Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Impreza XV 2.0 D

Test

Oplastování karoserie je nejvýraznější změnou Imprezy XV. Díky skvělému pohonu všech kol však projede vše. A je s ní sranda.

Automobily Subaru Impreza XV 2.0 D

Impreza XV se mi vizuálně nijak zvlášť nelíbí (kola zapadlá v širokých lemech, masivní střešní ližiny atd.), ale tady jde o funkčnost. V tom případě může plastové obložení vozu skutečně pomoci a zabránit případnému poškrábání či poškození laku na „intimních“ místech auta. Testovaná verze není zvýšená, jak XV běžně bývá, a to kvůli tomu, že by vyšší karoserie neplnila nesmyslné emisní normy. Také to nechápete? No, nechme to být, zřejmě to jen těžko můžeme změnit.

Interiér je hezčí než v normální impreze. Pohodlná sedadla s vedením těla jsou, stejně jako další prvky, vyvedena v povedené barevné kombinaci. Nechybějí odkládací prostory, přehledné audio, klimatizace a vyhřívání sedadel (s průměrnou rychlostí zahřátí). Nízký posaz za volantem a dobrý výhled už známe (stejně jako kvalitní, svítivé světlomety).

Automobily Subaru Impreza XV 2.0 D

Sedadla jsou pohodlná a nízko uložená. V zatáčkách dobře drží telo díky bočnímu vedení.


Nejvíc mě samozřejmě zajímá jízda. XV má tvrdší podvozek pro sportovnější jízdu, ale v zatáčkách se naopak docela dost naklání a při zvlněné vozovce se zase docela pohupuje. To mi úplně nevyhovovalo. Stejně jako prudké rázy do celé karoserie, a to i při přejezdu jen průměrné nerovnosti. V tomto ohledu působí Impreza XV trochu papírovým dojmem.

Automobily Subaru Impreza XV 2.0 D

Symmetrical AWD rozděluje v ideálních podmínkách sílu v poměru 50:50. Nechybí centrální diferenciál LSD.


Jenže to je z nedostatků asi tak všechno – protože pak tu máme podvozek, pohon všech kol, brzdy a přesné řízení. Klikaté okresky pokryté vrstvou sněhu ukazují, jak dokáže být citlivý stálý pohon všech kol zábavný. Stačí rozhozením překonat přirozenou nedotáčivost a pak už si lze užívat čitelné a radostné klouzání. Trakce je skvělá, opakovaně jsem při couvání ze zasněženého kopce zařadil jedničku, všechna kola se zakousla do sněhu a auto za vteřinu sebevědomě stoupalo vzhůru...

Klouzáním se budete bavit opravdu náramně, a pokud máte k dispozici dostatečnou plochu, můžete se na dvojku točit dokola, dokud se vám nezatočí hlava. Auto je čitelné, skvěle brzdí, reaguje na povely volantu (jen řízení by mohlo být přímější) a hlavně síla plochého motoru je k dispozici již v relativně nízkých otáčkách.

Základní cena: 680 000 Kč
Cena testovaného vozu: 690 800 Kč

Automobily Subaru Impreza XV 2.0 D

Boxer diesel je povedený motor, který vyniká zejména točivým momentem. Pro 4WD duležité.

Závěr

Za Imprezu XV zaplatíte víc než treba za Suzuki SX-4. Ale získáte za to rozhodne lepší podvozek, pohon a skvelý motor. Ovšem jelikož u nás se neprodává zvýšená XV, ušetril bych 10 000 Kc a mel hezcí a rychlejší Imprezu 2.0D Active.

HODNOCENÍ: 8/10

+
pružný motor
pohon všech kol
jízdní vlastnosti
obratnost
audio
-
rázy do karoserie na nerovnostech
pohupování na vlnité silnici





Tagy: d, 2.0, xv, impreza, Subaru, boxer, SUV
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Subaru Impreza 2.0D XV (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9 s
Spotřeba 5,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Častá trasa českých dovolenkářů nás nechala ověřit kvality dvou cestovních etalonů. Pod koly Japonce…

Už se nemůžete dočkat, až se v pátek otevřou veletržní brány? Dejte si s námi malou ochutnávku. Na…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: