Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 3 1.6 MZ-CD

Test

Mazda 3 je obratný, lehký, snadno řiditelný vůz nižší střední třídy. Ze začátku tohoto roku prošla lehkým faceliftem, díky kterému se na vás bude ještě víc usmívat.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD

Facelift byl velmi jemný, zejména tedy co se úprav karoserie týká – stačí zmínit lehce upravenou masku vozu a přední světlomety a výčet končí. Mnohem více se toho dělo s technikou, zajímavé budou zejména nové motory Skyactiv-G. Ale na ty si budeme muset ještě chvilku počkat. My jsme proto zatím raději vyzkoušeli verzi s motorem 1.6 MZ-CD o výkonu 116 koní s manuálním šestikvaltem.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD

Auto má skvělé jízdní vlastnosti, řízení i řazení. A trochu horší výhled vzad.

Do Mazdy 3 usedám vždycky rád, už při zavírání dveří, které znějí při dovření trochu dutě, prostě cítím tu lehkost auta. Uvnitř je to útulné, jen po delší cestě jsme zjistili, že středový tunel při mé ideální poloze vadí docela dost pravému kolenu a že spolujezdec nemá kvůli rozlehlé palubní desce také zrovna velký prostor. Tedy zejména pokud někdo sedí vzadu. Tam se alespoň dobře vejde na výšku. Také jsem si stále nedokázal zvyknout na všechny ovládací prvky. Třeba na volantu je díky bohaté výbavě TX až moc čudlíků – celkem 12 plus tři kolébkové ovladače. Musím ale uznat, že mazda i bez audiosystému velmi dobře hraje, což je možná pro někoho zanedbávaná část testu, ale ne pro mě, neboť díky hudbě žiju.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD

Pozice za volantem mi vyhovuje, jen by možná mohlo být více místa pro posádku.

Jdeme se konečně zase projet. Motor o objemu 1,6 litru startuje s hlučným zavibrováním do karoserie, ale jakmile se zahřeje, tak je odhlučnění na velmi dobré úrovni. Ani při jízdě rozhodně neruší zvukem, naopak, stalo se mi, že spolujezdec ani nepoznal, že jde o diesel. Turboefekt odpovídá velikosti roztáčené vrtulky – je malý, stejně jako průměr zmiňovaného rotoru. Ovšem sílu má, o tom nepochybujte, dokonce až překvapivou.

Vzhledem k výkonu mě potěšil točivý moment 270 Nm, který dodává lehkému (ano, to tak rád napíšu – 1245 kg!) autu důstojnou dynamiku. Zrychlení na stovku za 11 vteřin nezní nic moc, ale reálně se auto díky pružnosti pohybuje opravdu svižně. A hlavně, když se rozjede, nemusíte před každou zatáčkou brzdit, protože trojka opravdu skvěle zatáčí a podvozek dovolí docela drsné zacházení. A přitom neztrácí jistotu, je čitelný, mazda prostě poslouchá a je opravdová radost ji řídit. Pokud to už přece jen přeženete, máte k dispozici účinné a skvěle dávkovatelné brzdy. Navíc je radost řadit – řazení patří ke špičce napříč automobilovou produkcí, troufnu si říct, že je nejlepší.

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD

Motor 1.6 MZ-CD mě překvapil projevem i spotřebou – jezdí do 6 l a příliš nezatěžuje předek vozu.

A cena? S velmi silnou výbavou TX stojí autíčko 516 900 Kč. To je o něco víc, než dáte za podobně vybavenou astru, ovšem s lehce slabším motorem. Golf s takovou výbavou vás vyjde na podobné peníze a je také slabší a nemá šestikvalt. Ačkoliv tedy základní cena mazdy vypadá vysoká, ve skutečnosti obsahuje veškerou luxusní výbavu a nemá, jako např. VW, dlouhý a zbytečně složitý seznam příplatků. Vždyť u golfu připlácíte i za pětidveřovou karoserii (+26 500 Kč)!

Cena
Základní cena Mazda 3 1.6 MZ-CD      516 900 Kč
Cena testované verze                        531 300 Kč

Automobily Mazda 3 1.6 MZ-CD

Ačkoliv tak nevypadají, sedadla jsou pohodlná i na dlouhé cesty.


Závěr

Pro mě je Mazda 3 jedním z nejlepších hatchbacků, který nejen že funguje, ale navíc skvěle vypadá. A motor 1.6 MZ-CD vůbec není špatný, naopak se k autu hodí. A jezdí se slušnou spotřebou kolem 5,5 až 6 l. Já mám jasno.

Celkové hodnocení

4.5
+
pružný motor
spotřeba
řazení
řízení
jízdní vlastnosti
brzdy
-
stísněnější prostor pro posádku
ergonomie ovladačů





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mazda 3 1.6 MZ-CD (2009)
Technické informace:
Objem motoru 1560 cm3
Výkon 85 kW
Točivý moment 270 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11 s
Spotřeba 4,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: