Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Infiniti FX 30d GT Premium

Test

Koncovka v označení Infiniti FX 30d značí, že se i u této značky pohnuly ledy. Jaký je tedy diesel v japonském prémiovém SUV?

Automobily Infiniti FX 30d GT Premium

Kontrolka žhavení, tankovací pistole na naftu a velkorysý dojezd, to jsou věci, na které dosavadní majitelé tohoto japonského SUV nebyli zvyklí. První turbodiesel je tu, a spolu s ním i větší šance se prosadit vůči zavedené konkurenci.

Třílitrový šestiválec disponuje velkorysými 175 kW a 550 Nm. Ve spolupráci se sedmistupňovým automatem táhne plynule odspodu. Převodovka není nějak ultrarychlá, umožňuje ale manuální zásahy. Motor je dobře utlumený. Fakt, že máte pod kapotou vynález Rudolfa Diesela, vám sice zcela neujde, jeho zástavba se ale na rozdíl od menšího modelu EX 30d rozhodně povedla. Žádné vibrace ani dunění vás rušit nebudou.

Automobily Infiniti FX 30d GT Premium

Interiér působí luxusně, ergonomie má ale slabiny.

Zato s nějakým velkým šetřením nepočítejte. Naměřená spotřeba 12 l/100 km není žádná sláva, na druhou stranu zážehové verze jsou mnohem žíznivější a musíte s nimi u čerpacích stanic zastavovat mnohem častěji.

Na 20palcových kolech působí se svou dlouhou přídí a profilem hot-rodu velmi dynamicky a za volantem si to díky přirozené poloze a přímému i přesnému řízení opravdu užijete. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost jsou výtečné a přes velká kola z vás nevytřese duši. Interiér působí výjimečně, sedadla jsou pohodlná, ale ergonomie a prostornost nejsou zrovna tím, čím by se FX mohlo chlubit. Oproti základnímu zážehovému agregátu 3.7 V6 si musíte připlatit 42 000 Kč. Ve srovnání s dieselovým Porsche Cayenne je sice o 13 400 Kč dražší, má ale mnohem bohatší výbavu.

Cena
FX 30d GT Premium          1 647 400 Kč
Testovaná verze               1 668 900 Kč

Automobily Infiniti FX 30d GT Premium

Zástavba dieselu se povedla, pod 12 l/100 km se dostanete stěží.


Celkové hodnocení

4
+
jízdní vlastnosti a ovladatelnost
akustický komfort
kvalita materiálů a zpracování
bohatá výbava
-
nepřehledná karoserie
malý zavazadelník
ergonomie
omezená prodejní síť





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: