Seat Alhambra 2.0 TDI Style
Test
Krátce po novém VW Sharan přišlo na trh i jeho identické dvojče Seat Alhambra. Vyzkoušeli jsme ho s motorem 2.0 TDI a lámali si hlavu, v čem je horší, když stojí o 44 000 Kč méně.
Jestliže je mezi technicky zcela identickými automobily takový rozdíl v základní ceně, Seat Alhambra totiž stojí s 2.0 TDI od 765 700 Kč, Volkswagen si model Sharan cení na 721 900 Kč, člověk to nedá
a hledá, v čem to může být.
U seatu se vyšší, o 77 000 korun dražší výbava jmenuje Style (od 798 900 Kč) a proti základní Reference má navíc 16“ litá kola, tempomat, dešťový a světelný senzor nebo sklopné sedadlo spolujezdce.
Také vznětový 2.0 TDI má stejné parametry (103 kW a 320 Nm), vyrovnaný tichý běh a díky standardně montovanému systému stop-start a odpojovatelnému alternátoru i nízkou spotřebu 5,6 l/100 km jako ve volkswagenu. V reálu jsme se od slibovaných hodnot nevzdálili na víc než 6,5 l/100 km, což je na tak velké auto skvělá hodnota. Sedmdestálitrová nádrž tak zjišťuje dojezd přes 1000 km. Tomu se říká rodinný ideál.
Přestože má alhambra o něco tužší pérování a strmější řízení než sharan, to aby dostála své sportovní pověsti, stále zůstává komfortní a snadno ovladatelná, a to i pro ženy. Těm ale kvůli nepříliš přehledné karoserii doporučujeme koupit dopředu i dozadu parkovací senzory (11 000 Kč).
Když si to člověk všechno srovná, tak těch 44 000 korun se asi připlácí za hezčí příď a hlavně za loga VW. Ale ani majitel alhambry o ně nebude ochuzen. Pokud si totiž připlatí nehorázných 9000 Kč za bluetooth handsfree, k telefonu se mu připojí jako VW Phone.
Cena
Alhambra 2.0 TDI Style 798 900 Kč
Testovaný vůz 877 600 Kč
Celkové hodnocení
4.5
prostorný a variabilní interiér |
velká a pohodná sedadla i ve 3 řadě |
jízdní vlastnosti |
velký zavazadlový prostor |
velmi úsporný motor |
přesné řízení i řazení |
poměr cena/výbava |
vysoké užitečné zatížení |
sedadla ve 3 řadě nejdou vysunout jednou rukou |
vysoký příplatek za diesel |
nepřehledná karoserie |