Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

SsangYong Korando e-XDi200 AWD Comfort

Test

TEST: SsangYong Korando e-XDi200 AWD Comfort

Konec dobrý, všechno dobré. Automobilku SsangYong zachránil příchod indického kapitálu, symbolem nového začátku je sympaticky tvarovaný model Korando.

Automobily SsangYong Korando e-XDi200 AWD Comfort

Jméno Korando najdeme ve výrobním programu SsangYongu již po několik desetiletí, žádnou spojitost novinky s předchůdcem ale nehledejte. Zatímco dříve vždy šlo o čistokrevný terénní vůz s rámovou konstrukcí, nyní jde o typického zástupce kategorie SUV. Zcela zapomenuty jsou i tvary podobné původnímu jeepu, který automobilka v licenci v sedmdesátých letech vyráběla, současné moderní křivky pocházejí z pera slavného Giugiara. S klidným svědomím můžeme korando označit za nejhezčí ssangyong v historii, byť design poněkud fádní zádě za sympatickým vzezřením přední části zaostává.

Automobily SsangYong Korando e-XDi200 AWD Comfort

Designu zádě by prospěla výraznější grafika světlometů.

Přístrojová deska sází spíš na funkčnost a přehlednost než na originalitu, hledat budete asi jen tlačítko palubního počítače, nacházející se netradičně nad ovladači klimatizace. Ta se dodává standardně, například rádio ale dostanete až od třetího stupně výbavy. Interiér překvapí svou prostorností, a to i na zadních sedadlech, kde lze navíc polohovat opěradla. Také objem zavazadelníku 0,485 m3 je lehce nadprůměrný.

Automobily SsangYong Korando e-XDi200 AWD Comfort

Přístrojová deska je složena z tvrdých plastů.

Jízdní projev na silnici u novinky s víceprvkovou zadní nápravou nelze s předchůdcem vůbec srovnávat, na dobré úrovni je rovněž komfort. Připomínky nemáme ani k řízení, páka šestistupňové převodovky se ale občas zadrhává. Korando se dodává s jediným motorem, a to novým vznětovým dvoulitrem o solidním výkonu 129 kW. Ještě víc než velmi dobrou dynamiku řidič ocení dobře potlačený turboefekt. Škoda jen, že po každém přidání plynu se zpod kapoty ozývá typicky dieselové klepání, na které u současných vznětových motorů už nejsme zvyklí. Na volnoběh jsou patrné také vibrace ve volantu.

Spotřebu paliva lze bez problémů udržet okolo 7,5 l/100 km, k čemuž jistě přispívá i to, že při běžné jízdě na pevném povrchu jsou poháněna jen přední kola. Až po jejich prokluzu se připojují i kola zadní nápravy, což se ale neobejde bez menší prodlevy. V těžkém terénu lze do rychlosti 40 km/h mezinápravovou spojku uzavřít a tím nastavit poměr přenosu sil na přední a zadní nápravu 50:50. V terénu vůz vzbuzuje důvěru také solidní světlou výškou a krátkými převisy.

Základní cena koranda ve verzi s pohonem všech kol je 625 900 Kč, což je asi o 50 000 Kč víc než obdobné provedení Kie Sportage, která má ale o 29 kW slabší motor.

Cena
Korando e-XDi200 AWD Comfort           659 900 Kč
Testovaný vůz                                     659 900 Kč

Automobily SsangYong Korando e-XDi200 AWD Comfort

Předností motoru je výkon, slabinou zvuk.




Celkové hodnocení

3
+
výkonný motor
prostorný interiér
polohovatelná zadní opěradla
snadná ovladatelnost na silnici i v terénu
komfortní podvozek
možnost uzamknutí mezinápravové spojky
-
zvuk motoru
vibrace na volnoběh
drhnoucí řadicí páka
až příliš jednoduchý interiér z tvrdých plastů
rádio až od třetí výbavy
design zádě
v nabídce chybí levnější motor





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: