Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Passat 1.8 TSI Comfortline

Test

Přes devadesát procent Volkswagenů Passat se u nás prodá s motorem 2.0 TDI. Vyzkoušeli jsme, co vede zbývající desetinu zájemců ke koupi benzinové verze.

Automobily Volkswagen Passat 1.8 TSI Comfortline

Pro zaryté odpůrce nafty má passat v nabídce hned čtveřici zážehových motorů o výkonovém rozpětí od 90 do 220 kW, optimální volbu může představovat zlatý střed v podobě jednotky 1.8 TSI se 118 kW. Ve zrychlení z 0 na 100 km/h (8,5 s) o desetinku sekundy překonává i výkonnější 125kW verzi 2.0 TDI, přitom je o 48 100 Kč levnější (628 300 Kč).

Automobily Volkswagen Passat 1.8 TSI Comfortline

Výrobce označuje passat za novou generaci, spíš jde ale jen o facelift.

Devadesát procent majitelů passatu teď však namítne: ale co spotřeba? Benzinový motor si podle údajů výrobce řekne každých 100 km o 2,3 l navíc (6,9 l/100 km), což není málo – představuje to spotřebu vyšší o rovných 50 %! A nutno hned říct, že realita tomu skutečně odpovídá. Zatímco 2.0 TDI podle našich zkušeností v praxi jezdí za cca 6 l/100 km, u 1.8 TSI jsme na konci testu skončili s průměrem 9 l/100 km.

Benzinový turbomotor je navíc mnohem citlivější na styl jízdy, takže s velmi lehkou nohou sice můžete spotřebu stlačit až na výrobcem udávanou hodnotu, pokud se ale jen trochu více necháte unášet silným a v celém rozsahu otáček nepolevujícím zátahem motoru, spotřeba snadno vyšplhá i přes 12 litrů. Motor je jinak velmi dobrým společníkem, zpoždění náběhu turbodmychadla je téměř neznatelné a v porovnání s dieselem je stále patrný přece jen kultivovanější chod a příjemnější zvuk.

Radost dělá i výborně utlumený a současně jistý podvozek, prostorný interiér i zavazadlový prostor. Přímo z něj lze nyní sklopit zadní opěradla, což u sedanů není příliš obvyklé. Víko je dostatečně rozměrné a jeho úchyty zajíždějí do karoserie, takže nehrozí poškození nákladu při zavírání.

Automobily Volkswagen Passat 1.8 TSI Comfortline

Dokonce už i u sedanu můžete sklopit opěradla přímo ze zavazadelníku.

Na jednoduché přístrojové desce vše potřebné najdete ihned bez hledání – a aby také ne, když je až na hodiny uprostřed a nový přístrojový panel shodná s předchozí generací. Jak už jste si mohli přečíst ve velkém testu kombi v předminulém čísle, po praktické stránce lze passatu vytknout skutečně jen máloco. Pokud ale hledáte emoce, podívejte se u konkurence.

Automobily Volkswagen Passat 1.8 TSI Comfortline

Největší změnou v interiéru je přístrojový panel převzatý z Passatu CC.




Celkové hodnocení

4.5
+
pružný motor
dobré jízdní vlastnosti
utlumený podvozek
přesné řazení
prostorný interiér
dobrá ergonomie
sklápění opěradel ze zavazadelníku
-
při ostřejší jízdě vyšší spotřeba
příliš velká spřízněnost s předchozí generací
nedostatek emocí





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: