Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Test

Ford zabrousil nejdiskutovanější hrany mondea tak, aby mělo opět údernost kladiva. Řeže ale zatáčky stále stejně přesvědčivě?

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Konstruktéři Fordu sáhli do svého vercajku, aby mondeo upravili do podoby, z které bude mít konkurence opět respekt. Opel Insignia je stále těžším soupeřem a na dveře již usilovně klepe nová verze VW Passat. Nač tedy čekat. Nezůstalo ale jen u tvarových retuší, matador tuzemských flotil služebních vozů dostal i nové technologie, bez nichž by si již ve střední třídě připadal jako chudý příbuzný.

Po decentním faceliftu působí mondeo nevtíravě a ještě stylověji. Maska již není tak přeplácaná. Kvalitativní posun je znát i v interiéru. Výběru materiálů byla věnována větší pozornost, stejně jako kvalitě zpracování. Vrcholné provedení Titanium S má silný náznak prémiovosti. Kolínští vyslyšeli stesky na poněkud lacině působící stropní osvětlení a instalovali na strop stylové a velmi funkční LED lampičky, které svítí velmi intenzivně.

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Úpravami prošla i koncová světla. Za perleťovou metalízu se doplácí 36 500 Kč.

Konec je i s nesourodě působícím středovým panelem palubní desky. Přístroje mají svěžejší design, ovládání příplatkového inforozhraní Convers+ je ale nadále poměrně složité a zdlouhavé na to, jak relativně úzký rozsah informací poskytuje. Na zvolenou hodnotu je třeba vždy najet a její zobrazení potvrdit. Zklamán bohužel bude nadále i ten, kdo očekává komunikaci v češtině. Opět chválíme multifunkční volant s velkými přehlednými tlačítky, která usnadňují ovládání řady funkcí, aniž řidič musí dávat při jízdě ruce z volantu. Beze změny bohužel zůstalo vnitřní madlo dveří, které u řidiče trochu ztěžuje přístup k tlačítkům ovládání zadních oken.

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Středová konzola opticky více navazuje na středový tunel a již nepůsobí roztříštěně.

Při svezení s testovanou verzí Titanium S se nám zdálo, že má ještě vytříbenější řízení. Výkonnější verze přeplňovaného zážehového dvoulitru disponuje nadprůměrnými 176 kW. Tuto verzi si ale Ford nechá dobře zaplatit. 27kW rozdíl oproti jeho slabší verzi přijde na nemalých 51 800 Kč, přičemž rozdíl v dynamice není podle „papírových“ údajů nijak výrazný.

Spíše než dynamika, kterou jaksi očekáváte, vás u testovaného provedení překvapí jeho diskrétní chování. Také hladina aerodynamického hluku je jen minimální. Přispívá k tomu i protihluková fólie na čelní sklo za 4900 Kč.

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Nová grafika přístrojů působí svěže. Pohyb v inforozhraní Convers+ je nadále komplikovaný.

Zážehový motor asi bude kvůli své spotřebě u správců firemních autoparků jen těžko soupeřit s osvědčeným turbodieselem 2.2 TDCi. Průměrně totiž spotřebuje 10 l/100 km, v dalších kritériích má ale všechny trumfy v ruce. Nadále se dodává výhradně s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, jejíž upravený software ještě umocnil pocit zátahu motoru odspodu a zrychlil i podřazování. Čtyřválec táhne velmi plynule odspodu a je radost s ním jezdit, byť jsme subjektivně očekávali ještě výraznější zátah. Sportovní naturel je z mondea nadále cítit velmi silně. V zatáčkách se chová stále velmi jistě.

Mondeo udělalo sice relativně malý, ale velmi efektivní posun vpřed, navíc podpořený atraktivnějšími cenami.


HODNOCENÍ: 5/5

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Výkonnější verze přeplňovaného zážehového dvoulitru vyniká kultivovaností. Jen stěží se však dostanete pod 10 l/100 km.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4784 x 1886 x 1500 mm, rozvor 2850 mm, provozní/celková hmotnost 1569/2200 kg. Zavazadlový prostor 0,528/1,448 m3, objem palivové nádrže 70 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/45 R 17. Pohon předních kol, dvouspojková šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1976 cm3, největší výkon 176 kW (240 k) při 6000/min, točivý moment 340–360 Nm při 1750–4500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h               7,5 s
Nejvyšší rychlost        246 km/h
Spotřeba paliva          10,9/6,0/7,7 l/100 km

Cena
Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S         821 390 Kč
Testovaný vůz                                   911 230 Kč



UPRAVENÁ PŘÍĎ
Facelift neznamená vždy nutně zlepšení. Modernizace mondea se ale povedla. Vůz dostal nový přední nárazník s výraznějším sacím otvorem a nad mlhovkami umístěné pásy světelných diod pro denní svícení. Směrovky se přestěhovaly z blatníků do krytů vnějších zpětných zrcátek. Celkové vyznění působí zdařile.

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S
Současně s modernizací mondeo dostalo i některé technické novinky původem od své někdejší sesterské značky Volvo. Ford také připravil nový navigační systém a nový ovládací panel rádia. Palubní systémy ale nadále nekomunikují česky, což je škoda. Systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu funguje bezchybně, systém varování před objekty v tzv. mrtvém úhlu občas funguje chybně a malé světélko v zrcátku není příliš nápadné.

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Automobily Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S

Celkové hodnocení

4.5
+
kultivovanost
pružnost motoru
spotřeba na volné silnici
výborně odtlumená kabina
jízdní vlastnosti
přesné řízené
brzdy bez sklonu k vadnutí
prostornost interiéru
-
rychlý nárůst spotřeby v městském provozu
nelze kombinovat s manuální převodovkou
malý dojezd na nádrž





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240 hp (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1997 cm3
Výkon 176 kW
Točivý moment 340 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,5 s
Spotřeba 7,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: