Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion

Test

Nedávno se stalo to, v co už snad nikdo nevěřil: kmet VW Phaeton prošel omlazovací kúrou! Jaký po ní je? Testovali jsme verzi se vznětovým šestiválce 3.0 TDI a pohonem všech kol.

Automobily Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion

Pro jedny limuzína bez výraznější image, pro další auto plné skrytých výhod. Phaeton dodnes vzbuzuje protichůdné reakce. Tak jaký je teď, když díky řadě úprav omládl?

Automobily Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion

I když zezadu facelift málem nepoznáte, své roky VW Phaeton zdatně maskuje.

Ty snad nestárneš, mohl by slýchat stejně jako padesátníci v plné síle. Konzervativní design je stále aktuální, stačilo jen upravit světlomety: do předních přidat diody, zadní LED moderněji poskládat. Nikdo by netipoval, že VW Phaeton byl žhavou novinkou roku 2002. Jenže stejně jako muži v nejlepším věku i phaeton marně kryje své neduhy. Ty se u limuzíny projevují nejvíce na zastarale působícím vnitřku. Příznivci chladných křivek nebudou proti, milovníci Mercedesu třídy S W140 (alias Mamuta) zamáčknou slzu při pohledu na podobné lampičky parkovacích čidel, ale přece jen neergonomické ovladače (třeba chlazení a větrání sedadel) nebo nečitelné symboly na tlačítkách (bílé na světle šedé) do vozu za dva miliony už dnes nepatří.

Automobily Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion

Jednoduchá palubní deska a středový panel jako ze superbu ničím nezaujmou.

Co ale nelze phaetonu upřít, je i v dnešních měřítkách impozantní komfort. Sériové vzduchové pérování hladí asfalt, ani nejsportovnější nastavení tlumičů neruší. Poctivá váha 2,2 t (BMW 730d váží 1940 kg, pravda bez čtyřkolky), dvojitá boční skla a další fajnovosti spolu s příplatkovými sedadly zajistily u testovaného kousku mimořádné pohodlí a odhlučnění i kolem 200 km/h.

Velmi jistý je v takové chvíli podvozek, mile potěšilo poslušné řízení i spolehlivé brzdy. Jen rozpohybovat celý kolos trvá: common-railový třílitr se 176 kW je pro takovou porci minimum. Spotřeba nejméně 9 l také leccos říká. Horší zprávou je, že jiný turbodiesel v nabídce nenajdete, gigantický pětilitr V10/310 k nástupce nemá. Zato v nabídce zůstává legendární motor W12 6,0 l/450 k.

Automobily Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion

Nastavte si tlumení: od měkkého k velejemnému.

Phaeton je pozoruhodné auto, které řadě lidí nic neřekne, stále ale osloví jistou sortu, pro niž jsou zavedené značky z různých důvodů tabu. Je to svébytný elegán, který sice šediví, ale je na to snad i pyšný.

Cena
3.0 TDI 4Motion               1 466 200 Kč
Testovaný exemplář        2 418 700 Kč

Automobily Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion

V6 TDI vypadá jako obr, ale klame tělem: sem patří V8 nebo W12.

Celkové hodnocení

3
+
mimořádně pohodlný podvozek
výborně odhlučněný interiér
pohodlná příplatková sedadla
prostor a pohodlí vzadu
vzdor vysoké hmotnosti snadná ovladatelnost
-
jen průměrná dynamika
vyšší spotřeba paliva
horší ergonomie některých prvků
chybí výkonnější turbodiesel
zastarale působící interiér





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Phaeton 3.0 TDI (2010)
Technické informace:
Objem motoru 2967 cm3
Výkon 176 kW
Točivý moment 500 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,6 s
Spotřeba 8,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: