Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 40 000 km

Dlouhodobý test

Teprve nyní, více než rok po premiéře superbu, přichází na trh další vůz s originální dvojitou výklopnou stěnou: BMW 5 GT. Jak nám systém Twindoor funguje na redakčním voze? A jak hodnotíme vnitřní prostor vozu?

Automobily Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 25 000 km

Od minulého, druhého dílu našeho dlouhodobého testu uběhlo sotva pár měsíců, ovšem notně vytěžovaný superb už má na počitadle kilometrů hodnotu 40 000! Což rozhodně není málo, vzhledem k tomu, že jsme si zcela nový vůz převzali na stotisícový test teprve letos v lednu. O to intenzivnější jsou ovšem naše zážitky, z nichž vám tentokrát zprostředkujeme především ty zaměřené na vnitřní prostor.

Zásadní inovací nové Škody Superb se před rokem stala výklopná zadní stěna složená ze dvou dílů a umožňující otvírat buď jen plechovou část na způsob sedanu, anebo celé dveře včetně okna jako u liftbacku. Výhodu to má především stylistickou – superb vypadá na první pohled jako reprezentativní sedan, který si nezadá s manažerským hitem VW Passat, ovšem díky výklopné stěně nabízí větší praktičnost. Řada uživatelů si nechce nebo nemůže koupit liftback (například Mazdu 6 či Ford Mondeo) z čistě stylistických a reprezentativních důvodů (a to samé platí pro kombi), a tak pro ně může být silueta sedanu, ale praktičnost dvouprostorové karoserie v případě Škody Superb mnohem důležitějším lákadlem, než se zdá. A i po příchodu nového kombi (jakkoli se s kolegy shodneme, že v tomto případě je „rodinná“ verze stylisticky mnohem vyváženější), navíc jen s minimálním navýšením 20 000 Kč, tak zůstane jistě i nadále dost příznivců skorotříprostorové výchozí varianty.

 Automobily Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG Ambition po 25 000 km
Superb vypadá jako reprezentativní sedan, který si nezadá s manažerským hitem VW Passat, ovšem díky výklopné stěně nabízí větší praktičnost.

Po devítiměsíční zkušenosti se systémem Twindoor můžeme prohlásit, že je to velmi příjemný doplněk – když by existovala možnost ušetřit pár tisícovek za tuhle „vychytávku“, spíš bychom vás od toho zrazovali. Po naprostou většinu času vyklápíme jen plechovou část, ale jsou chvíle, kdy je obří vstupní prostor nabízený po vyklopení celých dveří velmi vítaný: kolegové s kočárky jsou uneseni, pravidelní návštěvníci Ikey taktéž. Pro lepší převoz dlouhých předmětů by se hodilo výš umístěné dno, které by navazovalo na výztuhu mezi podběhy a sklopená opěradla, což řeší dvojitá podlážka za 5000 Kč. Doporučit ji můžeme i proto, že základní objem zavazadlového prostoru (navíc s plnohodnotnou rezervou, mimochodem nyní dodávanou už jen za příplatek 1400 Kč) činí královských 0,565 m3, takže na nějaký ten litr místa nemusíte hledět.

Zavazadlový prostor je vůbec skvěle řešený, snad jen trochu úzký, ale jinak plný praktických háčků, nechybějí zavíratelné schránky za podběhy ani zásuvka třeba pro lednici. A když potřebujete, můžete před sklopením děleného opěradla vyjmout i celý sedák. Méně nadšení jsme z prostoru uvnitř. Proklamovaná rekordní délka pro nohy vzadu je skutečně výborná, jenže její praktické využití – pokud nejste šéf nějaké bohaté firmy a nevozí vás řidič – je dost sporná. Superb je mnohem více „řidičské“ auto, a tak bychom přivítali více péče věnované „tomu za volantem“. Zde se projevuje jedna z výraznějších nevýhod luxusní škodovky, a sice málo místo pro pravé koleno. Na delších cestách by se také hodila možnost upravit si sklon sedáku, i když posaz za volantem se hledá poměrně snadno a kvalita předních sedáků i opěradel je prvotřídní. Ani po cestě do Bratislavy a zpět, kdy se za den lehce natočí sedm stovek kilometrů, není znát žádná únava ze sedadel.

Z hlediska průběhu testu chválíme sedmnáctipalcové letní pneumatiky Pirelli P Zero Rosso za jejich jízdní vlastnosti v zatáčkách a zejména odolnost vůči akvaplaningu, horší už je to s komfortem - všechny malé nerovnosti nám superb dává pocítit. I s tak sportovním vzorkem (a často uspěchaným jízdním stylem) dosahujeme stále nečekaně příznivé spotřeby paliva mezi 7 a 8 l a kromě drobností (dva dny kontrolní systém varoval, že máme prasklou některou z žárovek ve světlometu, ale nebyla to pravda) nás superb netrápí ani žádnými poruchami či projevem nekvalitního zpracování. Tak schválně, jestli mu to vydrží do konce stotisícového testu!



NA OKRAJ: Detaily, které stojí za zmínku

• Samočinná klimatizace pracuje na výbornou. Její automatický režim skutečně funguje, příjemnou funkcí je možnost zvolit normální nebo zvýšenou rychlost větráku pomocí dvojího stlačení tlačítka Auto. To obvykle nabízejí jen prémiové modely vyšších kategorií.

• Vnitřní osvětlení dvojicí diod už známe delší dobu z Audi či BMW. Fialovobílé diody v superbu vytvářejí příjemnější prostředí než rudá světélka.

• Uložit pití na cestu superb umožňuje jen příznivcům půllitrových a menších lahví. Litrovka se taktak vejde do kapsy dveří, 1,5litrová lahev, pro niž má i octavie místo, však nemá šanci.

• Místo vzadu je výborné pro dva i tělnaté obchodní cestující, ve třech už to ale není žádná sláva. Cestu z Mikulova do Prahy jsme zvládli, ale vzpomínky na ni nejsou zrovna růžové...

• Kdo si počká, ten se dočká – a to výrazně nižší ceny. Zatímco nyní stojí Superb Ambition s naším nejsilnějším dieselem a automatem 834 tisíc, před rokem byl o neuvěřitelných sto tisíc dražší!



Servis po 30 000 km bez potíží
Jestli to takhle půjde dál, budeme o servisních záznamech mluvit jako o knížečce či sešitku – dosud nám stačila jediná návštěva servisu, a to po 30 000 km. Zákazníka přijde na 6272 Kč, mění se při ní olejová náplň a olejový filtr, kontrolují se brzdy i stěrače (u našeho vozu byly vyměněny přední brzdové destičky a účtována byla jen cena práce 504 Kč, k tomu cena filtru a oleje 1265 Kč). Kromě litru nejlepšího oleje na každých cca 9000 km jsme zatím neplatili nic navíc, výměnu od kaménků prasklého čelního skla (vůz musel být v servisu dva dny kvůli zaschnutí lepidla) uhradila pojišťovna.



TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4838 x 1817 x 1462 mm, rozvor 2761 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1515/2135 kg. Zavazadlový prostor 0,565/1,670 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 205/55 R 16, na testovaném voze 225/45 R 17 (letní Pirelli P Zero Rosso). Pohon předních kol, šestistupňová dvouspojková samočinná převodovka DSG.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1968 cm3, největší výkon 125 kW (170 k) při 4000/min, točivý moment 350 Nm při 1750-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                9,0 s
Nejvyšší rychlost         220 km/h
Spotřeba                    7,8/4,8/6,7 l/100 km

Cena
2.0 TDI PD Ambition DSG         834 900 Kč
Testovaný vůz                         886 700 Kč







Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Superb 2.0 TDI 170 hp DPF AT (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1968 cm3
Výkon 125 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h s
Spotřeba 5,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: