Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Srovnávací test

Srovnání v Čechách tradičně a trochu setrvačně oblíbené Škody Octavia a konkurence v podobě Hyundaie i30cw přináší překvapivá zjištění. Testovali jsme modely s benzinovými motory o objemu 1.6 litru.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Oba srovnávané vozy jsou „made in Czech“, což ještě více nahrává tomu, pořádně je porovnat. A jelikož se stále více než polovina zákazníků rozhoduje pro benzinové motory, srovnali jsme dnes již méně rozšířené (kvůli stále většímu rozmachu přeplňování) atmosférické jednotky o zcela běžném objemu 1,6 litru. Oba vozy jsou také ve variantě kombi, která je mezi našinci velmi oblíbená, ačkoliv podle sledování okolního provozu velké kufry převážejí po většinu času pouze vzduch. Ale vlastnit stříbrné auto v kombíku je prostě takové české specifikum, se kterým už tak nějak všichni počítáme.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Oba vozy jsou tuctové a potkáte jich na silnicích denně několik desítek. Hyundaie se rozmáhají, a když vidím cenu, ani se nedivím.

V autech jsou značné rozdíly, což je patrné hned při prvním zkoumání, natož po jízdě. Ale to počká, a protože našinec se rozhoduje zejména podle ceny, tu porovnám nejdřív. Hyundai přichází v nejvyšší výbavě Style a motorem 1.6 CVVT o výkonu 126 koní. Proti tomu máme Octavii 1.6 MPI Tour s motorem o výkonu pouhých 102 koní ve výbavě Tour. Nejlépe vybavený hyundai stojí s bonusem (dlouhodobým) 394 990 Kč a u Octavie Tour stojí v akčním ceníku zajímavých 312 500 Kč. Jenže ve výbavách je propastný rozdíl. Zatímco u hyundaie v „plné výbavě“ Style máte všechno – ESP, automatickou klimu, polokožené čalounění, litá kola (16"), osm airbagů, rádio včetně USB a AUX nebo alarm – u octavie je to bída. Ve výbavě Tour není skoro nic, pouze dva airbagy, ABS, centrální zamykání, plechová kola.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Zpracování je na úrovni a použité materiály i nápady jsou atraktivnější než u škodovky.

Aby byla testovaná octavia vůbec prodejná, byla výrazně dovybavena – dostala například elektrické ovládání předních oken, ESP, nějaké ty airbagy (celkem jich je šest), mlhovky, rádio, palubní počítač, klimatizaci, litá kola, tempomat, a dokonce vyhřívání předních sedadel. Celková cena octavie díky příplatkům (v celkové hodnotě 161 100 Kč včetně stříbrné metalízy) vystoupala až na 485 300 Kč! Je tedy téměř o 100 000 Kč dražší než hyundai... a přitom českému etalonu stále chybí automatická klimatizace, nějaké ty airbagy a třeba zmiňované polokožené čalounění.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Ačkoliv hodnota příplatků dosáhla u testované verze 160 tisíc korun, nějak to není vidět.

Co tedy může octavia nabídnout, aby nepříznivou situaci zvrátila ve svůj prospěch? Po usednutí do interiéru stále nic. Hyundai působí na první pohled mnohem atraktivněji – má zajímavější, pestřejší a barevnější palubní desku. Například displej rádia je o několik generací vepředu proti octavii, a to nemluvím o kvalitě zvuku. Tříramenný volant i30 je obšitý kůží a rozhodně se ho budete chytat raději než plastového kormidla v octavii. Sedadla také škodovku nespasí, v hyundaii se prostě sedí lépe. Srovnejte třeba použité plasty a barevné kombinace. Řekl bych, že z fotografií je všechno jasné.

Už papírově je patrná převaha moderního korejského motoru proti domácímu empéíčku. Rozdíl 24 koní je už dost výrazný, zejména při shodném objemu 1,6 litru. A pocitově? Je to, jak předpokládáte – hyundai reaguje o dost rychleji, motor se plynule točí a lineárně dodává předním kolům točivý moment. Předjížděcí manévry jsou díky výraznější točivosti rozhodně bezpečnější než v octavii. Její motor působí mdle, nechce se mu do otáček ani není nikde patrný nějaký zátah, který byste potřebovali. A to je ještě k tomu octavia papírově lehčí. Pocitově nikoliv.

Spotřeba je u octavie také vyšší – během testu dosáhla na 8,5 l/100 km, kdežto výkonnější i30 se spokojila se zhruba osmi litry paliva.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Při přejezdech děr a výmolů je hyundai o něco méně komfortní než octavia.

Vzhledem k našim úžasným silničkám je důležitý také komfort podvozku a jeho nastavení. Ovšem ani v tomto ohledu nezískává octavia příliš navrch. Její podvozek je sice o něco houpavější a působí trochu robustněji než ten u i30, jenže stejně jsou oba srovnatelné. Octavia mě potěšila příjemným řízením, oproti i30 vyčnívá zejména přesností.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

Podvozek octavie přece jen o něco komfortněji tlumí nerovnosti rozbitých českých silnic.

Vraťme se tedy k užitné hodnotě vozů. Octavia je o malinko delší, ale má menší rozvor. Vnitřní prostor pro pasažéry je srovnatelný, ovšem z hlediska zavazadelníku vítězí octavia. Na hodnoty 605/1655 l opravdu cw nemůže dosáhnout. V praxi má octavia o něco málo širší vstupní otvor, ale nákladová hrana je ve stejné výšce od země, u obou aut vzniká po otevření kufru schod. Páté dveře se také otevírají zhruba do stejné výšky, přičemž u hyundaie se zavírají lehčeji.

Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

OBJEM KUFRU: 415/1395 l. Prostornost zavazadelníku je jediná z důležitých oblastí, ve které je nošovický vůz slabší.


Automobily Hyundai i30cw vs. Škoda Octavia Combi Tour

OBJEMK KUFRU: 605/1655 l. Octavia Combi je prostě přepravník, o čemž svědčí i nadprůměrné hodnoty prostoru.

Celkově je korejský vůz z Nošovic ve vedení. A není to těsné, právě naopak. Škoda se svým systémem příplatků a vysoké základní ceny nedokáže hyundai překonat v podstatě v ničem jiném než ve velikosti zavazadlového prostoru a několika drobnostech. To je překvapivý výsledek. Stačí jen usednout do obou aut za zhruba stejné peníze, rozdíly jsou opravdu markantní. Ani dovybavení neudělalo z interiéru octavie příjemné místo k životu, plasty působí ve srovnání s korejským standardem hrozně. A navíc ten motor – Škodovka v poslední době masivně propaguje přeplňované jednotky TSI a dobře ví proč. Její atmosférické jsou totiž nevýkonné a neúsporné. K dobru octavie po delším ježdění je třeba přičíst, že celkově je taková robustnější, vypadá pevnější. Ale to je spíš subjektivní postřeh, který nedokáže zvrátit výsledek tohoto testu.



Závěr

Nečekal bych, že za stále „sociální“ octavii si Škoda bude účtovat skoro půl milionu! Vzhledem ke konkurenci je to přehnané, vždyť plně vybavený Hyundai i30cw, který navíc celkově není horším autem, stojí o 100 000 Kč méně. Možná Škoda Auto u octavie trochu počítá se setrvačností a konzervativnějším přístupem zákazníků, jinak to nechápu. Ten, kdo si srovná, co za své peníze může dostat, zvolí i30. Tedy pokud není vyloženě nacionalista a fakt, že i30 byla navržená pro Evropu a vyrábí se v ČR, ho neuspokojí.

HODNOCENÍ:
HYUNDAI i30cw: 7/10
ŠKODA OCTAVIA COMBI TOUR: 6/10



Ceny:
Základní cena Hyundai i30cw 1.6                              394 990 Kč
Cena testované verze                                             407 560 Kč

Základní cena Škoda Octavia Combi Tour 1.6            312 500 Kč
Cena testované verze                                             485 300 Kč


+
Hyundai i30cw: pružný a výkonný motor
atraktivní interiér
cena
rozsáhlá výbava
Škoda Octavia Combi Tour: větší zavazadlový prostor
komfortnější odpružení
dojem robustnosti
-
Hyundai i30cw: menší zavazadlový prostor
nižší úroveň komfortu
Škoda Octavia Combi Tour: vysoká cena
chudá základní výbava
slabý motor





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Octavia Combi TOUR 1.6 MPI (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1595 cm3
Výkon 75 kW
Točivý moment 148 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,4 s
Spotřeba 7,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Autokatalog
Hyundai i30cw 1.6i MPI (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1591 cm3
Výkon 93 kW
Točivý moment 157 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11 s
Spotřeba 6,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: