Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 60 000 km

Dlouhodobý test

Zapůjčit si superb na 100 000 km se ukázalo jako dobré rozhodnutí. Zatímco dosud byly problémy spíše drobné, krátce po 2. servisní návštěvě škodovka za málem milion korun poprvé vážněji klopýtla.

Automobily Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 60 000 km

V auto motor a sportu číslo 5 jsme při příležitosti poloviny dlouhodobého testu na 100 000 km provedli zásadní zhodnocení dosavadních, více než ročních zkušeností. A superb dopadl dobře, zejména provozní náklady byly nízké (i díky nezapočítání 2. servisní návštěvy, která se absolvuje až po 60 000 km). Pár drobností, které nás potrápily, lze přičíst z půlky vozu, z druhé půlky ne zrovna zručným mechanikům. A jako bychom vcelku pozitivním závěrem vše zakřikli. Sotva jsme vůz převzali ze servisu po druhé povinné prohlídce, škodovka si pěkně zatrucovala.

Automobily Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 60 000 km

Příplatkové řazení na volantu používáme často. Ještě častěji nás ale vůz varuje před neexistující poruchou osvětlení...


Nejprve se varovně rozsvítilo světlo palivového filtru, hned po něm kontrolka motoru a jindy divoký motor o výkonu 125 kW přešel do nouzového režimu, při němž se superb ploužil hůř než naložená avie – to prosím není nadsázka, ale fakt. Kontrolka filtru by vás ještě neměla roztrpčit, může se stát, že dojde k nedostatečnému spálení pevných částic a filtr se zanese. Obvykle by mělo pomoci držet motor ve středních otáčkách, tím zvýšit teplotu spalin a problém bude pryč. V tomto případě jsme ale na reakci čas neměli, hned po nastartování se motor nahlásil marod a nechtělo se mu jet.

Skutečně velmi nouzovým režimem jsme se dobelhali do servisu, po minulých zkušenostech raději rovnou tam, kde nám před půl rokem jako jediní správně seřídili neopatrným mechanikem ze servisu v Kosmonosích natvrdo sklopené bixenony. Tedy do Auto Adámek na Praze 4, kde vše opět zafungovalo, jak bychom od servisu u vozu za bezmála milion korun očekávali. Do odpoledne byla zjištěna i odstraněna závada – šlo o vadný snímač tlaku ve filtru pevných částic, vše naštěstí zdarma, neboť vůz je ještě v záruce. Zajímali jsme se i o případnou možnost zapůjčit si náhradní vůz po dobu opravy, ale bohužel zde jsou možnosti omezené – zvláště když superb vlastně nebyl nepojízdný.

Automobily Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 60 000 km

Vzadu na délku je místo královské, vpředu už prostoru tolik není. Posaz je ale díky širokým možnostem seřízení příjemný.


Náš superb je zřejmě tak trochu potutelný, protože i nadále někdy den, někdy týden varuje před neosvětlenou zadní SPZ. Tuto chybu jsme nahlásili před povinnou prohlídkou, nebýt záruky stála by oprava přesně 1002 Kč, ale ještě v den, kdy jsme auto vezli z Boleslavi zpět do redakce, varovné oranžové světélko opět zazářilo. Po nějakých padesáti tisících dal o sobě zase vědět (také planý) poplach ohledně poklesu tlaku v pneumatice. Na jednu stranu to jsou drobnosti, jeden proradný kontakt a možná zanesené čidlo ABS, na druhou nás jako uživatele docela luxusního a jinak chváleného vozu žluté varovné kontrolky rozčilují, čekali bychom je u vozu s větším kilometrovým proběhem, nebo aspoň nižší cenou.

Test pochopitelně pokračuje dál a my vás budeme po dalších 15 000 kilometrech informovat o tom, jak si luxusní škoda stojí. Jak my v redakci, tak čtenáři ale jistě rádi přivítají i případné vaše zkušenosti. Pište do redakce své dojmy, klady i zápory, nejzajímavější reakce na závěr testu otiskneme.



TECHNICKÉ ÚDAJE

Karoserie
Délka x šířka x výška 4838 x 1817 x 1462 mm, rozvor 2761 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1515/2135 kg. Zavazadlový prostor 0,565/1,670 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 205/55 R 16, na testovaném voze 225/45 R 17 (letní Pirelli P Zero Rosso). Pohon předních kol, šestistupňová dvouspojková samočinná převodovka DSG.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1968 cm3, největší výkon 125 kW (170 k) při 4000/min, točivý moment 350 Nm při 1750-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h              9,0 s
Nejvyšší rychlost       220 km/h
Spotřeba                  7,8/4,8/6,7 l/100 km

Cena
2.0 TDI PD Ambition DSG       841 900 Kč
Testovaný vůz                       922 600 Kč


+
• Výkonný a pružný motor
• Dobrá dynamika
• Rychlá převodovka
• Příznivá spotřeba
• Solidní jízdní vlastnosti
• Dobrá stabilita ve vyšších rychlostech
• Značný prostor vzadu podél i na hlavu
• Mimořádný zavazadlový prostor
• Vysoká užitečná hmotnost
• Vynikající dojem kvality
• Velmi dobrá výbava
• Důsledné odhlučnění interiéru
• Účinná a neobtěžující automatická klimatizace
• Od verze Ambition sériově aktivní bixenony
• Deštník jako praktický doplněk
• Přijatelné ceny za příplatky
• Cenově příznivá 4letá záruka
• Dlouhé servisní intervaly
-
• Nepřehledná karoserie
• Špatný výhled šikmo vpřed a dozadu
• Příliš „opatrná“ parkovací čidla
• Aktivace čidel jen manuálně nebo po zařazení zpátečky
• Značný ostřik bočních oken a zrcátek
• Horší filtrace krátkých nerovností na 17” kolech
• Více zatížená přední náprava
• Nutnost pořizovat dražší a méně komfortní pneumatiky s vyšším hmotnostním indexem
určené především pro SUV (verze XL)
• Větší prodleva motoru v nízkých otáčkách
• Málo místa pro řidičovo pravé koleno
• Úzká karoserie
málo místa na šířku vzadu
• Menší množství i velikost odkládacích prostor
• Sotva průměrný objem nádrže
• Nevyznačené místo
kde se ukrývá tlačítko pro otvírání celé zadní stěny
• Pomalejší nástup topení (nezávislé za 23 300 Kč)





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Superb 2.0 TDI 170 hp DPF AT (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1968 cm3
Výkon 125 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h s
Spotřeba 5,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: