Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Alfa Romeo Giulietta TBi Quadrifoglio Verde

Test

Nejsilnější provedení Alfy Giulietta je alfa samec hodný následování: motorem o výkonu 235 k i podvozkem zaujme i náročné šoféry a svým vystupováním zadupe hlavní soupeře. Přitom je dost praktický, abyste s ním mohli trávit každý den.

Automobily Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Komu by půvabná giulietta připadala příliš zženštělá, ten by se měl pořádně podívat na její vrcholnou verzi s tradičním zeleným čtyřlístkem na blatníku (a v krkolomném italském označení i v názvu). Ty tam jsou časy poněkud zběsilé šestiválcové Alfy 147 GTA, která kvůli těžkému šestiválci a ne zrovna odolným brzdám dodávala adrenalin až v příliš prudkých dávkách. Novinka je uhlazená, komfortní, dostatečně prostorná, a přitom podobně divoká. Navíc zastíní i zavedená jména v kategorii prémiových dravých hatchbacků v čele s tradičním vůdcem smečky VW Golf GTI.

Automobily Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Doporučit lze nádherná 18“ kola, komfort nijak netrpí. A jízdním vlastnostem hodně prospějí.

Proti efektně tvarované a mnoha prvky vyzdobené (a dále vyšperkovatelné) alfě je ovšem golf běžnou konfekcí. A zatímco i projev německé legendy je dnes až příliš „politicky korektní“, italský stroj i v rámci svého zkáznění dokáže stále zvednout ze židle. Svůj revoluční program staví na motoru 1.750, neboli vyladěné osmnáctistovce s přímým vstřikováním a přeplňováním, v této verzi schopné vyždímat 235 zpěněných koní. Přibližně stejně drahý Golf GTI (pětidveřový 697 400 Kč) nevydá více než 210 k, předražené Audi A3 (739 400 Kč) dokonce jen 200 k. U BMW řady 1 v této výkonové kategorii dokonce nepochodíte vůbec, v cenové hladině sedmi set tisíc se musíte smířit se slabším dvoulitrem o 170 k, další krok představuje až (mimochodem úžasný) šestiválec 130i s 258 k, ale také s cenovkou 954 200 Kč. Královsky vybavená Alfa Giulietta Q. V. stojí adekvátních 716 000 Kč, přitom „náš“ exemplář napěchovaný všemožnou extra výbavou nepřekročil částku 850 tisíc korun.

Výkon za vynaložené peníze ale samozřejmě není vše. Italská osmnáctistovka je navíc velmi kultivovaný motor, který umí dávat sílu podle potřeby, jízdního stylu nebo nálady řidiče. Jediné, co by mu šlo vytknout, je absence výkonové špičky, těsně pod hranicí šesti tisíc si začne říkat o přeřazení. Zato umí s autem pěkně cvičit už od nějakých 1500/min, což při častějším řazení vede i k rozumné spotřebě: údaj kolem 8,5 l běžného naturalu na 100 km není z oblasti snů. Mnohem častěji jsme se ale pohybovali mezi deseti a dvanácti litry, protože poctivý „mechanický“ zvuk bez příkras, postupný, ale mohutný zátah turba mezi 2000 a 4000 otáček a celkové nastavení auta člověku rychle rozvíří adrenalin do poslední kapiláry. Ovšem při schopnosti zrychlit na „stovku“ za 6,8 s není divu, že jsme na nějaký ten litr paliva nehleděli.

Automobily Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Z motoru dokáže nejvíc získat mód D alias Dynamic: točivý moment zvýší z 300 na 340 Nm.

Řídit tuhle giuliettu je skutečně radost. Kromě výtečného motoru a podobně kvalitní převodovky (počínaje přesností řazení a konče praktickou, dlouhou šestkou s 3500/min ve 160 km/h) je potřeba vyzdvihnout celý podvozek. I na příplatkových osmnáctipalcových kolech se tužší pérování chová stále tak, jak se sluší na prémiové auto: pružiny nejsou zle tvrdé, to spíše stabilizátory jsou pevnější, takže omezují náklon v zatáčkách. Kvůli tomuto naladění může být vůz místy o chlup nedotáčivější, než čekáte, ale jakmile vezmete pevně za volant a dáte si před vjezdem do zatáčky záležet, můžete se spolehnut na solidní boční odolnost a naprosto bezchybnou zadní nápravu. S vytočeným motorem pak stačí prudší ubrání plynu a záď poslušně pomáhá zatáčet, žádné zrádné ustřelení na vás nečeká.

Automobily Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Když máte v tom kalupu čas, můžete sledovat plnicí tlak turba. Jinak bychom ale ohromný displej trůnící na přístrojové desce klidně vynechali, po většinu času jsme jej nechávali zaklopený.

Vrcholným zážitkem je dynamický režim přepínatelný tlačítkem DNA u řadicí páky. Agilnější pedál plynu se rázem změní na cholerika, tužší řízení naopak dostane sangvinicky zábavný charakter, flegmatičtější protiprokluz zapomene na jindy úzkoprsé přibržďování prokluzujících kol. Efektním průjezdům zatáček pak už nic nebrání, stabilizace je však stále připravena pomoci méně jistým krotitelům volantu. Vrcholem všech změn je posunutí maxima točivého momentu z už tak skvělých 300 Nm na 340. Snad jediná věc v takovou chvíli ruší: přehnaně citlivé spouštění varovných blikačů při jen trochu prudším šlápnutí na brzdy. Aspoň dynamický režim by mohl tuhle jinak důležitou funkci pro varování řidičů za vámi přesunout do oblasti skutečně nouzového brzdění.

Automobily Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Příplatková kůže nadchne, průměrné místo(zejména vzadu) už méně. Vpředu bychom si zase přáli lepší boční oporu.

Co se týká jízdy, nemá vůdčí giulietta chybu. I tento vůz má ale své mouchy, s nimiž se musíte smířit, zde jsou ty z našeho pohledu podstatné: Přáli bychom si sportovnější sedadla, tahle jsou dost plochá a s krátkými sedáky. Výklopný displej navigace můžete oželet, jeho umístění je spíše pro zlost. A hlučné houkání centrálu při každém zamčení či odemčení by se hodilo na zaoceánský parník, ne do elegantní alfy.

Nebo že by i to byl jen další z projevů alfa samce, který na sebe rád upozorňuje?

Cena
Giulietta Q.V.              716 000 Kč
Testovaný vůz            849 500 Kč

Automobily Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Interiér je originální a současně (s jistými výjimkami) i bezproblémově přehledný.


Celkové hodnocení

4.5
+
výkonný i pružný motor
výborné řazení
jistý a překvapivě komfortní podvozek i s 18“ koly
atraktivní karoserie
spousta možností individualizace za přijatelné ceny
5letá záruka
adekvátní cena
-
jen průměrné místo vzadu
horší boční vedení a kratší sedáky u předních sedadel
nepraktický displej navigace
citlivé varovné blikače při prudkém brzdění





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi Quadrifoglio Verde
Technické informace:
Objem motoru 1742 cm3
Výkon 173 kW
Točivý moment 300/340 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,8 s
Spotřeba 7,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: