Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline
Test
Samočinná klimatizace, vyhřívaná sedadla, litá kola – tak luxusní VW Caddy tu ještě nebyl. Osobní verze malé dodávky umí posádku rozmazlovat.
Caddy dopěl do své nejluxusnější podoby. Toto označení nesly během uplynulých 30 let pick-upy na bázi první generace VW Golf a Škoda Felicia Pick-up i sourozenec Seatu Inca. Novodobý caddy je ale již
užitkovou verzí MPV VW Touran, jen s jednodušším podvozkem.
Turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 75 kW je ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG (příplatek nemalých 61 874 Kč!) ideálním motorem pro caddyho. Nahoru podřazuje možná trochu déle, směrem dolů zato velmi rychle. Spotřeba se podle našich zkušeností pohybuje okolo 7,5 l/100 km.
Zájemci o rodinný vůz možná zaváhají, zda caddyho nekoupit místo touranu. Tuhá zadní náprava s listovými pružinami je v případě kratší verze caddyho nadále omezujícím faktorem. U nezatíženého vozu se na příčných nerovnostech negativně projevuje natřásáním a rázy.
Cenový rozdíl mezi oběma modely je minimální – v testované specifikaci je caddy jen o 7552 Kč levnější. Nejspíš ho tedy zvolí ten, kdo kromě rodiny potřebuje často převážet i zboží a vyhovuje mu velkorysejší přepravní kapacita vozu a vyšší užitečné zatížení. Kdo chce jen vozit rodinu, pro toho je lepší volbou touran.
Cena
Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline 622 048 Kč
Testovaný vůz 837 972 Kč

Kdo je toho názoru, že správný caddy(lak) má pět metrů, pro toho má Volkswagen v nabídce verzi Maxi, které do této mety zbývá 13 cm. Je určená pro malé hotely a početné rodiny. Oproti kratší verzi je se svou cenou 682 951 Kč o 54 234 Kč dražší, standardně ale má třetí řadu sedadel. Ta je bez problémů využitelná i pro dospělé a za ní ještě zbývá 0,520 m3 pro zavazadla. Po ne právě snadném vyjmutí obou zadních řad sedadel pak dokonce plných 4,2 m3.
Delší rozvor a vyšší hmotnost trochu eliminují nevýhody jednoduché zadní nápravy a dvoulitrové TDI po dynamické stránce uspokojí. Je-li krátký caddy alternativou k touranu, pak verze Maxi již spíše k mnohem dražšímu multivanu.
Celkové hodnocení
4
robustní konstrukce |
prostorný interiér |
kvalitní dílenské zpracování |
dobře tvarovaná sedadla |
dobré sladění motoru s převodovkou DSG |
spotřeba |
vzhledem k tuhé zadní nápravě u nezatíženého vozu omezený komfort na nerovnostech |
vysoký příplatek za DSG |
celkově vyšší cena |