Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lexus CT 200h

Test

Lexus vnesl pro něj typický luxus i do nižší střední třídy a rovnou se svým hybridním pohonem. Použitá technika ospravedlňuje možná cenu, nikoli však nepřesvědčivý výkon.

Automobily Lexus CT 200h

Dovolím si přirovnat řadu hybridních modelů Lexus na českém trhu k nabíjecím bateriím. Vlajkové lodi, modelu LS, přisuzuji roli tzv. velkého monočlánku, o třídu menší GS představuje tzv. baby články a vzhledem k absenci hybridního modelu řady IS zbývá pasovat novinku nižší střední třídy CT na „miňonky“ (typ AA, tzv. tužkové baterie). Většina akumulátorů, které máme v domácích spotřebičích, navíc využívá stejnou technologii jako akumulátor hybridního ústrojí lexusu, tedy niklmetalhydridové články. Přestože nejde o výkřik techniky, pro účely hybridního automobilu jsou zřejmě nejlepší z hlediska skloubení ceny a výkonu.

Automobily Lexus CT 200h

Malý lexus se nenechá v zatáčkách jen tak rozhodit, slušel by mu ale zadní pohon.

Jak ale funguje luxusní auris v praxi? Asi jako by se z káčátka vyklubala labuť, tak působí srovnání s výchozí Toyotou Auris HSD. Přestože s ní sdílí podvozkové části i pohonné ústrojí, nabízí odlišné svezení. A to jak po stránce jízdních vlastností, tak i ohledně zpracování interiéru. Rozdíl v základních cenách obou modelů ve výši bezmála 150 000 Kč je znát. My jsme navíc testovali nejvyšší verzi obohacenou ještě o přednárazový systém.

Prvotní chmury z pohonu předních kol (jediným přímým konkurentem je tak Audi A3) rozehnalo zjištění, že auto i s těžkým pohonným ústrojím velmi ochotně zatáčí a tendence k nedotáčivosti jsou potlačeny. K dobrému pocitu z řízení přispěl určitě i silný věnec volantu, který skvěle padne do ruky. To jsem ocenil spíš jako známku komfortu, ne proto, že by se mi snad potily ruce řidičským vzrušením. Podvozek by vylučování z (nejen) potních žláz možná i vyvolal, elektrobenzinová soustava však v tomto případě funguje jako antiperspirant. To, co stačí pro auris, je pro lexus málo. A sportovní mód na tom mnoho nezmění.

Automobily Lexus CT 200h

V jízdním režimu Sport se namísto „elektroměru“ ukáže otáčkoměr, osvětlení zčervená.

Zapomeňte tedy na to, že by CT 200h mělo snad nějaké sportovní ambice, ostatně ty by stejně šly proti hlavnímu smyslu hybridního pohonu, tedy relativně nízké spotřebě. Té je podřízen i tvar karoserie, která má na hatchback celkem dobrý součinitel odporu vzduchu (cx 0,29). Méně to ocení cestující vzadu, kteří mají k dispozici výrazně menší vstupní otvor než vpředu a současně je lexus skoupý na prostor v oblasti kolen i hlavy.

Automobily Lexus CT 200h

CT 200h se může „pochlubit“ hned po Volvu C30 nejmenším kufrem ve své třídě.

Vpředu je místa dost, sedí se hodně nízko, kolena jsou ale blízko volantu. Zato volič automatu je z ruky, paži proto nemám opřenou o loketní opěrku, ale spíš v zápěstí o „myš“ ovladače Remote Touch. Ostatní ovladače jsou zdánlivě zvláštně rozházené po originální středové konzole, je tam ale všechno hezky pohromadě včetně samostatného tlačítka na zapnutí výhradně elektrického módu EV.

Automobily Lexus CT 200h

CT 200h mi ze všech lexusů padne nejlépe, jak do oka, tak do ruky.

Pochvalu zaslouží velmi rychlá reakce vyhřívání sedadel. Pohonnému ústrojí to trvá o chvíli déle, a tak je mi zpočátku zcela odepřena možnost jet v elektrickém režimu, později funguje pouze do 35 km/h a až po zahřátí (cca po 10 km) je možné proměnit lexus v elektromobil až do rychlosti 45 km/h. Kdo už někdy jel hybridem od Toyoty, ví, že na elektřinu lze jet i vyšší rychlostí, nesmí se ale „přepísknout“ určité zatížení elektromotoru. Při běžné jízdě s aktivním využíváním elektrického režimu jsem jezdil za zhruba 5,5 l/100 km, pro hybrid je charakteristické, že spotřeba klesá ve městě, kdy se do pohonu auta zapojuje častěji elektromotor.

Automobily Lexus CT 200h

Hybridní pohonné ústrojí je u nejmenšího lexusu nezvykle málo zakryté plastovými pláty.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor & převodovka
Řadový benzinový čtyrválec uložený vpředu napříč + střídavý synchronní elektromotor, max. výkon soustavy 136 k/100 kW. Zdvihový objem 1798 cm3, nejvetší výkon 99 k (73 kW) při 5200/min, nejvetší točivý moment 142 Nm při 4000/min. Bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol.



Závěr

Lexus mě příjemně překvapil svými tvary zvenku i uvnitř, originální a funkční středovou konzolou a opravdu dobrým podvozkem tak po stránce komfortu, tak i jízdních vlastností. Bohužel nenašel partnera v pohonném ústrojí s nedostatečným výkonem.

Cena
Základní cena CT 200h          699 000 Kč
Testovaná verze                   1 059 000 Kč

Celkové hodnocení

3.5
+
jízdní vlastnosti
zpracování interiéru
výbava
spotřeba ve městě
-
nízký výkon a vysoká cena
odhlučnění zadních podběhů
místo vzadu





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Lexus CT 200h
Technické informace:
Objem motoru 1798 cm3
Výkon 73 kW
Točivý moment 142 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,3 s
Spotřeba 3,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: