Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Astra ST 2.0 CDTI

Test

Optické zvětšení používají některá zvířata k zastrašení nepřítele. Podobnou taktiku zvolil v poslední době také opel, Astra ST není výjimkou. Budou však vnější rozměry v třídní bitvě rozhodující?

Automobily Opel Astra ST 2.0 CDTI

Kombi od nové astry bylo ještě teplé, když jsem ho vyzvedával ve Štiříně po národní novinářské prezentaci. A tak jsem mohl ideálně zahřátému motoru pěkně šlápnout na krk. Na měření spotřeby bude času dost později.

Nápis CDTI na víku kufru ovšem neříká zdaleka všechno o tom, co dodává tomuto šmrncovně střiženému automobilu sílu. Pod kapotou totiž může být jeden z celkem čtyř turbodieselů. A já vyfasoval hned pro začátek rovnou ten nejsilnější. Dvoulitr o výkonu 160 k je momentálně to nej... dražší, co tzv. Sports Tourer pohání. Důstojným partnerem mu v testovaném voze byla nejvyšší výbava Cosmo, doplněná ještě několika příplatkovými prvky.

Automobily Opel Astra ST 2.0 CDTI

Astra ST má šanci zaujmout nejen svým vzhledem, ale také cenovou politikou, základní verze je namířená proti největšímu konkurentovi.

Aby kombík nižší střední třídy s takhle silným turbodieselem „nejel“, to snad ani není možné. Takže jediné, co můžete v souvislosti s dynamikou a jízdními vlastnostmi ještě vylepšovat, je tuhost tlumičů, a to díky příplatkovému systému FlexRide. Podobně jako ve větší insignii jsou rozdíly mezi režimy sport, normal a tour opravdu cítit. A to je dobře, protože po zimě je kvalita povrchu většiny našich silnic zralá pro komfortní volbu. Hned jak to ale pan ministr Bárta dá do pořádku, přepnu do módu Sport.

Automobily Opel Astra ST 2.0 CDTI

Tlačítek je v astrě sice habaděj, ale aspoň jsou soustředěna do středového panelu a všechna jsou zhruba stejně dostatečně velká.


Astra však dokáže i na 17palcových kolech cestujícím taktně zamlčet spoustu zimních šrámů na silnici. Obecně lze říci, že přinejmenším ve vrcholné konfiguraci dává tento opel aspoň trochu smysl označení Sports Tourer. No a pokud i přesto budete jezdit spíš tour než sport, odměnou vám bude spotřeba pod 5,5 l/100 km.

Žádný model nižší střední třídy se v Česku nevyhne srovnání s domácí octavií. Opel jako by na to byl připraven, vytasil zbraň v podobě velkorysých vnějších rozměrů i skromné základní ceny. Při porovnávání objemu zavazadlového prostoru se však před rekordmanem musí sklonit. Chybějících zhruba sto litrů se snaží vynahradit alespoň promyšlenými detaily. Patří k nim rolovací kryt kufru se dvěma polohami (v té horní podstatně omezuje výhled dozadu), sklápění opěradel z prostoru kufru (také jen ve vyšších výbavách) či možnost volby odklopení sedáků (bez nutnosti vyndávat hlavové opěrky).

Automobily Opel Astra ST 2.0 CDTI

Nechybí prostup v zadním opěradle, ližiny na bocích kufru jsou součástí výbavy. Roletku je možné schovat pod dno kufru.

Bohužel tolik péče už nebylo věnováno zadním sedadlům v oblasti prostoru. Především nohy mají omezené pole působnosti, a to nejen co se týče kolen, ale také nártů. K čemu je tedy rozvor větší než u Octavie Combi? Myslím, že umění spočívá spíš v poskytnutí co největšího vnitřního prostoru při zachování kompaktního zevnějšku... Na druhou stranu je jasné, že právě design je pro spoustu zákazníků rozhodující a dají mu přednost před někdy až zbytečnou honbou za litry a hrou s milimetry.

Celkově Sports Tourer spíš překonal moje očekávání. Že bude schopný z hlediska jízdních vlastností, napověděl už hatchback. Dostatečně velký zavazadlový prostor s mnoha užitečnými detaily (byť některé jsou jen za příplatek) dobrý dojem korunoval.

Automobily Opel Astra ST 2.0 CDTI

Vrcholná naftová motorizace nebude bestsellerem, i když jede skvěle. Trochu hůř v zimě startuje.


Závěr

Přestože se nerad nechávám opít rohlíkem, Astra ST mě docela oslovila. Nůžky cenového zvýhodnění oproti přímému konkurentovi se s přibývajícími koňmi i výbavou rozevírají. Prostorový handicap však trvá. Nepotřebujete-li maximální objem, je to dobrá volba.

HODNOCENÍ: 8/10

Základní cena (Astra ST 2.0 CDTI): 483 000 Kč
Cena testovaného provedení: 562 400 Kč

Celkové hodnocení

4
+
promyšlené detaily kufru
přesné řazení
poměr výkonu a spotřeby
-
prostor pro nohy vzadu
starty v mrazu
příplatek za parkovací asistent





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI 160 hp (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1956 cm3
Výkon 118 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,5 s
Spotřeba 5,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: