Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Test

Na krátký test jsme si do redakce pozvali nový Volkswagen Sharan s motorizací 2.0 TDI/103 kW, která bude tvořit těžiště prodejů po celé Evropě.

Automobily Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Na setkání s novou generací velkého MPV drobnohled rozhodně nepotřebuji. Oproti svému již tak dost rozměrnému předchůdci ještě povyrostla. Ten centimetr ubraný na výšce opravdu znát není, naopak zhruba 20 cm přidaných na délku se projevilo mj. na zvětšení zavazadlového prostoru. To jsem ocenil zvlášť u sedmimístné verze, kde při plném obsazení nemusím hledat kufr zvětšovacím sklem, protože k dispozici zbývá slušných 300 litrů. Dvě sedadla ve třetí řadě (za příplatek min. 31 700 Kč) se však podepsala na malém snížení maximálního objemu z 2430 litrů u pětimístné verze na 2297 litrů. Spíš než zmenšení celkové přepravní kapacity lituji „zabitého“ prostoru, který je skrytý pod sklopenými opěradly šestého a sedmého sedadla.

Automobily Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Šesté a sedmé sedadlo zabere 227 l, takže se základní objem zmenší na 658 l.

Přístup k sedadlům třetí řady je perfektní, horší už je to s jejich rozkládáním. Zatímco opěradla se nejlépe uvedou do vzpřímené polohy z pátých dveří (mají dokonce dvě polohy sklonu), se sedáky je nutné manipulovat zvlášť, a sice odpředu. Zapadnutí do přepravní polohy vyžaduje ráznější zacházení. To vše je zřejmě daň za zvýšenou pevnost konstrukce, která nabízí uchycení dětských sedaček pomocí isofixu.

Automobily Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Klimatizaci pro druhou řadu sedadel lze ovládat zpředu i na samostatném panelu vzadu.

Také používání bočních posuvných dveří má svá pravidla. Otevření je bezproblémové, s výjimkou situace, kdy auto pokryje vrstva ledu – normální dveře přinejhorším „odtrhnete“, namáhání smykem však led odolává, navíc je potřeba odstranit rampouchy ve vodicí drážce. Horší je to při zavírání, kdy se člověk logicky snaží táhnout za madlo ve směru podélném a neuvědomí si, že je nejprve nutné jej odjistit ve směru příčném. Chce to jen zvyk.

Automobily Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Odklopit, složit a odsunout krajní sedadla lze jedním pohybem – račte vstoupit.


Plusy i minusy jsem našel i v samotném kufru a týkají se roletky. Vadí mi, že nemá vedení, po cestě ještě k tomu zavadí o bezpečnostní pásy pro třetí řadu sedadel. Na druhou stranu chválím promyšlené uložení lišty s roletou do zadní a horní části kufru v sedmimístné konfiguraci tak, že nezabírá ani kousek využitelného prostoru. Velmi dobrou zprávou pro stěhovavé uživatele je možnost sklopení opěradla u sedadla spolujezdce vpředu.

Další dva nešvary souvisejí opět s nepřízní počasí na přelomu starého a nového roku. Při nočních teplotách okolo –10 ˚C se ráno nechtělo do práce ventilátoru topení, zřejmě zamrzla voda, která po předchozí jízdě někde zkondenzovala. Nízké teploty by mohly stát i za ztuhlým těsněním, které mě nutilo zavírat dveře řidiče vždy napodruhé.

Automobily Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Pro maximální využití praktického talentu sharanu doporučuji sklápení předního opěradla ve verzi Trendline za příplatek 7800 Kč.


Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 koní je pro sedmimístný sharan jako dělaný. Je dobře odhlučněný, silný a úsporný. K udávané kombinované spotřebě jsem se přiblížil na vzdálenost jedné desetiny litru jen velmi klidnou jízdou, běžně lze dosáhnout průměru 6,5 l/100 km, a když jsem trochu pospíchal, vyšplhala spotřeba jen na 7 litrů. To je vzhledem k rozdílům v dynamice velmi malé rozpětí, a to je dobře. Nemusíte se proto stresovat, jestliže okamžitě neposlechnete elektronického rádce řazení a necháte motor vytočit o trochu víc.

Ostatně motor sharanu neumdlévá ani nad hranicí 4000 otáček, což je u turbodieselu docela výjimka. I když budete jezdit za sedm litrů, potěší vás při dotankování do plna údaj palubního počítače o dojezdu – 1000 kilometrů. Ve skutečnosti není dojezd u rodinného auta zas tak důležitý, protože si děti vynutí častější zastávky (na čerpacích stanicích) stokrát opakovanou otázkou: „Kdy už tam budeme?“

Základní cena: 765 700 Kč
Cena testovaného vozu: 895 900 Kč

Automobily Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Rozdíly mezi spotřebami při různých stylech jízdy jsou velmi malé, kolem litru na 100 km.


Závěr

Co se dalo čekat od nového sharanu než dobré jízdní vlastnosti, prostornost a úsporný turbodiesel? Až na pár detailu očekávání splnil, ve srovnání s alhambrou jej znevýhodnuje o něco vyšší cena. Oceňuji využitelnost kufru i v sedmimístném usporádání a komfortní podvozek.

HODNOCENÍ: 9/10

+
komfortní podvozek
nízká spotreba
velký kufr
přístup ke třetí řade sedadel
-
horší manipulace se sedadly třetí řady a krycí roletou kufru
(ne)dovírání dverí





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140 hp BlueMotion (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1968 cm3
Výkon 103 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,9 s
Spotřeba 5,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: