Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Fiat Scudo Panorama 4x4 Dangel

Test

Karoserie velikosti menší garsoniéry, devět míst a pro všechny případy pohon 4x4. Se Scudem Panorama 4x4 vás jen tak něco nezaskočí.

Automobily Fiat Scudo Panorama 4x4 Dangel

Mezi ostatními osobními automobily si podobně jako i u jiných „polidštěných“ dodávek připadáte jako pilot jumba mezi businessjety. S osmi či až devíti místy (maximum pro řidičský průkaz skupiny B) byste mohli pobrat všechny stopaře na trase a po vyjmutí dvou zadních řad sedadel zásobovat menší prodejnu. Luxusní osobní verze dodávky vyráběné ve spolupráci koncernu PSA a Fiatu pokračuje stejně jako obdobné modely od konkurence tam, kde i ta největší MPV končí.

Automobily Fiat Scudo Panorama 4x4 Dangel

Jízdní vlastnosti jsou na dodávku dobré, na MPV však horší.

Povaze výchozí dodávky odpovídá větší náklon v zatáčkách, vyšší hluk od podvozku a občasné pazvuky způsobené přeci jen ne tak tuhou karoserií. Cestovní komfort není ale o nic horší než v běžném osobním voze. Motor je dobře odhlučněný, sedadla jsou komfortní, poloha za volantem přirozená, navíc oceníte velmi dobrý výhled do všech stran.

Automobily Fiat Scudo Panorama 4x4 Dangel

Přístrojová deska si v ničem nezadá s osobním vozem.

Osobní verze scuda se nově dodává i s pohonem všech kol od firmy Dangel, francouzského specialisty na přestavby 4x4. Za běžných okolností vůz využívá jen pohon předních kol a teprve při jejich trakčních problémech směřuje točivý moment prostřednictvím viskózní spojky i na ta zadní. Za horších adhezních podmínek tak udělá dobrou službu. Nejkomplexnější provedení Extreme standardně disponuje uzávěrkou zadního diferenciálu. Vůz nepostrádá spodní ochranu motoru a zadní nápravy. Světlost 200 mm není k zahození, vzhledem k dlouhému rozvoru a velkým převisům to na nějaké velké terénní dobrodružství není.

Automobily Fiat Scudo Panorama 4x4 Dangel

Jak je u tohoto typu vozidel obvyklé, i třetí řada sedadel je plnohodnotná, obě zadní lze z vozu vyjmout.

Jízdní vlastnosti jsou však bezproblémové, jízdní dynamika silnější verze motoru 2.0 Multijet disponujícího 100 kW je ale jen průměrná. Oproti „předokolce“ je totiž provedení 4x4 přece jen o nezanedbatelných 145 kg těžší. S tím souvisí i spotřeba, která se běžně pohybuje mezi 9 a 10 l na 100 km.

Pohon všech kol umocnil univerzálnost scuda a horské penziony, podnikatelé, ale i početné rodiny s hůře přístupnou chalupou na horách mají o čem přemýšlet. V případě prodloužené verze je třeba počítat s výdajem ve výši čtvrt milionu. Přestavbu by tedy měl zvolit jen ten, kdo ji skutečně využije.

Automobily Fiat Scudo Panorama 4x4 Dangel

Za 2. řadou sedadel. Vejde se tam půlka domácnosti...

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 5135 x 1895 x 1980 mm, rozvor 3122 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1959/2946 kg. Zavazadlový prostor 1,23–6,00 m3, objem palivové nádrže 80 l.

Podvozek
Vpředu příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 195/65 R 15. Pohon všech kol, šestistupňová manuální převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1997 cm3, nejvyšší výkon 100 kW (136 k) při 4000/min, točivý moment 320 Nm při 2000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                       11,6*
Nejvyšší rychlost                170 km/h*
Spotřeba                           9,4/6,6/7,6 l/100 km*

Cena
Scudo Panorama 4x4 Extreme              709 440 Kč
Testovaný vůz                                     741 540 Kč
*Údaje platí pro výchozí verzi s předním pohonem.


Celkové hodnocení

4
+
univerzální charakter
prostorný interiér
variabilita
dobře tvarovaná sedadla
cestovní komfort
snadná obsluha
-
slabá jízdní dynamika
při rychlejší jízdě hluk od podvozku
vyšší spotřeba
kroutící se karoserie





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: