Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack

Test

Voličský potenciál Peugeotu 3008 2.0 HDI není příliš široký. Jediným koaličním partnerem mu je šestistupňový automat.

Automobily Peugeot 3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack

V těchto volbách, zdá se, se nemůžete splést. D je dopředu, R dozadu a N je neutrál. Přesto je obezřetnost namístě. Co se ve skutečnosti skrývá za líbivými hesly jako „pracovitost“ či „odpovědná rozpočtová politika“?

Tato verze láká oslovené zejména na dovolenou pro levou nohu a snížení úvazku pro pravou ruku. Na druhé straně ale bez obalu říká, že to nebude zadarmo. A hned vystavuje účtenku na 35 000 Kč. Právě takový je rozdíl oproti manuální verzi, ale u motoru slabšího o 10 kW. Ten silnější se dodává výhradně s automatem. Tedy žádné drancování rozpočtu.

Automobily Peugeot 3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack

Díky přesnému řízení má řidič pocit, že řídí sportovní kupé. Páka voliče automatické převodovky působí luxusně, pohybující se kulisa naopak lacině.

Turbodiesel a klasický hydraulický měnič dovedou rychle najít společnou řeč. Z mála pracovitosti je obviňovat rozhodně nelze. Motor překypuje energií a klasický hydraulický měnič ho v jeho rozletu příliš neomezuje.  Ručka rychloměru se tak po rozjezdu dostane na číslici 100 za 10,2 s, zatímco slabší manuál tuto disciplínu zvládá za 9,7 s. Dynamika je subjektivně vnímáno velmi dobrá, potěší i komfortní obsluha. Umístění pedálu manuální verze ani její řazení jsou zcela ideální. Automat tedy přijde vhod hned z několika důvodů. Není nějak ultrarychlý, svým mírně ležérním založením se ale k charakteru tohoto modelu dobře hodí.

Automobily Peugeot 3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack

K tlačítkům na středové konzole je třeba se hodně natáhnout.

Při rychlé jízdě po dálnici šestistupňový automat dovolí motoru převalovat se v nepatrně nižších otáčkách než u manuálu. Oba partneři se dobře doplňují a navíc dbají na vyrovnaný rozpočet, o čemž svědčí průměrná spotřeba na úrovni 7,5 l/100 km. A pokud jsou kuloární jednání tohoto tandemu náhodou trochu hlučnější, cestující jsou toho ušetřeni. Kabina je skutečně dobře odhlučněna. Zčásti chromovaná páka voliče působí reprezentativně. Mírný pohyb panelu kulisy při řazení jízdního režimu ale naznačuje, že zpracování by měla být věnována ještě větší pozornost.

Automobily Peugeot 3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack

Automat nijak neomezuje turbodiesel v rozletu.

Pro svůj design model 3008 není typickou volbou konzervativního voliče. Je přece jen určený pro ty, kdo spíše než na osvědčené matadory sázejí na nové neokoukané tváře. Spojení turbodieselu a automatu mu jde ale vstříc.

Cena
3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack            651 900 Kč
Testovaný vůz                                      746 900 Kč

Automobily Peugeot 3008 2.0 HDI Aut. Premium Pack

Provedení koncových světel evokuje diody.




Celkové hodnocení

4
+
parametry motoru
spotřeba
sladění s převodovkou
rozumný příplatek za automat
hodnotně působící palubní deska
poloha za volantem
přesné řízení
utlumení interiéru
-
Široké zadní sloupky
umístění ovladačů výklopného displeje
jen průměrný objem zavazadelníku
není verze 4x4





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Peugeot 3008 2.0 HDI 163 hp
Technické informace:
Objem motoru 1997 cm3
Výkon 120 kW
Točivý moment 340 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,2 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: