Kia Sportage vs. Hyundai ix35 1.7 CRDi 4x2
Soupeření mezi sourozenci je přirozená věc a také prvorozený Hyundai ix35 může mít pocit, že mu jeho mladší sestra Kia Sportage „bere hračky“. Jak moc se tato konstrukčně identická kompaktní SUV liší? Srovnali jsme verze se vznětovými motory 1.7 CRDi a pohonem předních kol.
Model ix35 ještě ani neodložil pomyslné plínky a už dostal sourozence v podobě nové generace Kie Sportage. Velká rodina Kia-Hyundai tak musí čelit soupeření svých ratolestí. A to začíná již u designu
a vnějšího osvětlení.
Říká se, že druhé dítě má dovoleno více než to první. A tento fakt plně potvrzuje i vzhledově odvážnější kia. Ta hodně sází na první dojem a již při příjezdu oslňuje nejen efektními LED diodami denního svícení a mlhovkami s přisvětlováním do zatáček, které zůstaly modelu ix35 zapovězeny, ale i v porovnatelné výbavě nižší cenou a bezkonkurenční sedmiletou zárukou (nebo 150 000 km, přičemž na první tři roky se přitom neuplatňuje kilometrové omezení). Hyundai se ale nemusí nijak stydět, neboť poskytuje rovněž nadstandardních pět let, a to bez kilometrového limitu.
Zatímco v případě vnějšího efektu nová sportage modelu ix35 trochu ujíždí, pokud se jedná o praktičnost, rozsah standardní výbavy a cenu mnohých příplatkových prvků, začíná se karta postupně obracet na stranu hyundaie. Výbava porovnatelných verzí, které jsme měli na test, je po korejsku bohatá. Nechybí dvouzónová samočinná klimatizace, ale ani v této kategorii neobvyklé vyhřívání zadních sedadel.
Členitější palubní deska ve sportage působí nápaditěji, na obrovský rychloměr dominující kapličce přístrojů se však hůře zaostřuje, v tomto směru lépe vyhoví stejně velké přístroje hyundaie. Kvalita plastů je v obou případech jen průměrná, celkový dojem je ale díky pečlivému zpracování velmi dobrý. Hyundai je uvnitř nepatrně prostornější, a to zejména vzadu v úrovni loktů a pro hlavu. V ix35 máte zásluhou standardně zatmavených zadních skel (u kie za příplatek 5000 Kč) i rychle stoupající linie dveří více soukromí, děti ale mají horší výhled než u kie.
Zavazadlový prostor je objemově srovnatelný. Nakládání zavazadel je o něco snazší do hyundaie, který má i nákladovou hranu položenou o 2 cm níže a díky výše umístěné střeše se do něj vejde 1,436 m3 (kia 1,353 m3). U obou potěší plnohodnotná rezerva.
Oba modely se jeví jako ideální ženské automobily. Tedy až na ten výhled vzad. Zadní parkovací čidla jsou naštěstí u obou vozů standardem, příplatková parkovací kamera stojí 20 000 Kč. Ve městě přijde vhod u obou standardně dodávané elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek.
I v provedení s předním pohonem jsou oba vozy trochu překvapivě standardně vybaveny systémem pro kontrolované sjíždění svahů. Hyundai uvádí světlost 170 mm, Kia 172 mm. Ix35 má bohatěji plastem ochráněnou spodní část boků karoserie, sportage pro změnu plastové orámování podběhů kol, chránící lak před poškozením kamínky. Hyundai má harmoničtěji naladěný podvozek, u kie je o něco tužší a sportovněji přímější, ale s trochu rušivě působícími drobnými ránami od náprav. Monitorování tlaku v pneumatikách má hyundai v sérii, zatímco u kie se připlácí 5000 Kč.
Motor 1.7 CRDI pod kapotou obou sesterských modelů potěší velmi dobrým poměrem dynamiky a spotřeby, která je na úrovni sympatických 6,5 l/100 km. Příplatek ve výši 80 000 Kč (hyundai), resp. 85 000 Kč (kia) oproti zážehovému agregátu 1.6 GDI je ale neúměrně vysoký. Zástavba se subjektivně lépe povedla u hyundaie, kde se nám zdál motor o něco lépe zvukově odtlumen. Bezklíčový vstup a startování stojí ve sportage 15 000 Kč, v ix35 za něj 5000 Kč ušetříte. O 3000 Kč je u kie dražší i systém stop-start.
Oba modely, ix35 a sportage, do nynějška sdílely výrobní linku ve slovenské Žilině, nově se ale jejich cesty rozdělují, ix35 se totiž bude z kapacitních důvodů vyrábět v moravských Nošovicích. To ale nic nemění na tom, že je to dobře sehraná dvojka, která si „na hřišti“ nenechá od ostatních nic líbit. Rozdíl mezi nimi je velmi malý a bude hodně záviset na osobních preferencích.
###
Závěr
1. HYUNDAI
Model ix35 působí celkově lépe sladěným dojmem. Je komfortnější, má lépe odhlučněný motor a lepší řízení. Je z něj ale trochu horší výhled vzad a oproti kii nemá tak charizmatický design.
2. KIA
Sportage zaujme stylovější karoserií, nižší cenou a sedmiletou zárukou. Slabší stránkou je subjektivně méně přesné řízení, o něco hůře odhlučněný motor a rušivé zvuky od náprav.