Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai ix20 1.4 CRDi

Test

Může se to zdát jako nevýhoda, přijít až jako druhý po svém koncernovém sourozenci. Lze to ale vidět i tak, že cesta už je prošlapaná, a nebude tak namáhavá. Hyundaii ix20 určitě pomůže i atraktivní vzhled.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Přibližně rok po Kii Venga obdobný model – kompaktní hatchback s vyšší stavbou karoserie, nebo chcete-li, malé MPV – uvedla na český trh sesterská značka Hyundai. Mladší sourozenci mívají život snadnější, bude to platit také u této korejsko-české dvojice? Oba modely mají totiž jako rodiště Nošovice.

Vlastně nevím, zda hovořit o jednovaječném, nebo dvouvaječném dvojčeti. „Postava“ a geny jsou stejné, tedy rozměry takřka totožné. Hyundai ix20 je sice delší o tři centimetry, ale díky nárazníku. Tvář je samozřejmě hodně odlišná. Pokud mám porovnat vzhled vengy a ix20, tak dám osobně přednost mladšímu sourozenci. Venga má sice tvary ladnější a snad i příjemnější, ix20 však svou výraznou maskou i prolisy na zádi působí dravěji, tudíž zajímavěji a přitažlivěji.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Partie vzadu také není fádní, prolisy a úzká světla ladí s pojetím přední části vozu.

Opačné pocity jsem však měl po nasednutí do vozu, kde mne v interiéru poněkud zaskočila přemíra stříbřitého plastu. Tvarování tříramenného multifunkčního volantu s koženým potahem mi připadlo sice vydařené, ale i tady se mi stříbřitý plast jeví jako nadbytečný, o výrazném orámování kolem rádia na přístrojové desce ani nemluvě. Základní ergonomické řešení je dobré a orientace mezi množstvím tlačítek mi také nedělala problém, jejich rozčlenění je logické. V přístrojové partii jsem ocenil tubusy přístrojů, jejichž zajímavý tvar je i praktický a dobře kryje přístroje před sluncem. Co mne však neoslovilo, to je modré podsvícení číselníků. Na¬štěstí se dá jeho intenzita dobře regulovat.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

V interiéru najdete zajímavé designové nápady, ergonomie je vesměs vyhovující.

Z místa řidiče je i díky vyššímu posazu a relativně tenkým sloupkům dobrý výhled, na čemž mají významný podíl také poměrně velká trojúhelníková okna s nízko položenou spodní hranou. Radost z toho mohou mít nejen řidiči, ale i cyklisté a chodci, které tak lze při odbočování včas zaznamenat. Kompaktní karoserie je přehledná, i když kvůli stoupající linii oken je výhled šikmo vzad poněkud obtížnější. Také úzké zadní okno zhoršuje výhled, ale zásadní problém v tom nevidím. U tohoto provedení ve výbavě Premium tím spíš, že při parkování pomáhá i kamera, která dění za vozem promítá do zpětného zrcátka.

Z praktických pomůcek řidiči nechybí tempomat, kontrola tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, rozmrazování předního skla pod stěrači, samozřejmě ani centrální zamykání s dálkovým ovládáním, o elektrizaci oken a zrcátek ani nemluvě. Z prvků komfortu uvedu alespoň vyhřívaná přední sedadla a inteligentní klíč a startování tlačítkem.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Díky docela dlouhému rozvoru má tento od pohledu malý vůz velkorysý prostor. Přední sedadla slušné velikosti mají přijatelné tvarování a vpředu je také dost místa pro ramena – ocenil jsem i možnost „odložit“ si loket na středovou opěrku. Z hlediska prostoru a variability se lze vyřádit zejména v zadní části vozu. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená asymetricky v obvyklém poměru 2/3, dají se však posouvat v rozsahu až 13 centimetrů, navíc se jejich opěradla dají polohovat a samozřejmě i sklopit.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Posun zadních sedaček až o 13 cm je velmi praktický. Kolena cestující vzadu však žádají, aby se tak nedělo za jejich přítomnosti.

Pokud je vzadu v kufru mezipodlaha, vznikne zcela rovná plocha. Horní podlahu lze však vyjmout a tím zavazadelník prohloubit. Když k tomu připočtu ještě dobrý vstup do kufru slušně velkými pátými dveřmi, mohu tuto partii vozu označit za velmi vydařenou. Základní velikost zavazadelníku se může pohybovat v rozsahu 440 až 570 l, přičemž minimální objem se vztahuje k druhé řadě v základní pozici a s mezipodlahou, maximální rozsah je pak se sedadly posunutými vpřed a prohloubením. V případě dvoumístného uspořádání interiéru roste objem až na 1486 l, ovšem sklopená sedadla tu tvoří schod. Škoda že sedačky nelze jako například u roomsteru vyjmout, to by se hodilo při přepravě například bicyklů.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Základní zavazadelník se dá zvětšit posunem nebo sklopením zadních sedaček a odstraněním horní podlahy, což ho prohloubí.

