Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Iso Rivolta

Jízdní dojmy

Gétéčka, poctivé sportovní automobily z 60. let, tiše odpočívají v upravené, klidné garáži. Obrazy a fotky svých konkurentů a příbuzných na stěnách už znají nazpaměť, písty zatuhlé. Situace se konečně mění, blyštivý prostor je ozářen, garáž se otevírá. Které bude to šťastné, první, jehož ošoupaným klíčkem se otočí? Je to Iso Rivolta, které se probudilo ze zimního spánku.

Automobily Iso Rivolta

Osmiválec Chevy naskočí sebejistě, ale dost se rozčiluje. Pro osm pístů není snadné sladit chod, zvláště po dlouhé pauze, rozhořčení dává vůz patřičně najevo. „Copak jsem byla stvořena proto, abych stála v temnotě?“ stěžuje si svým projevem rivolta, ale zároveň se v duši těší na asfalt, foukající vzduch, lahodnou chuť benzinu i obdivné reakce okolí.

Je to herečka, zvyklá postávat na bulvárech jižní Francie nebo vymačkávat ze svých šťastných majitelů adrenalin při průjezdech alpskými pasy, a teď dělá komedie, ačkoliv je o ni během dlouhé středoevropské zimy velmi dobře postaráno. Ostatně jako kdykoliv jindy.

Automobily Iso Rivolta

Svírat sportovní volant, sledovat krajinu přes umělecky ztvárněnou palubní desku je potěšení, zvláště když je rivolta jízdně velmi silná.

Velký motor, solidní železo z Detroitu, se pomalu zahřívá. Z dvojitých koncovek výfuku praská nespálený benzin, motor funí a na volnoběh několikrát chcípá. Ale trvá to jen chvilku, než majitel Martin Klein s rivoltou promluví. Ona se brzy uklidní, probudí se z dlouhého spánku, nechá se plynule vytáčet a v zatáčkách ukáže, že ani s přibývajícím věkem neztratila nic z hbitosti, kterou jí nadělili do vínku mistři ve svém oboru.

Automobily Iso Rivolta

Dobové testy vyzdvihují skvělou směrovou stabilitu.

Pojďme na chvilku z pohádky do reality, představíme si důstojně nejen elegantní vínovou dámu, ale také její stvořitele. Vzpomeneme spolu na poválečnou nespoutanost a na 60. léta, dobu, kdy vznikala nejfajnovější GT všech dob. Vzpomeňme na výjimečnou osobnost Renza Rivolty, člověka, jehož charakterizoval nejen bystrý obchodní úsudek, cit pro příležitost, umění skloubit funkčnost s designem a láska ke krásným věcem, ale také touha po jedinečnosti. Ačkoliv bohužel zemřel v létě 1966 ve věku 58 let, za svůj pestrý život stihl vykonat mnoho věcí...

Automobily Iso Rivolta

Americký osmiválec se ukázal pro rivoltu (a ostatně i pro další kreace automobilky Iso) jako vhodná volba.

 






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: