Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S
Ford zabrousil nejdiskutovanější hrany mondea tak, aby mělo opět údernost kladiva. Řeže ale zatáčky stále stejně přesvědčivě?
Konstruktéři Fordu sáhli do svého vercajku, aby mondeo upravili do podoby, z které bude mít konkurence opět respekt. Opel Insignia je stále těžším soupeřem a na dveře již usilovně klepe nová verze VW
Passat. Nač tedy čekat. Nezůstalo ale jen u tvarových retuší, matador tuzemských flotil služebních vozů dostal i nové technologie, bez nichž by si již ve střední třídě připadal jako chudý
příbuzný.
Po decentním faceliftu působí mondeo nevtíravě a ještě stylověji. Maska již není tak přeplácaná. Kvalitativní posun je znát i v interiéru. Výběru materiálů byla věnována větší pozornost, stejně jako
kvalitě zpracování. Vrcholné provedení Titanium S má silný náznak prémiovosti. Kolínští vyslyšeli stesky na poněkud lacině působící stropní osvětlení a instalovali na strop stylové a velmi funkční
LED lampičky, které svítí velmi intenzivně.
Při svezení s testovanou verzí Titanium S se nám zdálo, že má ještě vytříbenější řízení. Výkonnější verze přeplňovaného zážehového dvoulitru disponuje nadprůměrnými 176 kW. Tuto verzi si ale Ford nechá dobře zaplatit. 27kW rozdíl oproti jeho slabší verzi přijde na nemalých 51 800 Kč, přičemž rozdíl v dynamice není podle „papírových“ údajů nijak výrazný.
Spíše než dynamika, kterou jaksi očekáváte, vás u testovaného provedení překvapí jeho diskrétní chování. Také hladina aerodynamického hluku je jen minimální. Přispívá k tomu i protihluková fólie na čelní sklo za 4900 Kč.
Zážehový motor asi bude kvůli své spotřebě u správců firemních autoparků jen těžko soupeřit s osvědčeným turbodieselem 2.2 TDCi. Průměrně totiž spotřebuje 10 l/100 km, v dalších kritériích má ale všechny trumfy v ruce. Nadále se dodává výhradně s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, jejíž upravený software ještě umocnil pocit zátahu motoru odspodu a zrychlil i podřazování. Čtyřválec táhne velmi plynule odspodu a je radost s ním jezdit, byť jsme subjektivně očekávali ještě výraznější zátah. Sportovní naturel je z mondea nadále cítit velmi silně. V zatáčkách se chová stále velmi jistě.
Mondeo udělalo sice relativně malý, ale velmi efektivní posun vpřed, navíc podpořený atraktivnějšími cenami.
HODNOCENÍ: 5/5
Výkonnější verze přeplňovaného zážehového dvoulitru vyniká kultivovaností. Jen stěží se však dostanete pod 10 l/100 km.
Karoserie
Délka x šířka x výška 4784 x 1886 x 1500 mm, rozvor 2850 mm, provozní/celková hmotnost 1569/2200 kg. Zavazadlový prostor 0,528/1,448 m3, objem palivové nádrže 70 l.
Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/45 R 17. Pohon předních kol, dvouspojková šestistupňová převodovka.
Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1976 cm3, největší výkon 176 kW (240 k) při 6000/min, točivý moment 340–360 Nm při 1750–4500/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 7,5 s
Nejvyšší rychlost 246 km/h
Spotřeba paliva 10,9/6,0/7,7 l/100 km
Cena
Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S 821 390 Kč
Testovaný vůz 911 230 Kč

Celkové hodnocení
kultivovanost |
pružnost motoru |
spotřeba na volné silnici |
výborně odtlumená kabina |
jízdní vlastnosti |
přesné řízené |
brzdy bez sklonu k vadnutí |
prostornost interiéru |
rychlý nárůst spotřeby v městském provozu |
nelze kombinovat s manuální převodovkou |
malý dojezd na nádrž |