Hyundai ix20 je také dobrým příkladem, jak rychle u menších vozů roste rozsah základní výbavy a zejména škála bezpečnostních a komfortních prvků. Právě v oblasti bezpečnosti ix20 potěší, dokonce již v základním stupni, což je příjemné pro posádky i marketingové odborníky. Bezpečnostní prvky nejsou vyhrazeny jen pro nejvyšší výbavu, ABS a airbagy (přední řidiče a spolujezdce, boční vpředu, hlavové vpředu a vzadu) jsou k dispozici již od základní výbavy Star. ESP se všemi dalšími asistenty (stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem BA, systém řízení prokluzu kol TSC s asistentem rozjezdu do kopce HAC) je ve výbavě již od středního stupně Comfort. Hyundai ix20 má ve všech stupních také aktivní přední opěrky hlavy a vzhledem k rodinnému charakteru vozu samozřejmě nechybějí ani úchyty Isofix pro dětskou sedačku.

Rodinnému charakteru automobilu také odpovídá naladění podvozku směrem ke komfortu. To se vydařilo a v něm se kromě vzhledu nejvíc liší ix20 od vengy, která vsadila na tužší nastavení. Vzhledem k předpokládané zákaznické skupině mně tohle pojetí podvozku připadá logičtější. Ten vcelku dobře filtruje drobné nerovnosti, nicméně mne udivily rázy, které někdy poslaly do vozu a karoserie některé kanály a díry. Tak velké zase nebyly, jinak bych se jim vyhnul. Komfortní pojetí má i své důsledky, kromě přece jen větších náklonů, s nimiž se ale u vozu s vyšší stavbou karoserie počítá, je to také minimum informací od předních kol. Počítat je třeba – zejména na dálnici – také s citlivostí na boční vítr, zejména pokud jedete v minimálním obsazení a bez zátěže.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Panoramatické střešní okno velkorysých rozměrů je dvoudílné (přední část elektricky posuvná) a pochopitelně jen za příplatek (25 000 Kč).

Testovaný vůz měl pod kapotou silnější turbodiesel o výkonu 66 kilowattů. Po pravdě řečeno vůbec netoužím vyzkoušet slabší variantu, protože i silnější naftový s papírově vyhovujícím výkonem – 90 procent výkonu od 1500 otáček – uděloval vozu zrychlení na dvojku i trojku jen váhavě, živější byl až při otáčkách kolem hranice 2000. Naštěstí je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, jejíž nakrátko poskládané rychlosti a přesně vymezené dráhy umožňovaly takřka sportovní řazení, a tedy rychlou reakci na chování motoru. Spotřebou jsem v testu zaostal i za svým očekáváním, průměr byl kolem šesti litrů na 100 km.

Hyundai ix20 vzhledem k rozsahu výbavy a zajímavě nastavené cenové politice jistě zamíchá kartami ve svém segmentu. Zda díky dravějšímu vzhledu a podvozku přívětivějšímu rodinné jízdě porazí staršího sourozence, to ukáže čas.

Automobily Hyundai ix20 1.4 CRDi

Nenápadný společník sice trochu brumlá, ale uvnitř je odhlučnen. Mohl by být živější.


Závěr

Na malé auto prostorný interiér společne s komfortně naladěným podvozkem umožňují příjemné cestování. Pro mnohé rodiny bude důležitá i široká bezpečnostní výbava. Nejvyšší stupeň výbavy má i řadu luxusních prvku, které však výrazně zvyšují cenu.

HODNOCENÍ: 7/10

Základní cena: 491 900 Kč
Cena testované verze: 536 900 Kč

Celkové hodnocení

3.5
+
prostornost
spotřeba
šestistupnová převodovka
pětiletá záruka
variabilita
ergonomie
-
méně přehledná tlačítka kolem rádia
citlivost na boční vítr
jízdní vlastnosti





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Hyundai ix20 1.4 CRDi 90 hp
Technické informace:
Objem motoru 1396 cm3
Výkon 66 kW
Točivý moment 220 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 14,5 s
Spotřeba 4,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: