Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz R 350 CDI L

Test

Čas mnohé hrany otupí, říká se. V případě Mercedesu třídy R se nedávno naopak zvýraznily a jen k lepšímu. Testovali jsme prodlouženou verzi s dieselovým šestiválcem pod kapotou.

Automobily Mercedes-Benz R 350 CDI L

Mercedes třídy R byl od svého uvedení dost upozaděný, ve stínu buď svých sesterských anebo konkurenčních SUV. „Erko“ proti nim nabídlo revoluční koncept luxusního MPV, který se ale nesetkal s pochopením zákazníkům (a teprve nedávno na něj navázalo BMW 5 GT). Off-roadová vizáž byla zřejmě důležitější než více vnitřního prostoru, pohodlnější pérování či nižší těžiště (mimochodem podvozek třídy R vychází z ML). Své jistě dělala i příď, dost vzdálená ostatním mercedesům. To se však s nedávným faceliftem změnilo: je tady modernizovaná třída R s mnohem povědomější tváří.

Automobily Mercedes-Benz R 350 CDI L

Výrazné přídi facelift prospěl, škoda že efektní diody vystrnadily mlhovky.

A také například s ostřejším turbodieselem ve verzi R 350 CDI, který vyniká výkonem, ještě více točivým momentem, a to při nejen inzerované, ale i reálně dosažitelné nižší spotřebě. Zatímco někdejší 320 CDI se 165 kW udávalo 9,3 l, k nimž se člověk horko těžko dostával, novinka se 195 kW a 8,5 l skutečně za 9 l na 100 km zvládne cestu z Prahy do Bratislavy. Město lze projet s desetilitrovým přídělem. To vše při vrchovatém komfortu, zvláště s příplatkovým vzduchovým pérováním. Za 51 tisíc (37 tisíc u sedmimístné verze) dostanete možnost měnit světlou výšku i tuhost tlumení. Přepnete na komfortní režim, který k rozložitému vozu pasuje nejvíc, a i s příplatkovými „devatenáctkami“ považujete přání řidičů rekonstruovat „dé-jedničku“ za zbytečné a nářky nad úrovní pražských ulic za vysloveně rýpavé.

Automobily Mercedes-Benz R 350 CDI L

Přístrojová deska zůstala věrna původním tvarům, tady se modernizace zrovna neprojevila.

Ve sportovním módu zase můžete zkusit spěchat, což ale není nejlepší nápad. Proti jsou rozměry vozu (délka prodloužené verze bezmála 5,2 m) a hlavně jeho hmotnost 2,3 t. Sériové řazení pod volantem leccos usnadní, spolehnout se můžete i a slušné hydraulické řízení a akční brzdy, ale nic naplat, s tímto dostavníkem se nejezdí na čas, ale kvůli pohodlí. Vnitřní prostornost je ve verzi Long div ne přehnaná, sedadla mají rozměry odpovídající obřím rozměrům auta. Za pozornost stojí snadné nastupování a příjemná ovladatelnost – obojí vynikne právě ve srovnání s populárnějšími vozy kategorie SUV.

Automobily Mercedes-Benz R 350 CDI L

Zavazadlový prostor sedmi místné verze je při obsazení pěti lidmi plochý, ale obrovský.

S modernizovaným „erkem“ se situace mezi prostornými prémiovými auty, od velkých kombi přes MPV včetně BMW GT až po všemožná SUV, zase o něco přiostřila. Novinka se však nemusí ztratit, i její cena je dobrá. O dost menší a méně praktický, ale svižnější mnichovský konkurent stojí ve verzi xDrive 1 535 300 Kč, Mercedes R je přibližně o devadesát tisíc levnější – to když zvolíte pětimístnou variantu bez prodlouženého rozvoru. I když to u aut s příplatky v řádu stovek tisíc korun zas takovou roli nehraje.

Cena
R 350 CDI 4Matic           1 490 400 Kč
Testovaný vůz               1 865 700 Kč

Automobily Mercedes-Benz R 350 CDI L

Mercedes třídy R ve verzi Long nabízí pohádkovou prostornost.




Celkové hodnocení

4
+
mimořádný komfort s příplatkovým vzduch pérováním
málem přehnaná vnitřní prostornost
nečekaně příznivá spotřeba
příjemně vysoká pozice sezení
výtečný rejd
široká nabídka verzí
-
horší orientace ve stísněných prostorech
značné vnější rozměry
váhavá akcelerace
nadměrná hmotnost
diody denního svícení nahradily mlhovky





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mercedes-Benz R 350 CDI 4MATIC L (2010)
Technické informace:
Objem motoru 2987 cm3
Výkon 195 kW
Točivý moment 620 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,7 s
Spotřeba 8,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: