Lexusem IS.

Automobily Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Dvě koncovky výfuku vypouštějí víc emisí CO2 než nějaký efektní zvuk.

Nabídka prostoru vzadu je spíš průměrná, větší volnost mají ramena než kolena. Sympatická přístrojová deska je sice sestavena z tvrdých plastů, ty ale mají kvalitní povrchovou úpravu, takže celkový dojem vyznívá velmi dobře. Chválíme přehlednost a jasnou architekturu přístrojů, hustá stupnice rychloměru a otáčkoměru je spíš efektní než příjemná pro oči.

Automobily Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Přístrojová deska má jednoduché tvary, je ale přehledná. Vše důležité se ovládá z volantu.

Suzuki nikdy nic nedělalo zbytečně složitě, takže až na pár drobností není ani ovládání palubních funkcí nijak komplikované. U japonského vozu potěší funkce trojbliku směrových světel nebo tlačítko palubního počítače na volantu. Manuál jsme si ale vzali na pomoc při párování telefonu přes bluetooth (není hlasové a provádí se tlačítkem pro nastavování zvuku rádia) a při nulování palubního počítače. Suzuki nabízí hned tři možnosti resetu (např. po dotankování), obvyklé ruční si musíte navolit.

Suzuki Kizashi je ten typ auta, který okamžitě padne do rukou. Správnou pozici za volantem si najdete během minuty a už po pár kilometrech se s ním sžijete. Řízení je přesné a klade správný odpor, podvozek se zdá být tvrdý, přitom ale stejně jako platformy VW nabízí příjemný komfort. V přímém směru je stabilní a v zatáčkách se 1,6 t těžké auto chová dlouho neutrálně. Za to vděčí i systému stálého pohonu všech kol i-AWD, který lze vypnout. Točivý moment rozděluje mezi nápravy elektromagnetická spojka podle informací o poloze pedálu plynu a čidel ESP, se kterým aktivně spolupracuje jak z hlediska bezpečnosti, tak ve prospěch jízdních vlastností.

Automobily Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Standardně je nastaven pohon všech kol, zmáčknutím tlačítka se vypíná.

Příliš jsme si nezvykli snad jenom na kombinaci zážehového čtyřválce 2.4 VVT, naladěného na 131 kW (168 k) a 230 Nm, a bezestupňové převodovky CVT. Hlavně při plné akceleraci nám vadil až nepříjemné ostrý a hlučný zvuk motoru vyhnaného do otáček, kde se držel, dokud se trochu neubral plyn. Převodovka má naštěstí šest přednastavených pevných rychlostí, které lze volit páčkami na volantu nebo voličem. Zrychlení na stovku za 8,8 s a ani maximální rychlost 205 km/h nejsou nijak oslnivé, stejně jako spotřeba kolem 10 l.

Automobily Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Převodovka CVT má šest přednastavených rychlostí. Řadí se buď páčkami nebo voličem.

Základní cena Suzuki Kizashi 2.4 2WD je 679 900 Kč, za testovanou čtyřkolku zaplatíte 759 900 Kč. Na první pohled vysoká částka je kompenzována ještě vyšší výbavou (kožené čalounění, kompletní elektrické vybavení včetně ovládání sedadel, duální klimatizace, xenony, střešní okno, parkovací senzory vpředu i vzadu, 18“ kola). V této verzi suzuki přímo konkuruje snad jenom Subaru Legacy 2.5 Lineartronic za 950 000 korun.

Suzuki asi od kizashi závratné prodeje neočekává, mělo by hlavně posílit image značky. Cestu k zákazníkům mu může zkomplikovat hlavně absence turbodieselu.

Cena
Kizashi 2.4 CVT           759 900 Kč
Testovaný vůz             772 900 Kč

Automobily Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD

Zavazadlový prostor vypadá větší než 0,461 m3. Jednoduché závěsy mohou poškodit převážený náklad.




Celkové hodnocení

4
+
atraktivní design
mimořádně štědrá výbava
výkonný a točivý motor
prostor na zadních sedadlech
jízdní vlastnosti
komfortní podvozek
přesné řízení
-
jediný motor a výbava
absence turbodieselu
čtyřkolka pouze se samočinnou převodovkou
vyšší spotřeba a hluk motoru





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: