Infiniti FX 30d GT Premium
Koncovka v označení Infiniti FX 30d značí, že se i u této značky pohnuly ledy. Jaký je tedy diesel v japonském prémiovém SUV?
Kontrolka žhavení, tankovací pistole na naftu a velkorysý dojezd, to jsou věci, na které dosavadní majitelé tohoto japonského SUV nebyli zvyklí. První turbodiesel je tu, a spolu s ním i větší šance
se prosadit vůči zavedené konkurenci.
Třílitrový šestiválec disponuje velkorysými 175 kW a 550 Nm. Ve spolupráci se sedmistupňovým automatem táhne plynule odspodu. Převodovka není nějak ultrarychlá, umožňuje ale manuální zásahy. Motor je
dobře utlumený. Fakt, že máte pod kapotou vynález Rudolfa Diesela, vám sice zcela neujde, jeho zástavba se ale na rozdíl od menšího modelu EX 30d rozhodně povedla. Žádné vibrace ani dunění vás rušit
nebudou.
Na 20palcových kolech působí se svou dlouhou přídí a profilem hot-rodu velmi dynamicky a za volantem si to díky přirozené poloze a přímému i přesnému řízení opravdu užijete. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost jsou výtečné a přes velká kola z vás nevytřese duši. Interiér působí výjimečně, sedadla jsou pohodlná, ale ergonomie a prostornost nejsou zrovna tím, čím by se FX mohlo chlubit. Oproti základnímu zážehovému agregátu 3.7 V6 si musíte připlatit 42 000 Kč. Ve srovnání s dieselovým Porsche Cayenne je sice o 13 400 Kč dražší, má ale mnohem bohatší výbavu.
Cena
FX 30d GT Premium 1 647 400 Kč
Testovaná verze 1 668 900 Kč
Celkové hodnocení
jízdní vlastnosti a ovladatelnost |
akustický komfort |
kvalita materiálů a zpracování |
bohatá výbava |
nepřehledná karoserie |
malý zavazadelník |
ergonomie |
omezená prodejní síť |