Subaru Impreza XV 2.0 D
Oplastování karoserie je nejvýraznější změnou Imprezy XV. Díky skvělému pohonu všech kol však projede vše. A je s ní sranda.
Impreza XV se mi vizuálně nijak zvlášť nelíbí (kola zapadlá v širokých lemech, masivní střešní ližiny atd.), ale tady jde o funkčnost. V tom případě může plastové obložení vozu skutečně pomoci a
zabránit případnému poškrábání či poškození laku na „intimních“ místech auta. Testovaná verze není zvýšená, jak XV běžně bývá, a to kvůli tomu, že by vyšší karoserie neplnila nesmyslné emisní normy.
Také to nechápete? No, nechme to být, zřejmě to jen těžko můžeme změnit.
Interiér je hezčí než v normální impreze. Pohodlná sedadla s vedením těla jsou, stejně jako další prvky, vyvedena v povedené barevné kombinaci. Nechybějí odkládací prostory, přehledné audio,
klimatizace a vyhřívání sedadel (s průměrnou rychlostí zahřátí). Nízký posaz za volantem a dobrý výhled už známe (stejně jako kvalitní, svítivé světlomety).
Nejvíc mě samozřejmě zajímá jízda. XV má tvrdší podvozek pro sportovnější jízdu, ale v zatáčkách se naopak docela dost naklání a při zvlněné vozovce se zase docela pohupuje. To mi úplně nevyhovovalo. Stejně jako prudké rázy do celé karoserie, a to i při přejezdu jen průměrné nerovnosti. V tomto ohledu působí Impreza XV trochu papírovým dojmem.

Symmetrical AWD rozděluje v ideálních podmínkách sílu v poměru 50:50. Nechybí centrální diferenciál LSD.
Jenže to je z nedostatků asi tak všechno – protože pak tu máme podvozek, pohon všech kol, brzdy a přesné řízení. Klikaté okresky pokryté vrstvou sněhu ukazují, jak dokáže být citlivý stálý pohon všech kol zábavný. Stačí rozhozením překonat přirozenou nedotáčivost a pak už si lze užívat čitelné a radostné klouzání. Trakce je skvělá, opakovaně jsem při couvání ze zasněženého kopce zařadil jedničku, všechna kola se zakousla do sněhu a auto za vteřinu sebevědomě stoupalo vzhůru...
Klouzáním se budete bavit opravdu náramně, a pokud máte k dispozici dostatečnou plochu, můžete se na dvojku točit dokola, dokud se vám nezatočí hlava. Auto je čitelné, skvěle brzdí, reaguje na povely volantu (jen řízení by mohlo být přímější) a hlavně síla plochého motoru je k dispozici již v relativně nízkých otáčkách.
Základní cena: 680 000 Kč
Cena testovaného vozu: 690 800 Kč
Závěr
Za Imprezu XV zaplatíte víc než treba za Suzuki SX-4. Ale získáte za to rozhodne lepší podvozek, pohon a skvelý motor. Ovšem jelikož u nás se neprodává zvýšená XV, ušetril bych 10 000 Kc a mel hezcí a rychlejší Imprezu 2.0D Active.
HODNOCENÍ: 8/10
pružný motor |
pohon všech kol |
jízdní vlastnosti |
obratnost |
audio |
rázy do karoserie na nerovnostech |
pohupování na vlnité silnici |