Suzuki Kizashi 2.4 VVT CVT 4WD
Suzuki do Evropy přivezlo první sedan střední třídy. Suzuki Kizashi, vůz s poněkud těžko zapamatovatelným jménem, se prodává s jediným motorem a výbavou, přiobjednat si můžete jen pohon všech kol.
Suzuki Kizashi bylo původně určeno jen pro americký trh, snad i proto se u nás nabízí s jediným motorem buď s manuální převodovkou a pohonem všech kol nebo se čtyřkolkou a bezestupňovým automatem,
který jsme měli k dispozici.
Střední třída je pro Suzuki novou záležitostí, tato značka se etablovala coby výrobce skvělých off-roadů a malých aut. Ale ani kizashi, což v překladu znamená změna, není žádný obr. Na délku měří
pouhých 4650 mm, takže na první pohled má blíž Škodě Octavia (4569 mm) než VW Passat (4765 mm). Podobně dlouhá je Toyota Avensis s 4698 mm. Šířkou 1820 mm i rozvorem 2700 mm už ale suzuki do střední
třídy patří. Dojem menšího vozu vyvolávají proporce s krátkými převisy a až agresivní design, něco mezi Mazdou 6 a Lexusem IS.
Suzuki nikdy nic nedělalo zbytečně složitě, takže až na pár drobností není ani ovládání palubních funkcí nijak komplikované. U japonského vozu potěší funkce trojbliku směrových světel nebo tlačítko palubního počítače na volantu. Manuál jsme si ale vzali na pomoc při párování telefonu přes bluetooth (není hlasové a provádí se tlačítkem pro nastavování zvuku rádia) a při nulování palubního počítače. Suzuki nabízí hned tři možnosti resetu (např. po dotankování), obvyklé ruční si musíte navolit.
Suzuki Kizashi je ten typ auta, který okamžitě padne do rukou. Správnou pozici za volantem si najdete během minuty a už po pár kilometrech se s ním sžijete. Řízení je přesné a klade správný odpor, podvozek se zdá být tvrdý, přitom ale stejně jako platformy VW nabízí příjemný komfort. V přímém směru je stabilní a v zatáčkách se 1,6 t těžké auto chová dlouho neutrálně. Za to vděčí i systému stálého pohonu všech kol i-AWD, který lze vypnout. Točivý moment rozděluje mezi nápravy elektromagnetická spojka podle informací o poloze pedálu plynu a čidel ESP, se kterým aktivně spolupracuje jak z hlediska bezpečnosti, tak ve prospěch jízdních vlastností.
Příliš jsme si nezvykli snad jenom na kombinaci zážehového čtyřválce 2.4 VVT, naladěného na 131 kW (168 k) a 230 Nm, a bezestupňové převodovky CVT. Hlavně při plné akceleraci nám vadil až nepříjemné ostrý a hlučný zvuk motoru vyhnaného do otáček, kde se držel, dokud se trochu neubral plyn. Převodovka má naštěstí šest přednastavených pevných rychlostí, které lze volit páčkami na volantu nebo voličem. Zrychlení na stovku za 8,8 s a ani maximální rychlost 205 km/h nejsou nijak oslnivé, stejně jako spotřeba kolem 10 l.
Základní cena Suzuki Kizashi 2.4 2WD je 679 900 Kč, za testovanou čtyřkolku zaplatíte 759 900 Kč. Na první pohled vysoká částka je kompenzována ještě vyšší výbavou (kožené čalounění, kompletní elektrické vybavení včetně ovládání sedadel, duální klimatizace, xenony, střešní okno, parkovací senzory vpředu i vzadu, 18“ kola). V této verzi suzuki přímo konkuruje snad jenom Subaru Legacy 2.5 Lineartronic za 950 000 korun.
Suzuki asi od kizashi závratné prodeje neočekává, mělo by hlavně posílit image značky. Cestu k zákazníkům mu může zkomplikovat hlavně absence turbodieselu.
Cena
Kizashi 2.4 CVT 759 900 Kč
Testovaný vůz 772 900 Kč
Celkové hodnocení
atraktivní design |
mimořádně štědrá výbava |
výkonný a točivý motor |
prostor na zadních sedadlech |
jízdní vlastnosti |
komfortní podvozek |
přesné řízení |
jediný motor a výbava |
absence turbodieselu |
čtyřkolka pouze se samočinnou převodovkou |
vyšší spotřeba a hluk motoru |