Škoda Yeti 1.4 TSI Active
Škoda Yeti teprve před nedávnem dostala motor 1.4 TSI, který zacelil mezeru mezi 1.2 a 1.8 TSI. Nejprodávanější SUV českého trhu má šanci své postavení na trhu ještě upevnit.
S nově nabízenou čtrnáctistovkou s výkonem 90 kW yeti cílí na zákazníky, kterým se agregát 1.2 TSI zdál příliš slabý a 1.8 TSI, který je stejně jako vznětové verze, zase poměrně drahý. Oproti prvnímu
je testovaná verze ve srovnatelné výbavě dražší o 23 000 Kč, oproti druhému levnější o propastných 118 000 Kč. Jedenapůlsekundový rozdíl v akceleraci oproti dvanáctistovce se v praxi zdá ještě větší.
S motorem 1.4 TSI se již nemusíte tolik omezovat, ani pokud se jedná o dynamiku i zatížení vozu. A to zejména na dálnici, kde čtrnáctistovka táhne výrazně lépe.
Dodává se výhradně s předním pohonem, je tedy určen zejména pro ty, kdo chtějí automobil SUV, ale neopustí s ním silnici, byť světlost 180 mm je stejná jako u provedení 4x4. Pozvolný nárůst točivého
momentu zajišťuje plynulou akceleraci a velmi dobrou trakci. Také testovaná spotřeba 7,7 l/100 km vypadá rozumně naměřená spotřeba 7,7 l/100 km. Potěší i velmi dobrý akustický komfort.
Zejména ve výbavě Active za 425 800 Kč je tento model ušitý na míru pro středo- a východoevropské trhy. Jedná se o automobil se solidní konstrukcí a kvalitním zpracováním. Výhodná cena se ale odrazila v ručně ovládaných sklech zadních dveří a černých vnitřních klik, díky nimž je tato verze předurčena pro ty, kdo tolik nehledí na efekt. Klimatizace je ve standardu, z funkčních prvků si ale musíte připlatit 4900 Kč za přední mlhovky či 8400 Kč za rádio, a asi jen málokdo odolá kolům z lehké slitiny v cenách od 13 300 do 19 800 Kč. Výsledná cena se tedy hravě vyšplhá k částkám, které dáte za konkurenční asijské modely Hyundai ix35 2.0 l/120 kW (449 900 Kč) či Nissan Qashqai 1,6 l/84 kW (464 900 Kč).
HODNOCENÍ: 4/5
Motor 1.4 TSI je dobrým kompromisem z hlediska dynamiky i spotřeby. Dodává se pouze s pohonem předních kol.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4223 x 1793 x 1691 mm, rozvor 2578 mm, provozní/celková hmotnost 1375/1920 kg. Zavazadlový prostor 0,405–0,510/1,580–1,760 m3, objem palivové nádrže 60 l.
Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/60 R16. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.
Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 1197 cm3, nejvyšší výkon 90 kW (122 k) při 5000/min, točivý moment 200 Nm při 1500–4000/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 10,5 s
Nejvyšší rychlost 185 km/h
Spotřeba 8,9/5,9/6,8 l/100 km
Cena
Yeti 1.4 Active 425 800 Kč
Testovaná verze 469 000 Kč
Celkové hodnocení
kultivovanost a odhlučnění motoru |
variabilita interiéru |
hodnotné materiály |
kvalitní zpracování |
úsporný motor |
obratnost a ovladatelnost |
design |
přehledná karoserie |
při klidné jízdě rozumná spotřeba |
dobře vyvážené řízení |
v porovnání s asijskou konkurencí sporá základní výbava |
jen průměrně velký zavazadelník |
drahé příplatkové prvky |
při větším zatížení rychlý nárůst spotřeby |