Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Test

Samočinná klimatizace, vyhřívaná sedadla, litá kola – tak luxusní VW Caddy tu ještě nebyl. Osobní verze malé dodávky umí posádku rozmazlovat.

Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Caddy dopěl do své nejluxusnější podoby. Toto označení nesly během uplynulých 30 let pick-upy na bázi první generace VW Golf a Škoda Felicia Pick-up i sourozenec Seatu Inca. Novodobý caddy je ale již užitkovou verzí MPV VW Touran, jen s jednodušším podvozkem.

Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Sedmistupňové DSG v útrobách caddyho dobře harmonizuje s motorem 1.6 TDI.

Ta se nyní dočkala modernizace, která mu dodala na důstojnosti a luxusu. Příď je v novém unifikovaném stylu VW, který tomuto vozu dává důstojnější tvář. V interiéru si, nebýt vysoko posazené střechy, neuvědomíte, že vlastně sedíte v dodávce. Plasty jsou tmavší než dříve a působí hodnotněji. Jsou pečlivě slícované, ale nadále tvrdé. Ovládání klimatizace je výš a lépe po ruce. Interiér působí velmi kulturně a také sedadla poskytují tělu dobrou oporu, byť vzadu se musíte smířit se vzpřímeným posazem. Snadným ovládáním, užitnými vlastnostmi, ale i svou celkovou robustností caddy rozhodně potěší. Na ovládání těžkým rozměrným zadním víkem a absencí háčků v zavazadelníku však již ne.

Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Plasty v interiéru jsou sice nadále tvrdé, působí ale hodnotně.

Turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 75 kW je ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG (příplatek nemalých 61 874 Kč!) ideálním motorem pro caddyho. Nahoru podřazuje možná trochu déle, směrem dolů zato velmi rychle. Spotřeba se podle našich zkušeností pohybuje okolo 7,5 l/100 km.

Zájemci o rodinný vůz možná zaváhají, zda caddyho nekoupit místo touranu. Tuhá zadní náprava s listovými pružinami je v případě kratší verze caddyho nadále omezujícím faktorem. U nezatíženého vozu se na příčných nerovnostech negativně projevuje natřásáním a rázy.

Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Kromě cestujících caddy uveze 0,750 m3 zavazadel.

Cenový rozdíl mezi oběma modely je minimální – v testované specifikaci je caddy jen o 7552 Kč levnější. Nejspíš ho tedy zvolí ten, kdo kromě rodiny potřebuje často převážet i zboží a vyhovuje mu velkorysejší přepravní kapacita vozu a vyšší užitečné zatížení. Kdo chce jen vozit rodinu, pro toho je lepší volbou touran.

Cena
Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline              622 048 Kč
Testovaný vůz                                        837 972 Kč



Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

Kdo je toho názoru, že správný caddy(lak) má pět metrů, pro toho má Volkswagen v nabídce verzi Maxi, které do této mety zbývá 13 cm. Je určená pro malé hotely a početné rodiny. Oproti kratší verzi je se svou cenou 682 951 Kč o 54 234 Kč dražší, standardně ale má třetí řadu sedadel. Ta je bez problémů využitelná i pro dospělé a za ní ještě zbývá 0,520 m3 pro zavazadla. Po ne právě snadném vyjmutí obou zadních řad sedadel pak dokonce plných 4,2 m3.

Delší rozvor a vyšší hmotnost trochu eliminují nevýhody jednoduché zadní nápravy a dvoulitrové TDI po dynamické stránce uspokojí. Je-li krátký caddy alternativou k touranu, pak verze Maxi již spíše k mnohem dražšímu multivanu.

Automobily Volkswagen Caddy 1.6 TDI DSG Comfortline

I na třetí řadě je dost místa pro dospělé.




Celkové hodnocení

4
+
robustní konstrukce
prostorný interiér
kvalitní dílenské zpracování
dobře tvarovaná sedadla
dobré sladění motoru s převodovkou DSG
spotřeba
-
vzhledem k tuhé zadní nápravě u nezatíženého vozu omezený komfort na nerovnostech
vysoký příplatek za DSG
celkově vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Caddy 1.6 TDI 102 hp DSG 5 místné (2011)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 75 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 13 s
Spotřeba 5,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: